PracaGrupypl.praca.dyskusje › stopien znajmosci jezyka obcego...

  • 1. Data: 2011-03-04 08:59:29
    Temat: stopien znajmosci jezyka obcego...
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    mam do Was pytanie jak określić stopień znajomości języka angielskiego w CV,
    parę ładnych lat temu (pewnie z 10) byłem na poziomie FCE (choć samego
    certyfikatu nie zdawałem) ale na co dzień nie używam tego języka w pracy,
    czytam dokumentacje techniczne w tym języku, rozumiem je i jest OK, no
    właśnie, ale w "mówionym" języku się uwsteczniłem i nie jest różowo,
    oczywiście robię powtórki ale wciąż nie jest to czego oczekuję,
    tu pojawia się pytanie, jak określić stopień znajomości języka aby nie
    "przegiąć" ani w stronę gloryfikacji ani w stronę poziomu elementary?
    dziękuję za sugestie,

    brat

  • 2. Data: 2011-03-04 09:22:23
    Temat: Re: stopien znajmosci jezyka obcego...
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Mar 2011 09:59:29 +0100, bratPit[pr] napisał(a):

> [...]
    > tu pojawia się pytanie, jak określić stopień znajomości języka aby nie
    > "przegiąć" ani w stronę gloryfikacji ani w stronę poziomu elementary?

    "Angielski w stopniu wystarczającym do sprawnego posługiwania się
    dokumentacją techniczną" ?

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2011-03-04 09:25:27
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > "Angielski w stopniu wystarczającym do sprawnego posługiwania się
    > dokumentacją techniczną" ?

    :-)
    wiesz, parę zdań w tym języku umiem powiedzieć,

    brat

  • 4. Data: 2011-03-04 12:30:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 4 Mar 2011 10:25:27 +0100, bratPit[pr] napisał(a):

    > :-)
    > wiesz, parę zdań w tym języku umiem powiedzieć,

    Super, ale co to zmienia?
    Pracodawca standardowo może potrzebować paru konkretnych stopni
    wtajemniczenia, zależnie od stanowiska, dajmy:
    - czytanie dokumentacji i dupereli, żeby ogarniać np. pliki pomocy czy inne
    instrukcje obsługi,
    - swobodna rozmowa w danym języku z klientem na tematy zbieżne z ofertą -
    czyli jak np. zadzwoni pan Smith kupić nasz soft to trzeba z nim pogadać,
    albo znów Pani Jefferson robi szkolenie i trzeba jej słuchać, pytania
    zadawać, coś ze szkolenia wynieść...
    - płynny angielski, gdy np. negocjujesz ważne umowy z partnerami, albo w
    ogóle pracujesz w międzynarodowym zespole i to jest wymagane
    - możesz też być tłumaczem :)

    Moje zestawienie jest gówniane, ale chciałem Ci tylko zobrazować, że
    opisywanie czegoś w stylu "trochę rozumiem, jak się postaram i będę miał
    szczęście" nie ma raczej realnej wartości dla pracodawcy. On Cię z takim
    stanem wiedzy nie wystawi do rozmów z klientami, czy innych ważnych zadań
    wymagających umiejętności językowych.
    Zdolność do czytania dokumentacji jest natomiast wartościowa i na pewnych
    stanowiskach przydatna, dlatego warto się tym pochwalić i IMO nie cudować,
    że się wie więcej. Przynajmniej do czasu, zanim sobie wyszlifujesz trochę
    język ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2011-03-04 14:07:15
    Od: Frank Malina <f...@j...nasa.gov>

    On 2011-03-04 09:59, bratPit[pr] wrote:
    > Witajcie,
    > [...]

    po to wymyslono cos takiego jak:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framewo
    rk_of_Reference_for_Languages

    czyli skoro byles/jestes na poziomie egzaminu FCE
    to u Ciebie wypada poziom B2

  • 6. Data: 2011-03-04 14:25:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bratPit[pr] napisa?(a):

    > mam do Was pytanie jak określić stopień znajomości języka angielskiego w CV,

    Moim zdaniem najlepiej odpowiedni fragment CV, o znajomosci jezyka,
    opisac wlasnie w tym jezyku.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 7. Data: 2011-03-04 16:48:49
    Od: "Leon Dupczyk" <n...@t...i.siam>

    napisz ze umiales ale zapomniales ;-)

  • 8. Data: 2011-03-05 10:19:53
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    4 Mar 2011 15:25:07 +0100, januszek napisał(a):

    > bratPit[pr] napisa?(a):

    > Moim zdaniem najlepiej odpowiedni fragment CV, o znajomosci jezyka,
    > opisac wlasnie w tym jezyku.

    I jak będziesz znał np. mandaryński, to rekrutator nawet nie zrozumie co
    chciałeś przekazać ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2011-03-06 07:53:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kapsel napisa?(a):

    > I jak będziesz znał np. mandaryński, to rekrutator nawet nie zrozumie co
    > chciałeś przekazać ;]

    Jesli tak to dyskutowany problem, czyli jak przekazac stopien znajomosci
    jezyka, wcale nie wystepuje ;) Po za tym nic nie stoi na przeszkodzie
    aby pewne fragmenty tekstu byly dwu jezyczne.

    j.