PracaGrupypl.praca.dyskusje › wiza

  • 11. Data: 2002-08-28 14:01:59
    Temat: Re: wiza
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <akiic1$t5n$1@news.tpi.pl> sith napisał(a):
    > czy myslicie ze wyslanie wniosku na loterie wizowa moze miec jakis wplyw na
    > pozniejsze proby otrzymania wizy turystycznej ?

    Ciekawe pytanie, mam kolejne - czy zielona karta wygasa? Tzn. jeśli uda mi się wygrać

    np. teraz, pozałatwiać formalności i odwiesić temat USA na parę lat na hak, to czy po

    zdjęciu z tego haka wiza będzie nadal ważna? ;) Czy są jakieś przepisy przebywania w
    USA określoną liczbę dni w roku itp.?
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 12. Data: 2002-08-29 09:07:23
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    po
    > zdjęciu z tego haka wiza będzie nadal ważna? ;) Czy są jakieś przepisy przebywania

    z tego co czytalem nie ma zadnych ograniczen i wiza jest dozywotnia.
    mozesz latac tam i z powrotem, ale jak chcesz obywatelstwo to musisz tam
    siedziec minimum 6 lat bodajze...

    axel d.

  • 13. Data: 2002-08-29 09:42:26
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam !

    Słyszałem że przy wypełnianiu wniosku o zieloną kartę do USA
    trzeba wypełniać formularz bez polskich znaków czyli przy
    nazwisku np "Świerczek" było by "Swierczek" czy to jest prawdą?

    Aha i jeszcze jedno, czytając informacje o zielonej karcie
    wymagają aby wniosek był złożony między początkiem pazdziernika
    do poczatku listopada, czy to oznacza ze gdybym wysłał
    wniosek już teraz czyli w sierpniu to zostanie odrzucony, chyba ze poczta opoźni
    przesyłke az do początku października?

  • 14. Data: 2002-08-29 16:04:03
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Aha i jeszcze jedno, czytając informacje o zielonej karcie
    > wymagają aby wniosek był złożony między początkiem pazdziernika
    > do poczatku listopada, czy to oznacza ze gdybym wysłał

    z tym jest fajna checa (w kazdym razie kiedys byla)
    to jest tak, ze 30.09 wyrzucaja na smietnik wszystko co jest w ich
    skrzynce na listy, i wybieraja ta skrzynke 31.10.
    (oczywiscie nie doslowanie, ale tak jakby)

    I tylko sposrod tego losuja.

    Jak poczta nawali to kicha.

    ale z tego wynika, ze najlepszy termin na wysylanie to 30.09...
    ostatecznie pierwsza polowa pazdziernika...

    pozdrawiam

    romekk

  • 15. Data: 2002-08-29 16:13:00
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <0...@r...pap.com.pl> Arkturus Mengsk napisał(a):
    > Dokladne informacje znajdziesz jak w adresie ponizej (informacja pochodzi z
    > serwisu PAP wiec...):
    >
    > Ruszyła kolejna amerykańska loteria wizowa. Polacy, którzy chcą
    > otrzymać wizę na pobyt stały w USA, mają czas do 6-ego listopada
    > na wysyłanie zgłoszeń. Ubiegający się o wizę muszą mieć
    > przynajmniej średnie wykształcenie i wykazać się minimum dwuletnim
    > stażem pracy w ciągu ostatnich pięciu lat. Szczegółowe informacje
    > o zasadach i przebiegu loterii można uzyskać na stronie
    > internetowej amerykańskiej ambasady: www.usinfo.pl.

    Bzdury ten PAP opowiada.

    Education or Training: An applicant must have EITHER a high school education or its
    equivalent, defined as successful completion of a 12-year course of elementary and
    secondary education; OR two years of work experience within the past five years in an

    occupation requiring at least two years of training or experience to perform

    Czyli trzeba mieć albo średnie wykształcenie, ALBO dwa lata pracy w ciągu ostatnich
    pięciu lat w zawodzie wymagającym dwuletniego przygotowania lub praktyki. Niezależnie

    od tego, co to dwuletnie przygotowanie oznacza, faktem jest, że bezpośrednio po
    maturze można już startować.

