PracaGrupypl.praca.dyskusjesens szkolenia z urzedu pracy › Re: sens szkolenia z urzedu pracy
  • Data: 2005-12-06 11:30:41
    Temat: Re: sens szkolenia z urzedu pracy
    Od: jerry <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A na serio - zdrowy rozsądek jest IMO ważniejszy od wielu rzeczy. Od prawa,
    > które może być wadliwe i w dodatku "koncesjonowane", od zwyczajów, które
    > mogą być nieżyciowe, od nawyków, które mogą być irracjonalne itd. itp.

    Nie mogę się nie zgodzić.

    > Czy uważasz, że istnienie prawa (konkretnie - jakiegoś przepisu) zwalnia od
    > myślenia (czyli użycia rozsądku)?

    Przeinterpretowałeś moją wypowiedź, tak jak ja zresztą Twoją ;)

    >Jeśli prawo jest dobre należy go
    > przestrzegać. Jeśli jest wadliwe - należy je zmienić,

    i tu jest sedno sprawy.

    >a do czasu zmiany
    > podejmować kroki zmierzające do zniwelowania jego szkodliwych konsekwencji,
    > szczególnie w wymiarze indywidualnym.

    Zgoda. Ale nie łamać. Nie możemy postępować wbrew jakiemuś przepisowi
    tylko dlatego, że mamy odmienne zdanie. Już widzę efekt takiego
    działania ;). Są metody (choć w tym kraju bardzo nieskuteczne) aby
    doprowadzać do eliminowania wadliwych przepisów. Często jest jednak
    druga strona medalu. Coś co jest wadliwe w zapisie dla jednych bywa
    korzystne dla drugich.

    > Nie rób z prawa bożka, pamiętaj, ze niejaki Adolf Hitler doszedł do władzy
    > zgodnie z prawem.

    Wiem, Andrzej Lepper idzie w te same ślady...Tylko patrzeć jak będzie
    wicepremierem!

    pozdrawiam,