PracaGrupypl.praca.dyskusje › zamienilibyście Warszawe na Wiedeń ?

  • 11. Data: 2006-02-16 18:30:30
    Temat: Re: zamienilibyście Warszawe na Wiedeń ?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > W takim razie gdzie te miejsca w Europie? Szczegolnie zachodniej,
    > poprosze.
    praktycznie znan przeze mnie badenia i zagłębie ruhry(tu głównie dortmund i
    dusseldorf)
    nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy. potwierdzałem tzw "podstawowe
    potrzeby"

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 12. Data: 2006-02-16 21:21:25
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    gromax <gromax@wytnij_to_interia.pl> wrote:

    > nie wiem czy dobrze się zrozumieliśmy. potwierdzałem tzw "podstawowe
    > potrzeby"

    Czyli podsumowując - uważasz, że w DE jedzenie jest najwyżej o 20%
    droższe niż w PL?
    To nie wiem z jakim miastem w PL porównywałeś...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 13. Data: 2006-02-16 23:45:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Feb 2006 10:31:27 +0000 (UTC), "Naro"
    <n...@g...SKASUJ-TO.pl> zakodował:

    >w Wawie 2200zł brutto
    >we Wiedniu 2200 euro brutto

    Nie.
    Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom. Na tymczasową przeprowadzkę (na
    rok, max 2) musiałbym dostać kilkadziesiąt razy więcej, niż mam tutaj.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 14. Data: 2006-02-16 23:50:04
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Czyli podsumowując - uważasz, że w DE jedzenie jest najwyżej o 20%
    > droższe niż w PL?
    > To nie wiem z jakim miastem w PL porównywałeś...
    Więcej powiem, w niektórych przypadkach jest i tańsze (nie tylko jedzenie,
    ale także takie rzeczy jak pasta do zębów, szampony itp).
    i nie tyle miasta porównywałem, co typowe zakupy w hipkach (typu tesco,
    geant, wall mart itp)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 15. Data: 2006-02-17 06:04:32
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

> [...]

    > ale także takie rzeczy jak pasta do zębów, szampony itp).
    > i nie tyle miasta porównywałem, co typowe zakupy w hipkach (typu tesco,

    To nie wiem jakim cudem Ci to wyszło. My robiąc regularnie zakupy w południowej
    części Niemiec - przepłacamy w stosunku do polskich cen ok. 2 razy.
    I nijak się to nie mieści w '20%'.
    No ale zostawmy już te Niemcy - jakieś inne przykłady tych krajów zachodniej
    Europy?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 16. Data: 2006-02-17 07:23:44
    Temat: Re: zamieniliby?cie Warszawe na Wiedeń ?
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom. Na tymczasową przeprowadzkę (na
    > rok, max 2) musiałbym dostać kilkadziesiąt razy więcej, niż mam tutaj.

    Znam wielu takich co tak mowili, z tym ze byli chyba mniej przywiazani do
    swego kraju. Co toku powiadali - "za 2 lata wracam do kraju...." Jakos chyba
    szesnasty rok wlasnie mija........

    Pozdrrr... Reksio

  • 17. Data: 2006-02-17 07:47:40
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > To nie wiem jakim cudem Ci to wyszło. My robiąc regularnie zakupy w
    południowej
    > części Niemiec - przepłacamy w stosunku do polskich cen ok. 2 razy.
    > I nijak się to nie mieści w '20%'.

    Tu jest pare cen z aldika. Jak sie one mają do polskich? Może ktoś porównać?

    http://www.aldi-essen.de/TIPP_D/index.htm

    --
    vertret

  • 18. Data: 2006-02-17 09:40:22
    Od: "Syla" <s...@x...pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale także takie rzeczy jak pasta do zębów, szampony itp).
    > i nie tyle miasta porównywałem, co typowe zakupy w hipkach (typu tesco,

    coś w tym jednak musi być, gdyż na bazarach pełno jest stoisk z chemią i
    spożywką z Niemiec. Powiem więcej, tym którzy zajmują się tym handlem wcale
    nie najgorzej się powodzi. Ludziom opłaca się nawet te produkkty kupić z
    marżą narzuconą przez tych handlowców.

  • 19. Data: 2006-02-19 16:14:42
    Od: magia <m...@w...gazeta.pl>

    Syla napisał(a):
> [...]
    > nie najgorzej się powodzi. Ludziom opłaca się nawet te produkkty kupić z

    Chemia to dla mnie nie jest produkt pierwszej potrzeby, choc to w DE
    faktycznie jest zazwyczaj tansze niz w Polsce.
    A ludzie kupuja bo te produkty sa zazwyczaj lepsze jakosciowo niz te
    same przeznaczone na polski rynek.
    Zreszta DE to raczej wyjatek z krajow zach. Europy jesli chodzi o ceny
    zywnosci i chemii.

    m.

  • 20. Data: 2006-02-19 17:09:24
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Chemia to dla mnie nie jest produkt pierwszej potrzeby, choc to w DE
    nie myjesz zębów, włosów, chodzisz w brudnych rzeczach? tu masz odpowiedź,
    dlaczego te produkty może nie są super-najpierwszej potrzeby, ale są też na
    początku listy
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---