PracaGrupypl.praca.dyskusje › studia podyplomowe - czy warto ?

  • 1. Data: 2007-01-16 17:01:48
    Temat: studia podyplomowe - czy warto ?
    Od: "Anakin" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak w temacie, czy warto w siebie inwestować oraz własne pieniądze z punktu
    widzenia pracodawcy ?
    Czy to podnosi na tyle kwalifikaje kandydata, że jest lepiej postrzegany na
    rozmowach kwalifikacyjnych niż
    konkurencja tylko po studiach ?
    Mam na myśli podyplomówkę z informatyki a konkretnie Systemy i Sieci
    komputerowe....Czy to Waszym zdaniem coś daje ponadto posiadania tylko
    dyplomu inż. ?
    Do tego mogę dodać tylko 2 certyfikaty MS, czyli nie wiele + doświadczenie
    kilkuletnie jako informatyk oraz administrator aplikacji bazodanowych.
    Na rozmowach wciąż widzę ......że siebie nadal nie widzę ;-)
    Czy warto iść tą drogą ?

    Pozdrawiam
    Anakin

  • 2. Data: 2007-01-16 19:15:34
    Temat: Re: studia podyplomowe - czy warto ?
    Od: "J." <a...@m...pl>

    > komputerowe....Czy to Waszym zdaniem coś daje ponadto posiadania tylko
    > dyplomu inż. ?

    W tym wypadku wybrałbym uzupełnijące studia magisterskie.
    Podnosisz kwalifikacje oraz rangę swojego dyplomu.
    W Polsce ma to znaczenie. Są tacy (to nie żart;)) dla których dyplom
    ukończenia studiów wyższych I stopnia (licencjat, inżynier) jest niewiele
    wart, a wręcz nie jest to wyższe wykształcenie...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-16 19:42:06
    Od: "Anakin" <w...@p...onet.pl>

    > W tym wypadku wybrałbym uzupełnijące studia magisterskie.

    Tylko że studia magisterskie to czysta teoria i tylko papierek...być może
    aż, jak piszesz.
    Studia podyplomowe mają jednak praktyczne laboratoria i tak sobie że w tym
    względzie reprezentują
    inną wartość, być może bardziej potrzebną pracodawcy....

    Pozdrawiam
    Anakin

  • 4. Data: 2007-01-19 10:58:37
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Anakin" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam na myśli podyplomówkę z informatyki a konkretnie Systemy i Sieci
    > komputerowe....Czy to Waszym zdaniem coś daje ponadto posiadania tylko

    Za bardzo nie rozumiem czy masz juz inz. czy nie. Jezeli nie to po
    podyplomowce tez nie bedziesz mial (dostaniesz tylko swiadectwo jej
    ukonczenia)

    > Do tego mogę dodać tylko 2 certyfikaty MS, czyli nie wiele + doświadczenie
    > kilkuletnie jako informatyk oraz administrator aplikacji bazodanowych.
    > Na rozmowach wciąż widzę ......że siebie nadal nie widzę ;-)

    Wiele osob chcialoby bardzo byc w Twojej sytuacji, wielu nie ma (nie wie)
    nic a uwaza sie za super wymiataczy i o dziwo udaje im sie piac po
    strzeblach kariery (jak to ladnie w USA mowia). Troche wiary w siebie,
    marketingu i mozna fajna robote zlowic (nie mowie, ze od razu i latwo) .
    5000 mozna tez przeznaczyc na jakies kursy i sie certyfikowac ale tu juz
    sam musisz wiedziec w jakim kierunku isc i co dla ciebie jest najlepsze.