PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie dyscyplinarne

  • 1. Data: 2006-11-01 13:16:08
    Temat: zwolnienie dyscyplinarne
    Od: e...@d...internetdsl.pl

    witam
    mam pytanie dostałem kartkę z informacją ,że pracodawca zwalnia
    mnie z obowiązku swiadczeń pracy na 7 dni .w tym czasie do związków
    wpłyneło pismo o zwolnienie mnie dyscyplinarnie (pracuje 17 lat)na
    podstawie zeznań składanych na policji . aby było jaśniej to
    przedstawie to w skrócie:miesiąc temu zaczymano grupę ludzi z
    ochrony i pracowników podczas kradzieży .ja w tej sprawie nie miałem
    z tym nic wspólnego ale na przesłuchaniu jeden z ochrony podał moje
    nazwisko i powiedział,że dawałem mu produkty które zostały
    skradzione i coś tam sobie jeszcze wymyślił co nie jest do końca
    prawdą. Mam pytanie czy na podstawie jednego oskarżenia i to osoby
    która była złapana na gorącym uczynku zakład pracy może mnie
    zwolnić i to do tego dyscyplinarnie. 2 jak czytałem w innych
    sprawach jak bym poszedł teraz do lekarza i nie odbierał zwolnienia i
    przeczymał owe 30 dni jakie zakład ma na czs podjecia decyzji o
    zaistniałej sytuacji to by było już po wszystkim, 3 czy jak ja bym
    złożył przed otrzymaniem zwolnienia wniosek o zwolnienie za
    porozumieniem stron jak to wygląda w naszym prawie i co możecie
    doradzić nadmieniam jeszcze raz ,że są to tylko pomówienia nie
    mają żadnych dowodów o mojej winie

  • 2. Data: 2006-11-01 13:57:06
    Temat: Re: zwolnienie dyscyplinarne
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 1 Nov 2006 05:16:08 -0800, e...@d...internetdsl.pl napisał(a):

> [...]
    > mnie z obowiązku swiadczeń pracy na 7 dni .w tym czasie do związków
    > wpłyneło pismo o zwolnienie mnie dyscyplinarnie (pracuje 17 lat)na

    Taki jest wpisany powód wypowiedzenia umowy o pracę??
    Jak to się stało że pracodawca ma dostęp do akt sprawy która jest w toku?
    Jeżeli taki jest powód wypowiedzenia - trudno - przyjąć to wypowiedzenie
    musisz - ale udaj się do sądu pracy i wnieś o przywrócenie do pracy. Co
    oczywiście nie byłoby komfortową sytuacją - ale przy przychylnym dla Ciebie
    wyroku sądu pracy, należałoby Ci się wyrównanie za okres w którym
    pozostaniesz bez pracy ;))
    Dopóki nie zostałeś skazany prawomocnym wyrokiem, to zeznania osób w
    trakcie śledztwa są ... bez znaczenia. Zresztą o takich zeznaniach,
    legalnie nie mógł się dowiedzieć pracodawca.

  • 3. Data: 2006-11-01 15:33:50
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 1 Nov 2006 05:16:08 -0800, e...@d...internetdsl.pl
    <e...@d...internetdsl.pl>
    w <1...@h...googlegroups.co
    m> napisał:

> [...]
    > podstawie zeznań składanych na policji . aby było jaśniej to
    > przedstawie to w skrócie:miesiąc temu zaczymano grupę ludzi z

    Pracuejsz 17 lat, nie wiesz, że przed przecinkami nie robi się spacji i
    piszesz 'zatrzymano' przez cz?

> [...]
    > która była złapana na gorącym uczynku zakład pracy może mnie
    > zwolnić i to do tego dyscyplinarnie. 2 jak czytałem w innych

    W teorii utrata zaufania do pracownika, jednak z drugiej strony masz
    zagwarantowaną niewinność do momentu udowodnienia winy, więc sprawa jest
    raczej do wygrania w sądzie pracy o przywrócenie do.

