PracaGrupypl.praca.dyskusjetelepraca › Re: telepraca
  • Data: 2003-04-01 11:16:53
    Temat: Re: telepraca
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiam się jak u nas w Polsce wygląda sprawa telepracy. Czy zyskuje
    ona
    > coraz większą popularność, czy jednak jest pewnien opór, lub obawy przed
    > zatrudnianiem pracowników w ramach telepracy. Bo z jednej strony koszty
    > pracy dużo mniejsze, a z drugiej: jak kontrolować pracę wykonywaną.

    IMHO to się bardzo dynamicznie zmienia. I jest wyraźnie skorelowane z
    rozwojem infrastruktury telekomunikacyjnej, zmniejszającymi się kosztami
    dostępu do Internetu.

    Kilka lat temu byłam jedyną znaną mi osobą ;), która telepracowała.
    Dziś znam już kilkadziesiąt.
    I bardzo dobrze się czuję pracując w ramach organizacji wirtualnych. W tej
    chwili w zasadzie tylko takiej formy pracy się podejmuję.

    Nie jestem pewna tych "mniejszych kosztów". Chyba, że pisząc "mniejsze
    koszty" miałeś na myśli to, że telepracujący zakłada własną firmę i rozlicza
    się poprzez faktury. W innych przypadkach coś mi się wydaje, że największym
    kosztem miejsca pracy (oprócz wynagrodzenia), są przeróżne składki na ZUS i
    inne takie, niestety.

    Z telepracą wiąże się sporo pozytywnych spraw (odpadają uciążliwe dojazdy;
    pozdrawiam stojących w korkach), ale też negatywnych (pewne osamotnienie
    przy pracy, człowiek w monotonnym otoczeniu szybko się pracą nudzi), czy też
    wymagań (nie oszukujmy się, jak szef nie stoi z batem czasem trzeba się
    nieźle dyscyplinować, dobrze rozplanować pracę).

    Asmira