PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie a praca

  • 1. Data: 2003-05-27 15:06:08
    Temat: wypowiedzenie a praca
    Od: jaca <j...@i...pl>

    mam problem, poniewaz jestem do sierpnia na wypowiedzeniu, firma mi
    placi pieniazki i jest milo. okazalo sie, ze za pare dni ide do innej
    pracy. i tu pojawia sie problem - jaka musze miec umowe, abym mial
    placone dalej wypowiedzenie i moglbym pracowac normalnie? czy np jak
    firma bedzie mnie chciala zarejestrowac, to czy automatycznie trace
    wypowiedzenie?
    j...@i...pl
    gg - 5333369

  • 2. Data: 2003-05-27 17:00:24
    Temat: Re: wypowiedzenie a praca
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    jaca napisał:

> [...]
    > placone dalej wypowiedzenie i moglbym pracowac normalnie? czy np jak
    > firma bedzie mnie chciala zarejestrowac, to czy automatycznie trace

    Uściślij - jesteś na wypowiedzeniu i jesteś zwolniony ze świadczenia
    pracy, czy nie. W pierwszym przypadku [zwolnienie ze świadczenia pracy]
    możesz podjąć równoległą pracę, w tych samych godzinach, i pobierać
    nadal wynagrodzenie z dawnej firmy, z tym że nie dostaniesz do końca
    okresu wypowiedzenia świadectwa pracy. W przypadku kiedy nie jesteś
    zwolniony ze świadczenia pracy, a godziny pracy kolidują z nowym
    pracodawcą, musisz dogadać się z poprzednim pracodawcą [może
    porozumienie stron?] lub porzucić poprzedniego pracodawcę, co skutkuje
    świadectwem pracy z dyscyplinarką.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-05-27 17:40:01
    Od: jaca <j...@i...pl>

> [...]
    > pracodawcą, musisz dogadać się z poprzednim pracodawcą [może
    > porozumienie stron?] lub porzucić poprzedniego pracodawcę, co skutkuje

    opcja pierwsza. jestem na wypowiedzeniu i jestem zwolniony ze
    swiadczenia pracy. jaka umowa jest w tym momencie dla mnie
    najkorzystniejsza? slyszalem, ze nie moge byc zatrudniony na zasadzie
    umowy zlecenie, bo przepada mi wyplata swiadczen z wypowiedzenia.
    j...@i...pl
    gg - 5333369

  • 4. Data: 2003-05-28 07:44:34
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    jaca napisał:

> [...]
    > najkorzystniejsza? slyszalem, ze nie moge byc zatrudniony na zasadzie
    > umowy zlecenie, bo przepada mi wyplata swiadczen z wypowiedzenia.

    Nie będę Ciebie oszukiwał - dokładnych przepisów o świadczeniach nie
    znam, ale trochę powyższe wydaje mi się naciągane. Masz do czynienia z
    dwiema zupełnie odrębnymi umowami i nie widzę rozsądnego i znanego mi
    powodu, żeby istniało w stosunku do nich jakieś wzajemne powiązanie. Na
    upartego możesz zawrzeć naraz powiedzmy 10 umów [zlecenia, pracy] i
    żadna nie będzie mieć wzajemnego wpływu na świadczenia otrzymywane z
    tytułu drugiej [obciążenia owszem - ZUSy, podatki - to już inna
    parafia].

    Flyer

  • 5. Data: 2003-05-29 08:56:10
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > najkorzystniejsza? slyszalem, ze nie moge byc zatrudniony na zasadzie
    > umowy zlecenie, bo przepada mi wyplata swiadczen z wypowiedzenia.

    Możesz być zatrudniony i u 20 pracodawców i na dodatek wykonywać zlecenia,
    dzieła i prowadzić agencję i w ogóle robić tyle ile tylko dasz radę.
    Ograniczenia to na przykład czas (doba ma 24 h) i ewentualny zakaz konkurencji.
    A koro zwolnili Cie z obvowiązku swiadczenia pracy to argument czasu odpada.
    Zostaje zakaz konkurencji. A o jakich "świadczeniach z wypowiedzenia" mówisz?
    Kasa ? Jak to przepada ? Jesteś pracownikiem to dostajesz wynagrodzenie i tyle.

    Paweł