    > sprawach jak bym poszedł teraz do lekarza i nie odbierał zwolnienia i
    > przeczymał owe 30 dni jakie zakład ma na czs podjecia decyzji o
    > zaistniałej sytuacji to by było już po wszystkim, 3 czy jak ja bym

    Pocztowe potwierdzenie odbioru, list polecony, nawet jak nie odbierzesz,
    to od któregoś momentu będzie się liczyło, jakbyś odebrał, było niedawno
    w Rzeczpospolitej na żółtych stronach.

> [...]
    > porozumieniem stron jak to wygląda w naszym prawie i co możecie
    > doradzić nadmieniam jeszcze raz ,że są to tylko pomówienia nie

    Nie ma dowodów, nie ma konkretnego powodu do zwolnienia, zapytaj się
    pracodawcy, czy ma wystarczające dowody aby je obronić w Sądzie Pracy, i
    sprawdź, czy rzeczywiście.
    Chyba że nie chcesz pracować u niego i masz inną pracę, to wtedy zamień
    na porosumienie stron.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 4. Data: 2006-11-01 15:51:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:2td2mfoxp7nw$.ayokuxzv0l7h$.dlg@40tude.net Artur
    <s...@r...pbz> pisze:

    > Taki jest wpisany powód wypowiedzenia umowy o pracę??
    Wypowiedź wątkosprawcy jest wprawdzie skandaliczna pod względem językowym,
    ale ja nie znajduję w niej stwierdzenia, że doszło do wypowiedzenia umowy o
    pracę.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-11-01 15:54:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1162386968.005509.88490@h48g2000cwc.googlegroup
    s.com
    e...@d...internetdsl.pl <e...@d...internetdsl.pl> pisze:

    Na podstawie żenującego pod każdym względem bełkotu stanowiącego treść(?)
    twojego postu trudno wyrobić sobie opinię jak faktycznie wyglada sprawa.
    Spróbuję jednak mimo wszystko odnieść się do niektórych aspektów.

    > mam pytanie dostałem kartkę z informacją ,że pracodawca zwalnia
    > mnie z obowiązku swiadczeń pracy na 7 dni .
    Kartkę to można powiesić w toalecie. Jeśli jest to oficjalny dokument, to
    prawo pracy określa sytuacje, kiedy można lub należy zwolnić pracownika z
    obowiązku świadczenia pracy. Jeżeli nie zawiera on przyczyny zwolnienia z
    tego obowiązku, to jest to procedura nieformalna. Bywa jednak stosowana,
    jako nie zabroniona.

    > w tym czasie do związków
    > wpłyneło pismo o zwolnienie mnie dyscyplinarnie (pracuje 17 lat)na
    > podstawie zeznań składanych na policji .
    Moim zdaniem chodzi o zapytanie o opinię skierowane przez pracodawcę do
    związku zawodowego, którego członkiem jest pracownik. Podstawą jest art. 52
    §3KP.

> [...]
    > nazwisko i powiedział,że dawałem mu produkty które zostały
    > skradzione i coś tam sobie jeszcze wymyślił co nie jest do końca
    Trudno ocenić co oznacza sformułowanie, że "nie do końca jest prawdą" to, co
    zeznają "zaczymani"(sic!). Na zdrowy rozum przyjąłbym, że jednak w
    większości jest.

    > Mam pytanie czy na podstawie jednego oskarżenia i to osoby
    > która była złapana na gorącym uczynku zakład pracy może mnie
    > zwolnić i to do tego dyscyplinarnie.
    Tu sprawa jest prosta. Zwolnić może zawsze. Zarówno forma jak i powód
    zwolnienia są zaskarżalne.

> [...]
    > przeczymał owe 30 dni jakie zakład ma na czs podjecia decyzji o
    > zaistniałej sytuacji to by było już po wszystkim,
    Ręce opadają - "przeczymał", "podjecie decyzji o zaistniałej sytuacji"...
    Ale do rzeczy. Nie było by po wszystkim. Rygor art. 41 KP dotyczy
    wypowiedzenia stosunku pracy, a nie rozwiązania go bez wypowiedzenia.
    Natomiast niepodjęcie prawidłowo (z punktu widzenia prawa) dostarczonego
    zawiadomienia o takim trybie rozwiązania niczego nie zmienia.

