PracaGrupypl.praca.dyskusje › zlecenie w Niemczech

  • 1. Data: 2002-02-06 07:42:22
    Temat: zlecenie w Niemczech
    Od: "Tomasz Swidzinski" <s...@j...com.pl>

    Ktos pomoglby mi z podatkiem?
    W Polsce podpisuje umowe o dzielo i znam dokladne zasady rozliczenia.
    Gdzie znajde wzor takiej umowy po niemiecku? W jai sposob rozliczac male
    zlecenia graficzne przez internet. Zapewne opodatkowac sie bede musial
    tam... i tutaj konczy sie moja wiedza w tym zakresie.
    pozdrowienia i dzieki za wszelka pomoc
    Tomek

  • 2. Data: 2002-02-06 09:48:01
    Temat: Re: zlecenie w Niemczech
    Od: "Adam" <a...@n...pl>

    Witaj!
    zakładsz działalność gospodarczą, zakładasz konto w banku na działalność
    gospodarczą, robisz robótkę, wystawiasz fakture VAT na której jest między
    innymi kwota do zapłaty w terminie do 14 dni, jest tam twój numer konta
    bankowego i czekasz na kase. Oni tam sobie to wliczają w koszty a Ty
    rozliczasz sie w Polsce. jako że robote robisz na export (oby jak najwięcej
    takich jak Ty) to masz zewrową stawkę VAT-u i nie płacisz podatku VAT a z
    kosztów np. telefony, prąd etc. VAT masz do zwrotu. płacisz tylko ZUS i
    podatek dochodowy np. ryczałt 8,5%.
    najważniejsze abyś miał zlecenia to wróży Ci dostatek :-)
    pozdrawiam,
    Adam

  • 3. Data: 2002-02-06 13:03:11
    Od: "Tomasz Swidzinski" <s...@j...com.pl>

    a jak jestem studentem to ile place zusu
    i jak dlugo sie zalatwia firme
    na razie mam zlecenie za 100 euro to przy takim nakladzie inwestycji to
    smiech
    ale zobaczymy
    dzieki
    pozdr
    Tomek

  • 4. Data: 2002-02-06 23:17:57
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    numer konta
    >bankowego i czekasz na kase. Oni tam sobie to wliczają w koszty

    a jesli nie chcesz zakladac dzialalnosci bo sa to pojedzyncze
    male zlecenia?

  • 5. Data: 2002-02-07 10:55:43
    Od: "Adam" <a...@n...pl>

    Witam!

    w takiej sytuacji to możesz np. się ze mną dogadać, ja mam działalność
    gospodarczą, jestem płatnikiem VAT i robie właśnie tak jak napisałem tyle że
    troche inne robótki - usługi projektowe inżynierskie. Wszystko kwestią
    dogadania się, możemy robić interes razem, jeśli masz pomysł to pisz
    n...@p...onet.pl
    pozdrawiam,
    Adam
    GG: 9255