PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukac pracy ? (informatyk)

  • 1. Data: 2005-02-06 14:45:00
    Temat: Jak szukac pracy ? (informatyk)
    Od: "Xoxol" <x...@o...pl>

    Pytanie jak w temacie czyli jak szukac pracy.
    OK, zaczne od poczatku: Jestem tegorocznym a wlasciwie to juz zeszlorocznym
    (2004r.) absolwentem Poitechniki Cz-wa - wydzial informatyki, (wiec jak z
    tego wynika wyksztalcenie wyzsze Informatyczne posiadam). Obecnie posiadam
    prace "tymczasowa", kiepska (800 zl /m )ale lepsz to niz nic jak mowia
    niektorzy, i obecnie zabieram sie do poteznego wyzwania tzn poszukiwania
    pracy jako informatyk ( konkretnie HelpDesk, lub Administracja systemami
    badz sieciami). Na wstepie powiem ze poszukiwanie pracy przez znajomych
    odpada ( oni raczej sami rowniez jej szukaja :-) ), ogloszenia ? rowniez
    odpadaja od dobrych kilku miesiecy przegladam mnustwo ogloszen ( przejrzalem
    w sumie z kilkanascie, jak nie kilkadziesiat tysiecy ogloszen), wyslalem
    kilka CV (prawie wogole nic ciekawego nie pojawia sie w ogloszeniach) i ...
    nic :-(....
    Jaka metode poszukiwania pracy proponujecie?
    Ja osobiscie mam pomysl aby rozeslac CV po wszystkich wiekszych firmach w
    miescie... i czekac na odpowiedzi. Tak sie tylko zastanawiam, poniewaz
    miasto nie jest w sumie duze ok 250 tys mieszkancow jednak rozwiezienie
    wszystkich CV zajmie mi i tak sporo czasu. Moze po prostu sobie troche
    ulatwic zycie i czesc (jesli istnieje taka mozliwosc, tzn firma posiada
    kontakt elektroniczny) rozeslac poprzez poczte e-mial. Czy ktos ma
    doswidczenie w rozsylaniu CV poprzez e-mail ?(nie mam na mysli odowpowiedzi
    na ogloszenia z ofertami pracy, tylko wysylanie "w ciemno")? Na jakie adresy
    kontaktowe rozsylaliscie CV? (zwykly adres kontaktowy czy byc moze inny? )

    Pozdrawaim
    Xoxol

  • 2. Data: 2005-02-06 15:15:23
    Temat: Odp: Jak szukac pracy ? (informatyk)
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    ........proponujecie [ciach]

    Osobiscie bym pomsylal o wlasnej dzialanosci (moze wspolnej z kolegami) =
    doswiaczenie , jest co wpisac do CV , a i moze okazac sie strzelem w <10>
    .Aboslwent bezrobotny jakies male wsparcie moze otrzymac od urzedu pracy,
    funuszu mikro itp.
    Jesli chodzi o wysylke CV o firm ktore obecnie nie szukaja to ewentualnie na
    glowny adres,lecz male szanse ,chyba ze masz cos <extra> do zaoferowania.
    Wlasna dzialalnosci nie zamyka drogi w poszukiwaniu pracy ,w formie
    samozatrunienia.

    rafal

  • 3. Data: 2005-02-06 15:23:05
    Temat: Re: Jak szukac pracy ? (informatyk)
    Od: "Xoxol" <X...@o...pl>

    Jakos nigdy nie myslalem o wlasnej firmie i szczerze powiem ze rowniez nie
    zamierzam w najblizszej przyszlos.... chociaz kto wie(ale to dopiero po
    uzyskaniu MCSE), a na dzien dzisiejszy szukam po prostu pracy jako
    informatyk...

  • 4. Data: 2005-02-06 15:23:26
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    Xoxol wrote:
> [...]
    > kilka CV (prawie wogole nic ciekawego nie pojawia sie w ogloszeniach) i ...

    A moze warto pomyslec o wyjezdzie do innego miasta? Np. we Wroclawiu od
    pewnego czasu jest sporo pracy dla informatykow. Na pewno znajdzie sie
    cos ciekawego i za lepsza pensje.

