PracaGrupypl.praca.dyskusjetelepraca › Re: telepraca
  • Data: 2003-04-01 12:37:13
    Temat: Re: telepraca
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nie jest to wcale takie trudne (chociaz oczywiscie nie kazdy rodzaj
    > pracy da sie tak wykonywac) - ale wymaga przede wszystkim
    > odpowiedzialnych pracownikow i sensownych z glowa managerow.

    Takze wymaga zaufania do telepracownika i samodyscypliny tego drugiego.

    > w polsce wielu managerow sie panicznie tego boi, bo nie wyobrazaja
    > sobie, jak beda kontrolowac pracownika skoro nie moga mu patrzec na
    > rece ;)

    Dokladnie. Problem jest w mentalnosci. Poza tym, dzieki duzej liczbie
    pracownikow moga blyszczec, opowiadac dowcipy albo o swojej rodzinie a i tak
    nikt im nie zwroci uwagi, ze gada kretynsko - a tak akurat bylo z moim bylym
    szefem :(

    Lepiej zeby nie bylo.. wtedy mozna dojsc do glupiego wniosku, ze po co mam
    pracowac dla jakiegos glupka w Polsce skoro moge pracowac dla innego glupka
    w Niemczech, USA czy innym UK za nieco wieksza kase... I mi sie wydaje, ze w
    zwiazku ze wstapieniem Polski do UE, jak rowniez spopularyzowaniem telepracy
    bedziemy miec za chwile 16% bezrobocie i brak ludzi do pracy w
    specjalistycznych zagadnieniach informatycznych, bo kolesia od administracji
    serwera jest wyksztalcic trudniej (szkola + praktyka) niz faceta od kopania
    rowow.

    > no, jak bysmy mieli podobny stopien dostepu do internetu i w
    > porownywalnych cenach....
    > i jeszcze zeby tyle dospodarstw domowych mialo komputer, co w usa.

    Do tego najlepsze jest stale lacze, niestety.... No i komputer, skaner,
    drukarke >:)

    > co do metod zarzdzania nie zauwazylam jakichs szczegolnych, poza tym,
    > ze manager sie kontaktuje ze swoimi pracownikami prze maila i
    > telefonicznie.

    albo ICQ albo GG

    > oczywiscie, w ten sposob nie da sie wykonywac pracy, ktora poolega na
    > np. spotykaniu sie z klientami i kontrahentami osobiscie :)

    pzdr

    jacek