PracaGrupypl.praca.dyskusje › termin wyplaty wynagrodzenia

  • 1. Data: 2005-07-13 14:59:33
    Temat: termin wyplaty wynagrodzenia
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    Mam w regulaminie, który otrzymałem od pracodawcy, taki zapis:

    Wynagrodzenie będzie wypłacane raz w miesiącu, każdego ostatniego dnia
    miesiąca lub do 10 - go każdego miesiąca za miesiąc poprzedni (...). Jak mam
    to rozumieć ? Czy jeśli do tej pory płacone miałem zawsze 1 - go, a za
    zeszły miesiąc nie otrzymałem jeszcze wynagrodzenia, to jako termin
    powiniennem brać 31 czerwca, 1 lipca czy 10 lipca ?

    --
    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl

  • 2. Data: 2005-07-13 15:18:51
    Temat: Re: termin wyplaty wynagrodzenia
    Od: "bez SCIEMY" <b...@g...pl>

    jaQbek <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > zeszły miesiąc nie otrzymałem jeszcze wynagrodzenia, to jako termin
    > powiniennem brać 31 czerwca, 1 lipca czy 10 lipca ?

    Najpozniej, kiedy masz miec kase na kacie/do raczki, to 10 dzien kazdego
    miesiaca i bedzie to zaplata za miesiac poprzedni, czyli np. do 10 sierpnia
    masz miec kase za lipiec.

  • 3. Data: 2005-07-13 15:29:06
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > Najpozniej, kiedy masz miec kase na kacie/do raczki, to 10 dzien kazdego
    > miesiaca i bedzie to zaplata za miesiac poprzedni, czyli np. do 10
    > sierpnia
    > masz miec kase za lipiec.
    Ok, a jak w takim razie rozumieć to stwierdzenie "każdego ostatniego dnia
    miesiąca LUB do 10 - go za miesiąc poprzedni" ? Co z tym LUB ?

  • 4. Data: 2005-07-13 15:48:16
    Od: "bez SCIEMY" <b...@g...pl>

    jaQbek <j...@n...pl> napisał(a):

    > Ok, a jak w takim razie rozumieć to stwierdzenie "każdego ostatniego dnia
    > miesiąca LUB do 10 - go za miesiąc poprzedni" ? Co z tym LUB ?

    Pracodawca zostawia sobie furtke, ze jezeli "nie wyrobi sie" z pensja dla
    Ciebie ostatniego dnia miesiaca, to ma jeszcze drugi termin do 10-go i nadal
    bedzie wszystko w zgodzie z zawarta umowa.

  • 5. Data: 2005-07-13 16:18:45
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

> [...]
    > nadal
    > bedzie wszystko w zgodzie z zawarta umowa.

    Czy w takim razie składając pozew o wypłatę wynagrodzenia za czerwiec,
    odsetki powiniennem liczyć od 9 lipca, bo ostatnim dniem roboczym przez 10
    lipca był 8 lipca ?

  • 6. Data: 2005-07-13 16:59:22
    Od: "bez SCIEMY" <b...@g...pl>

    jaQbek <j...@n...pl> napisał(a):

    > Czy w takim razie składając pozew o wypłatę wynagrodzenia za czerwiec,
    > odsetki powiniennem liczyć od 9 lipca, bo ostatnim dniem roboczym przez 10
    > lipca był 8 lipca ?

    To juz pytanie do prawnika; ja nie wiem, co sie dzieje w przypadku, gdy 10-
    ty wypada w dzien nieroboczy.

  • 7. Data: 2005-07-13 18:46:21
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

    > To juz pytanie do prawnika; ja nie wiem, co sie dzieje w przypadku, gdy
    > 10-
    > ty wypada w dzien nieroboczy.
    Art 85 par.3 mówi, że wtedy trzeba wypłacić do ostatniego dnia roboczego
    przed 10 - tym