PracaGrupypl.praca.dyskusje › podwyżki a rychłe wypowiedzenie

  • 1. Data: 2006-02-16 10:10:47
    Temat: podwyżki a rychłe wypowiedzenie
    Od: "PiOtReK" <a...@...stopce.postu>

    Witam,
    Zwracam się z prośbą o poradę.
    W październiku 2005 roku w mojej firmie
    były obligatoryjne podwyżki płacy dla wszystkich pracowników. Jendocześnie
    związane było to z restrukturyzacją firmy, która w efekcie przynosła
    zwolnienia pracowników a obecnie weszła w fazę zwolnień grupowych (ci
    przeznaczeni do zwolnien grupowych dostali takze podwyzke).
    Ja jako przeznaczony do zwolnienia nie dostałem nic.
    Przy czym argumentowano to właśnie moim rychłym odejściem z pracy.
    Na forum http://praca.gazeta.pl/praca/1,47416,430752.html wyczytałem, że
    nawet pracownik będący na wypowiedzeniu (a ja wtedy nie byłem jeszcze na
    wypowiedzeniu) ma prawo do podwyżki jeżeli jest ona obligatoryjna.
    Wspomniany tekst traktuje o tzw. szykanach w pracy w związku z odejściem.
    Dodam iż obecnie jestem na wypowiedzeniu z winy pracodawcy a powodem jest
    likwidacja mojego stanowiska pracy.
    Czy w tej sytuacji mam realne prawo i szansę uzyskania jakiegoś
    odszkodowania ze strony pracodawcy? Czy też gra nie warta tzw. "świeczki" ?
    Czy powinienem podjąc jakieś kroki? A jeżeli tak to jakie?
    Będę wdzięczny za pomoc
    Z poważaniem,
    Piotrek.