eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › specjalista ds. PR - mylenie pojęć
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2004-06-09 09:53:29
    Temat: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: Jerzy Dusk <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl>

    Z praca.oferowana:
    >
    > Nowy operator telekomunikacji satelitarnej poszukuje osób na
    > stanowisko Specjalisty ds. PR.
    >
    > Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za redagowanie treści
    > marketingowych na podstawie ofert handlowych naszych partnerów oraz
    > edycję notek prasowych.
    [...]

    To jeden z wielu przykładów amatorszczyzny i mylenia PR ze zwyczajnym
    marketingiem. Kiedyś w Wyborczej było na ten temat, że w Polsce nie ma
    prawdziwej agencji PR, rola PR jest mylona z niskim marketingiem
    i wyznaje się zasadę, że PR jest od tuszowania prawdy, od migania się, a
    w żadnym wypadku nie może powiedzieć 'przepraszam' czy przyznać się do
    błędu firmy. Podano przykłady polskich oddziałów wielkich firm jak np.
    Coca-Cola.


    Jerzy


  • 2. Data: 2004-06-09 10:15:09
    Temat: Re: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: "mangha" <R...@t...pl>


    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1b30fc82e6169b0598973a@news.tpi.pl...
    > Z praca.oferowana:
    > >
    > > Nowy operator telekomunikacji satelitarnej poszukuje osób na
    > > stanowisko Specjalisty ds. PR.
    > >
    > > Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za redagowanie treści
    > > marketingowych na podstawie ofert handlowych naszych partnerów oraz
    > > edycję notek prasowych.
    > [...]
    >
    > To jeden z wielu przykładów amatorszczyzny i mylenia PR ze zwyczajnym
    > marketingiem.

    Nie widzę w tym ogłoszeniu niczego, co byłoby sprzeczne z PR.


    Kiedyś w Wyborczej było na ten temat, że w Polsce nie ma
    > prawdziwej agencji PR, rola PR jest mylona z niskim marketingiem
    > i wyznaje się zasadę, że PR jest od tuszowania prawdy, od migania się, a
    > w żadnym wypadku nie może powiedzieć 'przepraszam' czy przyznać się do
    > błędu firmy. Podano przykłady polskich oddziałów wielkich firm jak np.
    > Coca-Cola.
    Rzeczywiście, bo Wybiórcza jest wyznacznikiem prawdy i może określać, co
    jest prawdziwym PR-em, a co nie.... Bez przesady. Wiadomo, że nie jest to
    ten poziom co np. w USA, ale w nasz gospodarka odbiega od światowych nie
    tylko w tym aspekcie.


    --
    mangha

    ....................................................
    ........
    May your aura grace my presence when the earth breathes
    clean again.



  • 3. Data: 2004-06-09 10:27:40
    Temat: Re: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    mangha <R...@t...pl> wrote:
    > Rzeczywiście, bo Wybiórcza jest wyznacznikiem prawdy i może określać,
    > co jest prawdziwym PR-em, a co nie.... Bez przesady. Wiadomo, że nie
    > jest to ten poziom co np. w USA, ale w nasz gospodarka odbiega od
    > światowych nie tylko w tym aspekcie.

    Pewnie chodzi o tekst prezesa First PR ;)
    Szkoda, ze czytelnik odniosl takie wrazenie, no ale agencji PRowych (takich
    prawdziwych) jest bardzo duzo ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl


  • 4. Data: 2004-06-11 07:49:24
    Temat: Re: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: "zymla" <z...@n...pl>

    zgadzam sie prawdziwy PR to u nas jeszcze rzadkosc:( i pewnie dlatego tak
    trudno dostac prace w tej dziedzinie: no ale trzeba walczyc:))

    pzdr.
    zymla



  • 5. Data: 2004-06-11 16:15:01
    Temat: Re: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    zymla <z...@n...pl> wrote:
    > zgadzam sie prawdziwy PR to u nas jeszcze rzadkosc:( i pewnie
    > dlatego tak trudno dostac prace w tej dziedzinie: no ale trzeba
    > walczyc:))

    Co to znaczy, ze prawdziwy PR to u nas jeszcze rzadkosc. Prawdziwy czyli
    jaki?


    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl


  • 6. Data: 2004-06-14 08:13:22
    Temat: Re: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Wed, 9 Jun 2004 12:15:09 +0200, gdy "mangha"
    <R...@t...pl> napisał:

    >>
    >> To jeden z wielu przykładów amatorszczyzny i mylenia PR ze zwyczajnym
    >> marketingiem.
    >
    >Nie widzę w tym ogłoszeniu niczego, co byłoby sprzeczne z PR.

    No też nie widzę wiele sprzecznego, choć być może to stanowisko powinno
    nazywać się copywriter, bo dotyczy wyłącznie redagowania treści.

    Kłopotem polskiego PR jest ograniczanie się tylko do "press relations"
    jako taniego substytutu reklamy. Tymczasem komunikacja z "opinią
    publiczną" przez prasę to tylko wycinek.

    Robert

    ps. dla zainteresowanych PR, polecam newsletter firmy Pressence,
    http://www.pressence.com.pl/ - po lekturze paru numerów nauczyłem się
    więcej niż przez kilka lat studiów....
    (acha, nie mam nic wspólnego z tą firmą)


  • 7. Data: 2004-06-15 17:21:15
    Temat: Re: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl> wrote:
    > Kłopotem polskiego PR jest ograniczanie się tylko do "press relations"
    > jako taniego substytutu reklamy. Tymczasem komunikacja z "opinią
    > publiczną" przez prasę to tylko wycinek.

    Raczej polskich firm.. ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl


  • 8. Data: 2004-06-15 22:40:27
    Temat: Re: specjalista ds. PR - mylenie pojęć
    Od: "HEADLINE PR" <b...@i...pl>


    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1b30fc82e6169b0598973a@news.tpi.pl...
    > Z praca.oferowana:
    > >
    > > Nowy operator telekomunikacji satelitarnej poszukuje osób na
    > > stanowisko Specjalisty ds. PR.
    > >
    > > Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za redagowanie treści
    > > marketingowych na podstawie ofert handlowych naszych partnerów oraz
    > > edycję notek prasowych.
    > [...]
    >
    > To jeden z wielu przykładów amatorszczyzny i mylenia PR ze zwyczajnym
    > marketingiem. Kiedyś w Wyborczej było na ten temat, że w Polsce nie ma
    > prawdziwej agencji PR, rola PR jest mylona z niskim marketingiem
    > i wyznaje się zasadę, że PR jest od tuszowania prawdy, od migania się, a
    > w żadnym wypadku nie może powiedzieć 'przepraszam' czy przyznać się do
    > błędu firmy. Podano przykłady polskich oddziałów wielkich firm jak np.
    > Coca-Cola.
    >
    >
    > Jerzy


    Witam

    ..no a co mieli napisać, wszystkie przymioty PR-u, które występują w
    podręcznikach? jak firma potrzebuje pr-owca do takich to a takich zadań, cóż
    w tym złego? nie potrzebują na razie rozwiązywania trudnych sytuacji
    kryzysowych! prowadzę agencję PR od 3 lat, dziedziną zajmuję się od ośmiu, a
    w ogłoszeniu nie widzę nic złego. Powiem inaczej, pierwszy raz spotykam się
    z terminem "niski marketing". No cóż, być może Katedra Marketingu pod
    kierownictwem prof. Mruka w Poznaniu źle przygotowuje do pełnienia
    obowiązków służbowych....

    Pozdrawiam serdecznie

    Radosław Kowalski
    Headline PR - Poznań
    www.headline.pl


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1