PracaGrupypl.praca.dyskusjesens szkolenia z urzedu pracy › Re: sens szkolenia z urzedu pracy
  • Data: 2005-12-05 18:28:57
    Temat: Re: sens szkolenia z urzedu pracy
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wyszkolony bezrobotny" <r...@b...com> napisał w wiadomości
    news:dn1pmn$9ej$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > kilkunastoma osobami do nieznanej nam wcześniej firmy organizującej
    > szkoleniowa komputerowe. O ile same wykłady nie były takie złe i można
    > było się czegoś tam dowiedzieć, to dyplom który dostaliśmy nie nadaje się
    > nawet do podtarcia d... i potraktowanie

    [z innego Twojego postu]

    > Administrator serwera Windows 2003. Spodziewałem się może certyfikatu
    > Microsoftu, a dostaliśmy śmieć wydrukowany przy nas na drukarce z szumnym
    > tytułem "administrator sieci komputerowej w małej firmie" no ja
    > pierdziele...

    Chyba masz problem z kontaktem z rzeczywistoscia.
    Szkolenia na certyfikaty M$ i egzaminy to koszty w wysokosci tysiecy zl - na
    takie rzeczy wysylaja zwykle firmy swoich perspektywicznych i "rozwojowych"
    pracownikow traktujac to jako inwestycje (albo ludzie sami w siebie
    inwestuja). Spodziewanie sie, ze cos tak kosztownego dostaniesz za darmo, to
    albo ten brak kontaktu z rzeczywistoscia wlasnie, albo roszczeniowosc
    przekraczajaca granice nawet socjalistycznego rozsadku. :)

    (BTW, nie dostaje sie tych certyfikatow po szkoleniu, tylko po egzaminie -
    za ktory placisz niezaleznie od tego, czy go potem zdasz, czy nie; zadnego
    wartosciowego papieru nie dostaniesz za samo szkolenie nie zakonczone
    egzaminem, bo przesiedzenie sie na szkoleniu jeszcze nie swiadczy o
    opanowaniu podawanej na nim wiedzy.)

    Plujesz na tej grupie od dluzszego czasu na PUP, ze szkolenie zle, a tu sie
    nagle okazuje, ze jego zawartosc jest ok, tylko nie zostaly zaspokojone
    Twoje zupelnie z Ksiezyca wziete oczekiwania odnosnie certyfikatu. A nie
    spodziewales sie dyplomu PW? ;)

    > szkolenia przez PUP również wiele tłumaczy. Dostaliśmy 104 złote zapomogi
    > i to w dwóch ratach!

    Generalnie, jak sie dostaje zapomoge, czyli cos nie naleznego za prace,
    tylko dawane z czyjejs łaski, w tym przypadku panstwa, to powody sa raczej
    do wdziecznosci niz do oburzenia.

    > Na moje pytanie w urzędzie, czy mogę skorzystać jeszcze z jakiegoś kursu,
    > odpowiedź padła nie, bo bezrobotny może korzystać tylko z jednego. Na to
    > ja czy w takim razie gwarantują mi pracę i mają pewność, że zdobęde
    > zatrudnienie po tym kursie, ze nie pozwalają na skorzystanie z innego,
    > nawet przy braku innych chętnych? znów otrzymałem taką samą odpowiedź,
    > więc nie mając siły rozmawiać

    Zagwarantowac znalezienia pracy nie mozna po zadnym szkoleniu. Nawet jesli
    zrobisz np. ACCA czy studia MBA, nie jest to w stanie Ci _zagwarantowac_
    zatrudnienia; poprawia tylko Twoja pozycje konkurencyjna, co musisz juz sam
    umiec wykorzystac.

    I.