PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 291. Data: 2005-10-16 01:56:09
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Matrix napisał(a):

    > C/C++, poczatki w PHP ale szybko mi idze z nauką bo jak wiadomo bardzo
    > podobne do C, HTML, zapytania SQL, obsługa baz daych opartych na
    > MySQL

    Złap na to kilka zleceń. Będziesz miał się czym chwalić jak będziesz
    startował na etat.

    > bardzo dobra znajomosc systemow Windows na poziomie
    > administratorskim (niestety tylko w takim zakresie na jaki pozwala
    > domowy komp),

    Kiepsko na to firmy łapać. Pieprzenie się np z takim Active Directory to
    trochę więcej wiedzy. Głównie praktycznej.

    > UNIX/LINUX bardziej jako desktop niz serwer,

    j.w. Zależy co na tym desktopie miałeś. W każdym bądź razie różnica może być
    duża.

    > serwis
    > sprzetu klasy PC,

    No to zamiast siedzieć cały dzień w domu to złożyłbyś kilka komputerów za
    grosze by w końcu mieć na ten bilet pkp?

    > dobrze sobie radze w Photoshopie np: przy retuszu
    > zdjec,

    To do zleceń www by się przydało.

    > z konfiguracja sieci mysle
    > ze tez bym sobie poradzil bo znam podstawy teoretyczne niestey nigdy
    > nie moglem tego skonfrontowac z praktyka ale szybko sie ucze

    Eh, kiepsko to widzę.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc pl

  • 292. Data: 2005-10-16 03:05:25
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Przemek wrote:

    > Po pierwsze tylko czesc z tych 800zl to ubezpieczenie emerytalne -a
    > dokladnie 271zl
    > reszta to ubezpieczenie spoleczne , zdrowotne i fp.

    Mamy chyba inne dane. Przy obciazeniu ~800PLN/miesiac wyglada to tak:

    - Koszt pracodawcy 1811.85 100%
    - Pensja "brutto" 1500.00 83%
    - Pensja netto 1042.11 58%

    Obciazenia:
    - ZUS (calosc) 592.50 33%
    - NFZ 103.64 6%
    - Zaliczka na podatek 73.60 4%
    ------------------------------------
    - Calosc 769.74 42%

  • 293. Data: 2005-10-16 06:00:12
    Od: michał sałaban <i...@m...com>

    On Sun, 16 Oct 2005 01:42:28 +0200, Koziorozec wrote:

    > A ilu ludzi, którzy chcą opiniować ma do tego jakieś predyspozycje?
    > Jednemu się nie będzie podobało, że napisze czcionką Arial, drugiemu,
    > że Times, trzeciemu - za obszerne, 4 - za skąpe, 5 - "ja bym takiego
    > nie zatrudnił, bo robi za duże wcięcia w tekście" itd. itd.

    forma też jest istotna, ale nie najważniejsza. mimo że cv, to nie
    obszerny esej, a jedynie parę zdań lub ich równoważników, to i tak
    często można z niego "wywęszyć", czy dana osoba ma w ogóle ochotę
    pracować i czy wierzy we własne siły.

    --
    michał sałaban -=- michal (at) salaban.info -=- jabber: e...@j...org

  • 294. Data: 2005-10-16 06:01:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    michał sałaban napisał(a):

    > za granicę wyjadą ci, którzy są sprytni, wykształceni i nie cierpią
    > na chorobę "mi się należy". a "tabuny Polaczków" zostaną w Polsce.

    Albo wyjada Ci, ktorzy nie radza sobie w kraju.

    j.

  • 295. Data: 2005-10-16 06:06:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Koziorozec napisał(a):

    > Do opiniowania cudzych CV to ja tu widzę sporo chętnych.
    > Fajnie tak siedzieć przed kompem i robić sobie z kogoś łacha.

    Łacha? Problem tego człowieka polega na tym, że każdy kto czyta
    jego CV natychmiast go skreśla - przynajmniej tak ten człowiek nam
    tu zeznaje. Pierwszą więc sprawą powinna być analiza tego CV. Może
    to tam właśnie tkwi problem.

> [...]
    > że Times, trzeciemu - za obszerne, 4 - za skąpe, 5 - "ja bym takiego
    > nie zatrudnił, bo robi za duże wcięcia w tekście" itd. itd.

    I dokładnie tak to dziła w dorosłym świecie...

    j.

  • 296. Data: 2005-10-16 06:07:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Koziorozec napisał(a):

    > Następny zwolennik Immonologii wydumanej...

    Nie znam pojęcia. Wyjaśnij proszę.

    > --
    > Koziorozec

    Minus, minus, spacja powinno być...

    j.