  • 16. Data: 2002-08-29 16:14:53
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <2...@n...onet.pl> z...@p...onet.pl
    napisał(a):
    > Słyszałem że przy wypełnianiu wniosku o zieloną kartę do USA
    > trzeba wypełniać formularz bez polskich znaków czyli przy
    > nazwisku np "Świerczek" było by "Swierczek" czy to jest prawdą?

    Tak. Inaczej wyrzucą do kosza. Sądzę, że na wszelakich pomyłkach odpada conajmniej
    połowa zgłoszeń - duperele typu zdjęcie nieodpowiednich rozmiarów, polskie literki
    itd.

> [...]
    > do poczatku listopada, czy to oznacza ze gdybym wysłał
    > wniosek już teraz czyli w sierpniu to zostanie odrzucony, chyba ze poczta opoźni

    Zostanie odrzucony. Przesyłka lotnicza dociera do USA mniej więcej w 5-12 dni po
    wysłaniu na poczcie w Polsce.

  • 17. Data: 2002-08-31 21:41:55
    Od: "Ari" <a...@i...pl>

    Hej

    no to i ja chcialbym sie jeszcze o cos zapytac.Mianowicie, co ze sluzba
    wojskowa przy ubieganiu sie o GC?Wyczytalem na usinfo ze ich nie interesuje
    ta kwestia, ale czy nie majac odbytej SW bede mogl bez problemu wyjechac?I
    co oznacza zapis, w ktorym mowa o kwalifikowaniu starajacego sie o GC wg.
    listy zawodow?Czy jesli mojego zawodu nie ma na liscie nie mam szans na
    wize?Czy zakwalikowany i dopuszczony jako przykladowo, "murarz, tynkarz,
    akrobata" , nie mam szans na inna robote?
    Pozdroowka serdeczne,
    Ari

  • 18. Data: 2002-08-31 22:40:13
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <akrd69$2lk$1@news2.tpi.pl> Ari napisał(a):
> [...]
    > ta kwestia, ale czy nie majac odbytej SW bede mogl bez problemu wyjechac?

    Jasne, co ich to obchodzi? Oni Ci dają pozwolenie na pobyt i pracę, to, że musisz
    wojsko odrobić to Twoja sprawa, zwłaszcza, że jesteś z bratniego kraju (NATO w końcu
    ;). Sądzę, że zdecydowanie bardziej niż służba w armii NATO będzie ich ciekawiło, czy
    Twoja mama nie nazywa się ibn Laden i czy nie przeszedłeś czasem paramilitarnego
    szkolenia z domowej konstrukcji bomb atomowych i operowania gazami bojowymi... ;)
    Całkiem otwarcie o tym piszą na WWW (extraordinary precautions due to 11 October
    2001).

    > I co oznacza zapis, w ktorym mowa o kwalifikowaniu starajacego sie o GC wg.
    > listy zawodow?

    Yyyyyy, gdzie ten zapis?

  • 19. Data: 2002-08-31 23:24:53
    Od: "Ari" <a...@i...pl>

    > Yyyyyy, gdzie ten zapis?

    Cytuje:

    "Do określenia, czy doświadczenie zawodowe kwalifikuje do otrzymania wizy
    stosowana będzie baza danych O*Net OnLine Departamentu Pracy Stanów
    Zjednoczonych (http://online.onetcenter.org). Osoby ubiegające się o wizy
    będą mogły również skorzystać z linku do listy zawodów ustalonej przez
    Departament Pracy znajdującego sie na stronie http://travel.state.gov"

  • 20. Data: 2002-08-31 23:39:23
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <akrj7l$ibk$1@news.tpi.pl> Ari napisał(a):

> [...]
    > Zjednoczonych (http://online.onetcenter.org). Osoby ubiegające się o wizy
    > będą mogły również skorzystać z linku do listy zawodów ustalonej przez

    Aaa, no tak. Odpowiedź brzmi - możesz pracować w dowolnym zawodze, zielona karta
    uprawnia do podejmowania dowolnej pracy. Powyższy zapis jest najprawdopodobniej
    sposobem na odsiew pewnej grupy kandydatów, nie wiem tylko, jakich i po co... Może
    nie chcą analfabetów i stąd to ograniczenie?

    P.S. Pamiętaj, że GC nie zwalnia Cię oczywiście od służby wojskowej w Polsce -
    wrócisz odwiedzić rodzinę i mogą Cię złapać i w kamasze ;)