PracaGrupypl.praca.dyskusje › zakaz konkurencji

  • 1. Data: 2002-02-06 07:14:10
    Temat: zakaz konkurencji
    Od: "Tomasz" <T...@v...com.pl>

    Witam Wszystkich!

    Jezeli temat byl juz poruszany - przepraszam za post; brak czasu daje sie we
    znaki...

    Problem jest taki:

    Moj byly Pracodawca (stosunek pracy ustal 1 lutego 2002, mam swiadectwo)
    doszukal sie w zasobach informatycznych sladow korespondencji, ktore wg
    Niego sa dowodem na
    zlamanie "zakazu konkurencji" przeze mnie. Grozi Sadem Pracy, albo chce
    wymusic na mnie
    zmiane powodu wypowiedzenia (na zwolnienie dyscyplinarne).

    Czy w sytuacji, gdy nie bylo spisanej umowy o zakazie konkurencji,
    a stosunek pracy ustal,
    ma prawo TERAZ rościć pretensje w tej sprawie?
    Jakie sa moje szanse wyjsc obronna reka z tego?

    Z gory dziekuje za wsparcie.

    Tomasz

  • 2. Data: 2002-02-06 09:39:36
    Temat: Re: zakaz konkurencji
    Od: b...@t...pl (Bartek)

    :
[...]

    Jesli nazywa to zakazem konkurencji, to wg mnie nie moze Cie pociągnąć do
    odpowiedzialnosci. Jesli jednak nazwie to złamaniem tajemnicy słuzbowej, to
    moze. Ale w sumie, wydaje mi sie ze ciezko jest to udowodnic. Zalezy co na
    Ciebie ma.
    Polecam jednak przeanalizowanie sytuacji z prawnikiem od początku do konca.

    pzdr
    Bartek

  • 3. Data: 2002-02-06 10:45:09
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <T...@v...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymusic na mnie
    > zmiane powodu wypowiedzenia (na zwolnienie dyscyplinarne).

    Jezeli firma ma niezbite dowody na to ze zlamales taki zakaz to mozesz miec
    wytoczony proces. Podstawa moze byc to iz firma posadzi Ciebie o to ze nie
    zarobila ( i bez twoich listow by tego nie zrobila ) zysku albo ze stracila
    kontrakt a ty pisales z gosciem z firmy w ktorej byla skladana oferta.

    No przydala by sie tu rada prawnika a nie pracownika.

    ps.: Ja mam podpisany papier ze nie moge przez 2 lata zalozyc firmy o takiej
    samej dzialalnosci jaka wykonuje aktualnie.
    Problem w tym ze nie kasowales postow albo slales listy z konta firmowego.

    CU Janet

  • 4. Data: 2002-02-06 13:38:36
    Od: "Tomasz" <T...@v...com.pl>

    Użytkownik "Janet" <j...@v...gate.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tomasz" <T...@v...com.pl> napisał w wiadomości
    [...]> > Problem jest taki:

> [...]
    stracila
    > kontrakt a ty pisales z gosciem z firmy w ktorej byla skladana oferta.

    Tylko - co to znaczy "niezbite dowody"?
    Okaze sie w przyszlym tygodniu...
    Dzieki za rady

    Tomasz

  • 5. Data: 2002-02-06 13:45:25
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    > miec
> [...]

    Niezbite dowody to np.: emile ktore mogly zagrozic kontraktom - wystarczy ze
    powiedza ze daty ich wyslania moga o tym swiadczyc. Logi z twojej pracy
    jezeli byly prowadzone. Albo udowodnienie ze jakas firma nie mogla zrobic
    czegos bez wiedzy ktora ty dysponowales. Wystarczy ze wtedy jakis kiero
    powie ze widzial Cie kiedys przy Ksero jak kserowales papiery ktore do tego
    byly potrzebne i juz niezbity dowod.

    Wszystko zalezy od tego jak bardzo narozrabiales w poprzedniej firmie.

    CU Janet,

  • 6. Data: 2002-02-06 15:30:29
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

> [...]
    wg
    > Niego sa dowodem na
    > zlamanie "zakazu konkurencji" przeze mnie.

    1. Miałeś odrębną umowę?

    Art. 1011. [ Zakaz konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy ]

    § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może
    prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć
    pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu
    prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    > Grozi Sadem Pracy, albo chce
    > wymusic na mnie
    > zmiane powodu wypowiedzenia (na zwolnienie dyscyplinarne).

    Zażądaj tego na piśmie, kopię listu wylij do PIP

    > Czy w sytuacji, gdy nie bylo spisanej umowy o zakazie konkurencji,
    > a stosunek pracy ustal,

    Jeśli nie było takiej umowy patrz wyżej.

    > ma prawo TERAZ rościć pretensje w tej sprawie?

    Nie.

    > Jakie sa moje szanse wyjsc obronna reka z tego?

    IMHO 100%

    Ku pokrzepieniu:
    Czy istnieje możliwość udowodnienia, że jesteś autorem "śladów
    korespondencji" wskazujących jednoznacznie, że to Ty jesteś autorem?
    Podpis elektroniczny? (za kilka miesięcy)
    Film z nagraniem Video?
    Świadków?

    Pozdrowienia

    Chester EM

  • 7. Data: 2002-02-06 16:01:26
    Od: "Tomasz" <T...@v...com.pl>

    [...]> > Problem jest taki:

    > swiadectwo)
    > wg
    >
    > 1. Miałeś odrębną umowę?
    >
    > Art. 1011. [ Zakaz konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy ]

    NIE ! :))

    > [...]
    > Zażądaj tego na piśmie, kopię listu wylij do PIP

    Oczy_Wiście!

> [...]
    > korespondencji" wskazujących jednoznacznie, że to Ty jesteś autorem?
    > Podpis elektroniczny? (za kilka miesięcy)

    To są rzeczywiścier POZDROWIENIA! DZIĘKI!
    Tomasz

  • 8. Data: 2002-02-06 16:13:49
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli nie było takiej umowy patrz wyżej.

    > Nie.

    Niby racja. Ale jak pogada z byle prawnikiem, albo sam poczyta KP, to
    zmieni "tytuł" zarzutu. Jeżeli w tych mailach było to, co ja zrozumiałem,
    że było, to podpada pod naruszenie tajemnicy służbowej=naruszenie
    podstawowych obowiązków pracownika.

    KP:
    Par. 2. Pracownik jest obowi?zany w szczególno?ci:
    [...]
    4) dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w
    tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na
    szkodę,
    5) przestrzegać tajemnicy okre?lonej w odrębnych przepisach,

    Jeżeli natomiast było w tych mailach coś w stylu "żeby skutecznie
    sprzedawać takie produkty jak nasze, musisz potencjalnemu klientowi dać
    próbkę towaru do ręki", to pracodawca IMO może sobie te maile wydrukować
    i oprawić w ramki.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 9. Data: 2002-02-06 16:23:58
    Od: "Tomasz" <T...@v...com.pl>

> [...]
    > 4) dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w
    > tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na

    Tego się najbardziej obawiam.
    A nie ma znaczeniu tu fakt, że teraz już tam nie pracuję?
    że odkryli coś "po czasie"?

    Tomasz

    [...]

  • 10. Data: 2002-02-06 16:37:31
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Tego się najbardziej obawiam.
    > A nie ma znaczeniu tu fakt, że teraz już tam nie pracuję?
    > że odkryli coś "po czasie"?

    Roszczenia z tytułu umowy o pracę przedawniają się po 3 latach.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz