PracaGrupypl.praca.dyskusjezakaz konkurencji › Re: zakaz konkurencji
    From: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zakaz konkurencji
    Date: Wed, 6 Feb 2002 16:30:29 +0100

    Użytkownik "Tomasz" <T...@v...com.pl> napisał w wiadomości
    news:a3ql47$mf4$1@news.onet.pl...
    > Witam Wszystkich!
    >
    > Jezeli temat byl juz poruszany - przepraszam za post; brak czasu daje
    sie we
    > znaki...
    >
    > Problem jest taki:
    >
    > Moj byly Pracodawca (stosunek pracy ustal 1 lutego 2002, mam
    swiadectwo)
    > doszukal sie w zasobach informatycznych sladow korespondencji, ktore
    wg
    > Niego sa dowodem na
    > zlamanie "zakazu konkurencji" przeze mnie.

    1. Miałeś odrębną umowę?

    Art. 1011. [ Zakaz konkurencji w trakcie trwania stosunku pracy ]

    § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może
    prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć
    pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu
    prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    > Grozi Sadem Pracy, albo chce
    > wymusic na mnie
    > zmiane powodu wypowiedzenia (na zwolnienie dyscyplinarne).

    Zażądaj tego na piśmie, kopię listu wylij do PIP

    > Czy w sytuacji, gdy nie bylo spisanej umowy o zakazie konkurencji,
    > a stosunek pracy ustal,

    Jeśli nie było takiej umowy patrz wyżej.

    > ma prawo TERAZ rościć pretensje w tej sprawie?

    Nie.

    > Jakie sa moje szanse wyjsc obronna reka z tego?

    IMHO 100%

    Ku pokrzepieniu:
    Czy istnieje możliwość udowodnienia, że jesteś autorem "śladów
    korespondencji" wskazujących jednoznacznie, że to Ty jesteś autorem?
    Podpis elektroniczny? (za kilka miesięcy)
    Film z nagraniem Video?
    Świadków?

    Pozdrowienia

    Chester EM