    Pawel

  • 5. Data: 2005-02-06 15:39:58
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Xoxol wrote:

    > wszystkich CV zajmie mi i tak sporo czasu. Moze po prostu sobie troche
    > ulatwic zycie i czesc (jesli istnieje taka mozliwosc, tzn firma posiada
    > kontakt elektroniczny) rozeslac poprzez poczte e-mial. Czy ktos ma
    [...]

    zartujesz sobie?? szukasz pracy jako admininistrator sieci lub helpdesk;
    i sadzisz, ze znajdziesz choc jedna firme z branzy IT, do ktorej mozesz
    potencjalnie slac CV i bedzie to firma nie posiadajaca adresu e-mail??

    adas;

  • 6. Data: 2005-02-06 15:43:23
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Xoxol wrote:

> [...]
    > zamierzam w najblizszej przyszlos.... chociaz kto wie(ale to dopiero po
    > uzyskaniu MCSE), a na dzien dzisiejszy szukam po prostu pracy jako

    tylko ze zakladajac helphesk na zasadzie dzialalnosci gospodarczej,
    moglbys zaczac od swiadczenia uslug drobnym klientom indywidualnym;
    nastepnie stopniowo rozeslac swoja oferte do malych firm z branzy
    innej niz informatyczna - na tym etapie podpisac troche umow o
    opieke nad komputerami na zasadzie abonamentu i z takim doswiadczeniem
    moglbys starac sie o przyjecie na helpdesk do wiekszej firmy;

    adas;

  • 7. Data: 2005-02-06 15:46:45
    Od: "Xoxol" <X...@o...pl>

    Hmmm szczerze mowiac jeszcze nie obyslilem do konca metody wybierania firm
    na potencalny cel... moze jakie spomysly ?
    Ogolnie myslalem aby "zaatakowac" wszystkie wieksze i srednie firmy... bez
    wezgledu na to czy maja cos wspolnego z IT czy nie bo przeciez nie musi to
    byc firma z brazny IT...

  • 8. Data: 2005-02-06 15:49:52
    Od: "Xoxol" <X...@o...pl>

    Na dzien dzisiejszy jak dla mnie zbyt duzo zabawy z tym jest... jak zdobede
    MCSE to w tedy bede mogl o tym pomyslec ofereujac konkretne uslugi za
    "konkretne" pieniadze, jako praca dodatkowa.

  • 9. Data: 2005-02-06 16:06:09
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    X...@o...pl news:cu5ec2$pq$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > zdobede MCSE to w tedy bede mogl o tym pomyslec ofereujac konkretne
    > uslugi za "konkretne" pieniadze, jako praca dodatkowa.

    No tak, odrazu widac ze "informatyk" rodem z microsyfu, odpisujemy zawsze
    *pod* cytatem.

    MCSE... mindsweeper consultand and solitaire engineer ;) ?

    To w sam raz do opieki nad sekretareczkami co nie umieja wlaczyc komputera,
    jak chcesz byc powaznym adminem to naucz sie UNIX/Linux.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 10. Data: 2005-02-06 16:16:43
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 6 Feb 2005 15:45:00 +0100, na pl.praca.dyskusje, Xoxol napisal(a):

    > Pytanie jak w temacie czyli jak szukac pracy.

    Miec dobry pomysl na ktory jeszcze nikt nie wpadl.

    > konkretnie HelpDesk, lub Administracja systemami badz sieciami)

    Kilka dni temu byla duza dyskusja o wymogach pracy w helpdesku - jako
    absolwent raczej marnie to widze - tam trzeba miec spore dosiadczenie.

    > mnustwo

    ^^^^^^^^^^
    > Jaka metode poszukiwania pracy proponujecie?

    Niestandardowa. Nie pytaj co konkretnie bo to wlasnie na wymysleniu czegos
    nietypowego polega duza czesc sukcesu.

    > Ja osobiscie mam pomysl aby rozeslac CV po wszystkich wiekszych firmach w
    > miescie... i czekac na odpowiedzi.

    IMHO 99% poleci do kosza bez czytania.

    > Moze po prostu sobie troche ulatwic zycie i czesc (jesli istnieje taka mozliwosc,
    > tzn firma posiada kontakt elektroniczny) rozeslac poprzez poczte e-mial.

    Po pierwsze to spamerstwo, po drugie na 99% poleci do kosza bez czytania.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/