PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kara upomnienia 2 III do kiedy i jak się odwołać

  • 1. Data: 2011-03-07 19:57:55
    Temat: Kara upomnienia 2 III do kiedy i jak się odwołać
    Od: "Ania" <a...@v...onet.pl>

    Dostałam pismo o treści:

    Upomnienie dla...
    Udzielam Pani upomnienia za to, że w myśl pisma z dnia 17 lutego 2011 nie
    dopełniła pani obowiązku przekazania w terminie informacji, o które zwrócił się
    pracodawca.
    Zwracam uwagę, że jest Pani odpowiedzialna za przestrzeganie zasad obowiązków
    wynikających z zakresu czynności, jak również czynności zleconych przez
    przełożonego, co w Pani przypadku nie zostało zachowane.

    Pouczenie:
    Pracownik, który wniósł sprzeciw może w ciągu 14 dni od dnia zawiadomienia o
    odrzuceniu tego sprzeciwu wystąpić do sądu pracy o uchylenie zastosowanej wobec
    niego kary.

    Miejscowość, data: 2 marca 2011

    W piśmie z dnia 17 lutego szef prosił o przygotowanie pewnych informacji, które
    według niego winno się dać zredagować bardzo szybko. W rzeczywistości wymagało
    to większego przygotowania.
    Pismo otrzymałam 17, a z racji zatrudnienia na 1/2 etatu miałam pracować 17, 18,
    28 lutego i 2 marca z tym, że 28 byłam na urlopie o który poprosiłam w
    godzinach porannych. Czyli de facto na sporządzenie informacji miałam 18 lutego
    i 1/2 dniówki 17 lutego.

    Kilka pytań i informacji:
    1. Jakie konsekwencje niesie taka kara ?
    2. Jak liczyć te 7 dni na sprzeciw ? 2+7=9, czyli pojutrze, czy może dzień 2
    marca tez się liczy i termin ubiega jutro ? (to najważniejsze!! )
    3. W piśmie brak bezpośredniej informacji o możliwości wniesienia sprzeciwu i
    stosownych terminach. Co o tym sądzić ?
    4. Przed udzieleniem kary nie byłam wysłuchana, zapytana o powód
    nieprzygotowania notatki, o której mowa w piśmie z 17 lutego.

    5. W KP pisze o "wniesieniu sprzeciwu" chciałabym przyjąć w piśmie mniej
    konfliktowa formułę np "prośba o uchylenie/wycofanie itp kary. Jak to napisać,
    by w myśl przepisów KP moje pismo było jednak traktowane jako sprzeciw ?

    Byłabym wdzięczna za wszelkie sugestie. To moja pierwsza kara w życiu :)

  • 2. Data: 2011-03-08 12:59:58
    Temat: Re: Kara upomnienia 2 III do kiedy i jak się odwołać
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@v...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i 1/2 dniówki 17 lutego.
    >
    > Kilka pytań i informacji:
    > 1. Jakie konsekwencje niesie taka kara ?

    Kodeksowych żadnych, natomiast mogą być konsekwencje przewidziane w
    przepisach wewnątrzzakladowych

    > 2. Jak liczyć te 7 dni na sprzeciw ? 2+7=9, czyli pojutrze, czy może dzień
    > 2
    > marca tez się liczy i termin ubiega jutro ? (to najważniejsze!! )

    Termin 7 dni liczy się od dnia następnego po dniu otrzymania pisma o
    nałożeniu kary.

    > 3. W piśmie brak bezpośredniej informacji o możliwości wniesienia
    > sprzeciwu i
    > stosownych terminach. Co o tym sądzić ?

    Powód do złożenia sprzeciwu. Art. 110 Kp stanowi - O zastosowanej karze
    pracodawca zawiadamia pracownika na piśmie, wskazując rodzaj naruszenia
    obowiązków pracowniczych i datę dopuszczenia się przez pracownika tego
    naruszenia oraz informując go o prawie zgłoszenia sprzeciwu i terminie jego
    wniesienia. Odpis zawiadomienia składa się do akt osobowych pracownika.

    > 4. Przed udzieleniem kary nie byłam wysłuchana, zapytana o powód
    > nieprzygotowania notatki, o której mowa w piśmie z 17 lutego.

    Powód do złożenia sprzeciwu. Art 109 par. 2 Kp stanowi - Kara może być
    zastosowana tylko po uprzednim wysłuchaniu pracownika.

> [...]
    > by w myśl przepisów KP moje pismo było jednak traktowane jako sprzeciw ?
    >
    > Byłabym wdzięczna za wszelkie sugestie. To moja pierwsza kara w życiu :)

    Przepisy mówią o sprzeciwie i nie kombinuj z inną formą.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-03-08 22:01:56
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 20:57:55 +0100, "Ania" <a...@v...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >godzinach porannych. Czyli de facto na sporządzenie informacji miałam 18 lutego

    A poinformowałaś o czasie potrzebnym na przygotowanie tych informacji?
    Jak z góry wiesz, że nie zdążysz to od razu informujesz - to zajmie N dni, z
    powodu pracy na 1/2 etatu przewidywany termin zakończenia prac to xxxxx.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2011-03-09 09:33:09
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Piszesz SPRZECIW i zostawiasz go w sekretariacie lb dziale kadr na dzienniku
    podawczym za potwierdzeniem na kopii lub wysyłasz poleconym za
    potwierdzeniem odbioru.
    W sprzeciwie punktujesz:
    - nie zostałaś wysłuchana przed nałożeniem kary porządkowej (błąd formalny i
    wystarczajacy powód do anulowania kary)
    - nie napisałaś tego, ale należałoby napisać dlaczego nie udzieliłaś
    przełożonemu od razu informacji o potrzebnym terminie np zakres danych ao
    analizy był znaczny a Ty pracujesz na 1/ etatu i samo rozpoznanie zakresu
    danych zajmuje xxx czasu
    - uzasadnienie związane z Twoim harmonogramem pracy

    wnosisz na podstawie powyższych punktów o anulowanie kary porządkowej

    Jeżeli nie anulują - procedura wg KP\

  • 5. Data: 2011-03-22 07:44:14
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl>

    > A poinformowałaś o czasie potrzebnym na przygotowanie tych informacji?
    > Jak z góry wiesz, że nie zdążysz to od razu informujesz - to zajmie N dni,
    > powodu pracy na 1/2 etatu przewidywany termin zakończenia prac to xxxxx.

    A musi wiedzieć ? To chyba rola zarządcy a pracownik co najwyżej nie wyrabia
    się z takiego czy innego powodu.

  • 6. Data: 2011-03-22 19:05:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 08:44:14 +0100, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    wklepał(-a):

    >Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl>
    >
    >A musi wiedzieć ? To chyba rola zarządcy a pracownik co najwyżej nie wyrabia
    >się z takiego czy innego powodu.

    Kierownik nie zawsze posiada wiedzę specjalistyczną i potrafi dokładnie
    oszacować czas na zadanie. Więc im wcześniej dostanie informację, że "się nie
    da" tym lepiej. Bo nie ma nic gorszego niż informowanie po terminie, że zadanie
    nadal jest nie wykonane. Jeśli pracownik nie informuje o problemach, to znaczy
    że sobie dobrze radzi.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 7. Data: 2011-03-22 19:06:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

> [...]

    >Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl>
    >
    >A musi wiedzieć ? To chyba rola zarządcy a pracownik co najwyżej nie wyrabia

    Kierownik nie zawsze posiada wiedzę specjalistyczną i nie zawsze potrafi