PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakaz podejmowania jakiekolwiek pracy

  • 21. Data: 2005-04-21 12:03:04
    Temat: Re: zakaz podejmowania jakiekolwiek pracy
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "HERAKLES" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:d47v1s$2pp$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > HERAKLES napisał :
    >
    > > [ciach]
    > >> Może ktoś się teraz ze mną podzieli??
    Już wiem, czemu masz nicka Herakles :) Jeśli wytrzymałeś w takiej firmie, to
    faktycznie na nią zaslugujesz :)

    Mi się jeszcze przypomina dwuosobowa firma handlowa, w której szef
    (właściciel prowadzący dział. gospodarczą) uciekał przed wściekłymi
    klientami przez okno od zaplecza, wcześniej rozdzielając funkcje wśród
    pracowników - "Jasiu będzie szefem, Romek będzie kierownikiem sprzedaży, a
    Ty Heniu lepiej się nie odzywaj bo cuchniesz wódką". Kiedy nie zdążył uciec
    i klient przypierał go do muru, to na spienione żądania: "chcę rozmawiać z
    właścicielem, tym jak mu tam - Kowalskim", odpowiadał z kamienną twarzą
    głupka z kukurydzy: "nie ma go, wyjechał. Ja jestem tylko monterem okien.
    Szef nam nie mówi gdzie jeździ, ale to dobry chłop, dobry chłop". Dodam, że
    ta firma miała aspiracje zdobywania conajmniej lokalnego rynku, co jakimś
    cudem się jej nie udawało.

    pozdrawiam
    m.

  • 22. Data: 2005-04-24 20:21:50
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    gostek; <d466bu$pa9$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Wlasnie dostalem do podpisania umowe o prace. W jednym z jej punktow jest
    > nastepujacy zapis:
    >
    > "Pracownik zobowiazuje sie do nie podejmowania w trakcie stosunku pracy
    > jakiegokolwiek innego zatrudnienia (umowa o prace, umowa zlecenie, umowa o
    > dzielo, wlasna dzialalnosc gospodarcza i inne formy). Zobowiazanie to
    > obejmuje zarowno dzialalnosc zarobkowa jak i niezarobkowa."

    Mz. zależy, czy zakaz ma umocowanie prawne - wolność zawierania umów i
    ich treści [bo de facto do tego to się sprowadza] ograniczają niekiedy
    akty prawne - w przypadku pracy zakaz taki istnieje np. w służbach
    mundurowych itd. - zależy przy czym pracujesz. Jeżeli szczegółowych
    aktów brak, to możesz mieć w nosie wspomniany zakaz - umowa o pracę
    obliguje Ciebie do wykonywania pracy w czasie i miejscu podanym przez
    pracodawcę, ale w ŻADNYM wypadku nie może zawierać elementów [poza
    zawartymi w Prawie] ograniczających wolność zawierania umów.

    > I masz babko placek. Pomijajac juz to ze ten punkt jest napisany lekko
    > dziwnie, mam pytanie - na ile taki zakaz zobowiazuje. Zupelnie rozumiem
    > zakaz podejmowania pracy w firmie konkurencyjnej, ale taka dziwna klauzla,
    > czy ma jakas moc prawna, czy to tylko straszak.W koncu jakos to ogranicza
    > np. moje zycie prywante. Dodatkowo nie wiaze sie z zadnym odszkodowaniem.

    Jako nieprawnik i niekadrowiec trochę gdybię, więc polecam wystosować
    zapytanie do PIP [oczywiście bez podawania nazwy pracodawcy], popatrzeć
    na ich witrynie w różnych odpowiedziach lub przejrzeć wyroki SP - mz.
    zakaz nie ma żadnej wartości i można nim się nie przejmować.

    > Porad prawnych dotyczacych umow o zakazie konkurencji (w trakcie pracy i po)
    > jest mnostwo. Ten temat wielokrotnie pojawial sie na grupach. Ale co z takim
    > bezwglednym zakazem podejmowania jakiejkolwiek pracy (oczywiscie mowimy tu o
    > jakis drobnych zajeciach, bo np. drugi etat to wiadomo ze nie wchodzi w
    > gre).

    Tylko pamiętaj, żeby płace nie wystawiały Ci PITu-40 [nie pamiętam, czy
    to się robi "na gębę", czy coś się podpisuje], bo "odliczasz sobie ulgę
    remontową". ;)

    Flyer

  • 23. Data: 2005-04-25 15:30:58
    Od: "Jackare" <j...@i...bez.spamu..pl>

    KP nie ustanawia zadnych limitow co do ilosci etatow na jakich pracujesz i
    ilosci pracodawcow u ktorych pracujesz.
    Jezeli tylko nie lamiesz zakazu konkurencji i nie zajmujesz pewnych
    szczególnych stanowisk w sluzbie cywilnej lub sluzbach mundurowych, to zapis
    jaki jest w Twojej umowie jest po prostu niewazny. KP stanowi minimum od
    ktorego umowa nie moze byc gorsza.
    Tak samo jak ten zapis sie tam znalazl- ty mozesz soie pracowac gdzie i ile
    chcesz - zapis w Twej umowie jest prawnie nieskuteczny.
    --
    Jackare

  • 24. Data: 2005-04-25 20:01:01
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    ile
    > chcesz - zapis w Twej umowie jest prawnie nieskuteczny.

    brzmi niezle - ale mowisz to na podstawie doswiadczenia prawnika czy tez
    osoby, ktora zetknela sie wczesniej z zagadnieniami prawa pracy, ale specem
    nie jest?

  • 25. Data: 2005-04-26 19:58:10
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-04-21, Maciej Sobczyk <m...@o...pl> wrote:
    > Znam ten ból (sam mam zachłannego psa).
    :)
    Ale nie masz kota "głodującego" nad pełną miską żarcia[1] :)

    [ciach]
    > To była taka pro-rodzinna firma. Pracownicy traktowani jak dzieci i "tykani"
    > per "Iwonka - dziecko drogie". W rolach głownych:
    [ciach]
    Powala...

    Pozdrawiam
    Czesiu

    [1] no, on już nic nie zje, bo zlizał całą galaretkę z mięska :>
    --
    "Czy napijesz się czegoś? I nie mów, że tak"
    /Socjonetka/

  • 26. Data: 2005-04-27 08:06:21
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Ale nie masz kota "głodującego" nad pełną miską żarcia[1] :)
    Czy to jest taki kot jak Pan Kot ze Shreka 2 (w pozie jak z rankingu zdjęć
    Newsweeka) ? :)

    > [ciach]
    > Powala...
    He he, jakiś czas temu dostałem jeszcze od nich newsletter, którego co
    prawda nie zamawiałem, ale wszystko wyjaśnia przypis na dole, cytuję:
    "Państwa adres został zaczerpnięty ze środków masowego przekazu" :) A tyle
    razy gadałem wtedy z Olą i Włodkiem żeby nie przekazywali masowo mojego
    adresu e-mail. A tu lipa :(

    > [1] no, on już nic nie zje, bo zlizał całą galaretkę z mięska :>
    a to mój pies jest z kolei mistrzem w obdzieraniu chleba z pasztetu :)