PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przymusowa przerwa (nowy kodesk pracy)

  • 1. Data: 2002-08-26 09:53:57
    Temat: Przymusowa przerwa (nowy kodesk pracy)
    Od: "Piotr" <p...@p...gazeta.pl>

    Słyszałem że podobno w nowym kodeksie pracy jest zapis o przymusowej
    !!!bezpłatnej!!! 60 minutowej przerwie na posiłek. Może wiecie o tym coś
    więcej i od kiedy ma to obowiązywać? Czy w czasie trwania takiej przerwy
    będę miał obowiązek przebywać w firmie? Poza tym jak to miałoby wyglądać w
    praktyce. Czy czas pracy przedłużony będzie o godzinę czy też nadal zostanie
    8 z minutami ale pracodawca będzie miał pretekst do obniżenia wypłaty o
    12,5%?
    Piotr

  • 2. Data: 2002-08-27 10:38:50
    Temat: Re: Przymusowa przerwa (nowy kodesk pracy)
    Od: Blazej Powroznik <k...@p...com.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > 8 z minutami ale pracodawca będzie miał pretekst do obniżenia wypłaty o

    Z tego co czytalem w gaziecie wynika, ze teraz pracodawca BEDZIE MOGL
    wprowadzic godzinna, bezplatna przerwe w czasie pracy. Poniewaz nie mowi
    sie o
    zmianie norm godzinnych nalezy rozumiec ze bedziesz w takim wypadku wychodzil
    godzine pozniej. W praktyce moze to oznaczac ze u niektorych blyskotliwych
    pracodawcow trzeba bedzie pracowac godzine dluzej za te same pieniadze.

    Zastanawialem sie skad taki pomysl u naszych prawodawcow. Mysle, ze jest to
    zwiazane z globalnym ociepleniem. Przeciez wszyscy wiedza ze w takiej Hiszpanii
    czy Meksyku ludzie maja w godzinach poludniowych sjeste. Nasze prawo
    musi byc
    przygotowane na takie wyzwania. :-)

    Blazej

  • 3. Data: 2002-08-28 08:34:32
    Od: "Piotr" <p...@p...gazeta.pl>

    "Blazej Powroznik" <k...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    > pracodawcow trzeba bedzie pracowac godzine dluzej za te same pieniadze.

    Właśnie dlatego jestem ciekawy jak z punktu widzenia prawa będą wyglądały
    następujące rzeczy:
    - czy w czasie tej przerwy będę musiał przebywać na terenie firmy
    - czy czas rozpoczęcia i zakończenia takiej przerwy będzie musiał być
    dokładnie ustalony i w czasie jej trwania będę mógł odmówić "błyskotliwemu"
    pracodawcy wykonywania pracy.

> [...]
    Hiszpanii
    > czy Meksyku ludzie maja w godzinach poludniowych sjeste. Nasze prawo

    Myślę że ocieplenie już nastąpiło i to porządne bo nasi rządzący mają mocno
    nagrzane pod sufitem ;-)

    Piotr