PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie dyscyplinarne › Re: zwolnienie dyscyplinarne
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie dyscyplinarne
    Date: Wed, 1 Nov 2006 16:54:14 +0100

    W wiadomości news:1162386968.005509.88490@h48g2000cwc.googlegroup
    s.com
    e...@d...internetdsl.pl <e...@d...internetdsl.pl> pisze:

    Na podstawie żenującego pod każdym względem bełkotu stanowiącego treść(?)
    twojego postu trudno wyrobić sobie opinię jak faktycznie wyglada sprawa.
    Spróbuję jednak mimo wszystko odnieść się do niektórych aspektów.

    > mam pytanie dostałem kartkę z informacją ,że pracodawca zwalnia
    > mnie z obowiązku swiadczeń pracy na 7 dni .
    Kartkę to można powiesić w toalecie. Jeśli jest to oficjalny dokument, to
    prawo pracy określa sytuacje, kiedy można lub należy zwolnić pracownika z
    obowiązku świadczenia pracy. Jeżeli nie zawiera on przyczyny zwolnienia z
    tego obowiązku, to jest to procedura nieformalna. Bywa jednak stosowana,
    jako nie zabroniona.

    > w tym czasie do związków
    > wpłyneło pismo o zwolnienie mnie dyscyplinarnie (pracuje 17 lat)na
    > podstawie zeznań składanych na policji .
    Moim zdaniem chodzi o zapytanie o opinię skierowane przez pracodawcę do
    związku zawodowego, którego członkiem jest pracownik. Podstawą jest art. 52
    §3KP.

    > aby było jaśniej to
    > przedstawie to w skrócie:miesiąc temu zaczymano grupę ludzi z
    > ochrony i pracowników podczas kradzieży .ja w tej sprawie nie miałem
    > z tym nic wspólnego ale na przesłuchaniu jeden z ochrony podał moje
    > nazwisko i powiedział,że dawałem mu produkty które zostały
    > skradzione i coś tam sobie jeszcze wymyślił co nie jest do końca
    > prawdą.
    Trudno ocenić co oznacza sformułowanie, że "nie do końca jest prawdą" to, co
    zeznają "zaczymani"(sic!). Na zdrowy rozum przyjąłbym, że jednak w
    większości jest.

    > Mam pytanie czy na podstawie jednego oskarżenia i to osoby
    > która była złapana na gorącym uczynku zakład pracy może mnie
    > zwolnić i to do tego dyscyplinarnie.
    Tu sprawa jest prosta. Zwolnić może zawsze. Zarówno forma jak i powód
    zwolnienia są zaskarżalne.

    > 2 jak czytałem w innych
    > sprawach jak bym poszedł teraz do lekarza i nie odbierał zwolnienia i
    > przeczymał owe 30 dni jakie zakład ma na czs podjecia decyzji o
    > zaistniałej sytuacji to by było już po wszystkim,
    Ręce opadają - "przeczymał", "podjecie decyzji o zaistniałej sytuacji"...
    Ale do rzeczy. Nie było by po wszystkim. Rygor art. 41 KP dotyczy
    wypowiedzenia stosunku pracy, a nie rozwiązania go bez wypowiedzenia.
    Natomiast niepodjęcie prawidłowo (z punktu widzenia prawa) dostarczonego
    zawiadomienia o takim trybie rozwiązania niczego nie zmienia.

    > 3 czy jak ja bym
    > złożył przed otrzymaniem zwolnienia wniosek o zwolnienie za
    > porozumieniem stron jak to wygląda w naszym prawie
    Porozumienie - jak sama nazwa wskazuje - wymaga zgody wszystkich
    porozumiewających się stron. Żadna z nich nie ma obowiązku zgadzania się na
    propozycje innej.

    > i co możecie
    > doradzić nadmieniam jeszcze raz ,że są to tylko pomówienia nie
    > mają żadnych dowodów o mojej winie
    Jeśli dobrze zrozumiałem całość, to pracodawca wykonał dotychczas dwa
    ruchy - zwolnił pracownika na 7 dni z obowiązku swiadczenia pracy oraz
    zwrócił się do ZZ z wnioskiem o wyrażenie opinii w kwestii rozwiązania umowy
    bez wypowiedzenia. Żadne z tych działań nie wymaga udziału pracownika.

    Jotte