PracaGrupypl.praca.dyskusjetelepraca › Re: telepraca
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: telepraca
    Date: 01 Apr 2003 01:21:15 -0800

    "Yarkuz" <y...@w...pl> writes:

    > Jak zarządzać pracą telepracowników? Jakich narzędzi do rozliczania efektów
    > pracy użyć? Jak oceniać wyniki pracy, szczególnie przy większych projektach?

    dokladnie tak samo, jakby ci ludzie byli na miejscu.
    narzedzia do rozliczania: email i gotowe efekty pracy. jesli to
    programista - kod. jesli analityk czy cos w tym guscie - to dokladnie
    taki sam finalny dokument, jaki by tworzyl gdyby siedzial w biurze.

    naprawde, roznica jest ZADNA za wyjatkiem tego, ze nie widzi sie ludzi
    twarza w twarz i nie stoi im za plecami.

    nie rozumiem, co w tym takiego ciezkiego do pojecia i niewyobrazenia.

    oczywiscie, jesli praca w zespole zorganizowana jest tak, ze sie
    odwala dupogodziny a efektow nie widac, to bedzie ciezko, tylko ze to
    swiadczy jedynie o tym, iz praca jest zle zorganizowana a manager nie
    ufa swoim pracownikom.

    > Jak można wykorzystać telepracę przy tworzeniu systemu informatycznego, w
    > fazie analizy, modelowania, programowania, testowania?

    chyba nie rozumiem pytania. dokladnie tak samo, jakby sie to robilo
    siedzac na miejscu.

    popatrz na najwiekszy (chyba) na swiecie projekt "telepracy", a
    wktorym bralo udzial setki tysiecy ludzi - SETI. mozna sie od nich
    organizacji uczyc.

    popatrz na to, jak pracuja developerzy kernela linuxa. ogromna
    wiekszosc z nich jest rozsiana po calym swiecie. daja sobie swietnie
    rade.

    ja po porstu nie widze tutaj problemow, poza jednym - w takim ukladzie
    nie da rady funkcjonowac ktos, kto nie jest samodzielny i sam swojej
    roboty nie umie zrobic, tylko zawsze mui trzeba pani krysi i zosi i
    zbysia zeby a to o cos zapytac, a to cos poprawic etc.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net