  • 297. Data: 2005-10-16 06:10:23
    Od: michał sałaban <i...@m...com>

    On Sun, 16 Oct 2005 01:29:03 +0200, Koziorozec wrote:

    > Zdejmij te różowe okulary. A może zresztą nie...
    > Już widzę, jak tam zarabiasz pieniądze, których żaden Angol nie chce
    > wziąć, a Ty z tego opłacasz i mieszkanie, np. w GB, i żarcie, i jeszcze
    > jedziesz na Hawaje...

    ty chyba ciągle myślisz o pracy za granicą w charakterze sprzątacza,
    robotnika na budowie, opiekunki do dziecka - właśnie za pieniądze,
    których anglik nie weźmie. ale to są w blisko stu procentach pracownicy
    sezonowi, którzy do UE pojechali dorobić, żeby godnie przeżyć tutaj
    następny rok czy dwa.

    a ja mówię o tym, że na zachodzie są duuuużo lepsze warunki pracy dla
    dobrych specjalistów i duuuużo łatwiejszy start dla własnej
    działalności (czyt. mniej papierów, mniej upierdliwy urząd skarbowy,
    brak ZUS). ci zazwyczaj już nie wracają.

    > Obudź się człowieku! To nie te czasy, gdzie opowiadało się, że
    > jest taki kraj, gdzie ludzie mają jak w raju... hAmeryka...

    nigdzie nie mają jak w raju. ale tam nie muszą płacić haraczu ZUSowi,
    nie muszą utrzymywać stada rolników i górników, a kiedy już im się
    biznes rozkręci, nie muszą się obawiać że państwo zechce położyć
    łapę na ich pieniądzach - vide sprawa Kluski i podobne "przypadki".

    --
    michał sałaban -=- michal (at) salaban.info -=- jabber: e...@j...org

  • 298. Data: 2005-10-16 06:13:16
    Od: michał sałaban <i...@m...com>

    On Sun, 16 Oct 2005 01:31:15 +0200, Koziorozec wrote:

    > Mowa była do tych wszystkich, którzy 'straszą', że wyjadą pracować
    > za granicę, a nie o lokalnych 'przesunięciach'.
    > Skoro tam tak dobrze, tylko na nich czekają, to dlaczego jeszcze są tutaj?

    pewnie dlatego, że tu mają rodzinę i przyjaciół i jeszcze czują się
    do tego miejsca przywiązani na tyle, że mimo usilnych starań kolejnych
    rządów, polska im do reszty nie zbrzydła?

    --
    michał sałaban -=- michal (at) salaban.info -=- jabber: e...@j...org

  • 299. Data: 2005-10-16 06:34:00
    Od: michał sałaban <i...@m...com>

    On Sat, 15 Oct 2005 16:19:41 +0200, Matrix wrote:

    > wsrod znajomych ze studiow zaledwie pare osob pracuje i jak juz to tu
    > na miejscu a nie gdzies w polsce i w tych firmach tez bylem i pytalem
    > i nikogo nie potrzebuja a przy okazji przytocze taka ceikawostke z UP
    > z oferty pracy dla programisty to dostalem odpowiedz ze przeciez w
    > ogloszeniu jest wyraznie zaznaczone ze szukaja osoby ze srednim
    > wyksztaceniem kierunkowym a nie z wyzszym i ze ten warunek jest
    > wymogiem pracodawcy: smiac sie czy plakac ? bo albo jestem nikim bo
    > doswiadczenia nie mam albo mam za wysokie wyksztalcenie ehh..

    momencik... czy ty chcesz powiedzieć, że z wykształcenia jesteś
    _informatykiem_ i nie możesz znaleźć pracy?!

    to w takim razie rzeczywiście tylko siąść i ręce załamać. co ty
    robiłeś w trakcie studiów, że nie masz doświadczenia? nie mówię tu
    o zawodowym, bo studentowi o pracę nie jest łatwo, ale gdybyś kiedyś
    przysiadł na parę tygodni nad jakimś projektem opensource i coś do
    niego wniósł, to już masz pozycję do cv.

    w moim cv zaraz po studiach było takich wpisów kilka i pracy szukałem
    całe dwa tygodnie. nie znam też _nikogo_, kto mając doświadczenie z
    opensource, miałby problem ze znalezieniem pracy. więc może tędy droga?

    jako obecnie bezrobotny, posiadający łącze do internetu, masz
    doskonałe warunki by znaleźć w sieci ciekawy projekt i dopisać coś do
    niego lub stworzyć nowy samemu i opublikować.

    --
    michał sałaban -=- michal (at) salaban.info -=- jabber: e...@j...org

  • 300. Data: 2005-10-16 07:07:56
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "fabio" napisał w wiadomości

    > Znam osobiście takich dwoje mądrych ludzi - podwójnych mgr inż. -
    > jedna zasuwa od 10 lat jako pokojówka, drugi - starszy kelner.

    I co to udowadnia? Tylko to, że mądrość a tytuły to dwie różne sprawy?
    Zobacz ile na tej liście jest ludzi z wyższym wykształeceniem, którzy
    pierdzielą głupoty jakby ich z nieskonczona podstawówką ze środka puszczy
    przywieżli.

    vertret