    > 3 czy jak ja bym
    > złożył przed otrzymaniem zwolnienia wniosek o zwolnienie za
    > porozumieniem stron jak to wygląda w naszym prawie
    Porozumienie - jak sama nazwa wskazuje - wymaga zgody wszystkich
    porozumiewających się stron. Żadna z nich nie ma obowiązku zgadzania się na
    propozycje innej.

    > i co możecie
    > doradzić nadmieniam jeszcze raz ,że są to tylko pomówienia nie
    > mają żadnych dowodów o mojej winie
    Jeśli dobrze zrozumiałem całość, to pracodawca wykonał dotychczas dwa
    ruchy - zwolnił pracownika na 7 dni z obowiązku swiadczenia pracy oraz
    zwrócił się do ZZ z wnioskiem o wyrażenie opinii w kwestii rozwiązania umowy
    bez wypowiedzenia. Żadne z tych działań nie wymaga udziału pracownika.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-11-02 08:15:04
    Od: "browar" <d...@o...peel>

    Jotte wypocil(a):

    [jeb]

    sory miszczu, ale czy obrazanie kogos podnosi twoje ego?sprawia ze
    czujesz sie lepszy? wez pod uwage ze nie kazdy jest tak wyksztalcony
    jak ty.osczedzilbys sobie bo irytujesz.nie podoba ci sie styl to nie
    zabieraj glosu

  • 7. Data: 2006-11-02 08:17:25
    Temat: [OT]Re: zwolnienie dyscyplinarne
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 02-11-2006 o 09:15:04 browar <d...@o...peel> napisał(a):

> [...]
    > czujesz sie lepszy? wez pod uwage ze nie kazdy jest tak wyksztalcony
    > jak ty.osczedzilbys sobie bo irytujesz.nie podoba ci sie styl to nie

    Jego posty są przynajmniej (zazwyczaj) merytoryczne i fachowe. A Ty się
    przypierzasz tylko do stylu. Takie rzeczy to na priva.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 8. Data: 2006-11-02 09:26:07
    Temat: Re: [OT]Re: zwolnienie dyscyplinarne
    Od: "browar" <d...@o...peel>

    Tomek P. wypocil(a):

    > Jego posty są przynajmniej (zazwyczaj) merytoryczne i fachowe. A Ty
    > się przypierzasz tylko do stylu. Takie rzeczy to na priva.

    Nie watpie ze jest fachowcem w swojej dziedzinie i nie neguje tego, ale
    irytuje mnie to ze jedzie sobie po osobach majacych problemy z
    dokladnym(czyt. zgodnym z jego wymaganiami) przedstawieniem
    problemu.Byc moze jest to osoba ktora nie potrzebuje mgr do wykonywanej
    przez siebie pracy.A styl pana Jotte sugeruje ukryte kompleksy i wcale
    dobrze o nim nie swiadczy.Sory za offtop ale takie wywyzszanie mnie
    irytuje

  • 9. Data: 2006-11-02 10:04:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 lis o godzinie 09:15, na pl.praca.dyskusje, browar napisał(a):

> [...]
    > czujesz sie lepszy? wez pod uwage ze nie kazdy jest tak wyksztalcony
    > jak ty.osczedzilbys sobie bo irytujesz.nie podoba ci sie styl to nie

    O raaaanyyyyy
    Nie dziwota - urzędnicy prezentują taki poziom językowy .... bardzo
    identyczny z tym który prezentował esiu kilka postów wyżej.

    --
    Herbi
    02-11-2006 11:04:41

  • 10. Data: 2006-11-02 10:10:45
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 2 lis o godzinie 10:26, na pl.praca.dyskusje, browar napisał(a):

    > Nie [...] irytuje

    Czy zaczniesz korzystać ze spacji i słownika ortograficznego i wyrażeń?????

    --
    Herbi
    02-11-2006 11:10:41