PracaGrupypl.praca.dyskusje › samozatrudnienie...

  • 11. Data: 2005-02-22 22:19:54
    Temat: Re: samozatrudnienie...
    Od: "kolo_km" <k...@g...pl>

    > Sorki za pesymizm ale w takiej sytuacji tylko krok od problemów zarówno
    > dla jednej jak i drugiej strony z powodu omijania zatrudnienia z KP. Stałe
    > comiesięczne rachunki dla jednego tylko klienta, z umową obejmującą
    > elementy KP to kręcenie pętli na własną szyję.

    a to dla mnei w tym momencie jedyna mozliwosc podjecia pracy, po porstu w
    mojej firmie nie ma wiecej etatow :-(
    uwierz bardzo bym chcial gdybym mogl, wczesniej jako student bylem na umowie
    zlecenie...

  • 12. Data: 2005-02-22 22:21:37
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 13. Data: 2005-02-22 22:22:18
    Od: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>

    > To ja zadam gupie pytanie. Po co Ci DG??? Rejestrują Cię jako
    > zleceniobiorcę i tyle. ZUS płacicie od kwoty rachunku po połowie, od
    > reszty potrącają Ci podatek i odprowadzają do US. Na koniec roku
    > dostajesz pit8b.

    może to i proste ale firmy zdecydowanie wolą odsunąć od siebie wszelkie
    zobowiązania i nie dopuścić do sytuacji, że udowodnisz, że owo zlecenie to
    inaczej nazwany stosunek pracy. Przy DG w umowie najcześciej o współpracę
    da się napiać wszytstko aby to wyglądało jak kontrakt dwóch gigantów
    biznesu

    -----------
    Pozdrawiam
    RS
    -----------

  • 14. Data: 2005-02-22 22:22:19
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 22 Feb 2005 23:00:56 +0100, kolo_km <k...@g...pl>
    napisał:

    > pracodawca zaproponowal mi taka mozliwosc podjecia pracy, powiedzial ze
    > moze w tym ukladzie wydac na mnie 3000 zl moze troszke wiecej...

    Przy takiej kwocie nie jest zle.
[...]
    Jesli powyzszego nie ma - musisz przemyslec ( o ile masz mozliwosc
    negocjacji)podwyzszenie kwot comiesiecznych, aby odkladac z nich na
    chorobe i urlopy.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 15. Data: 2005-02-23 07:26:49
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 22 lut 2005 w liście [news:cvgbaf$241$1@inews.gazeta.pl]
    kolo_km [k...@g...pl] napisał(a):

    > a to dla mnei w tym momencie jedyna mozliwosc podjecia pracy, po
    > porstu w mojej firmie nie ma wiecej etatow :-(
    > uwierz bardzo bym chcial gdybym mogl, wczesniej jako student bylem
    > na umowie zlecenie...

    Byłem w identycznej sytuacji. Miałem wybór: albo działalność albo
    szukanie innej roboty. Wybrałem pierwsze i jakoś nawet więcej zarabiam
    niż przy zleceniu. Tylko niestety każda nieobecność w pracy (choroba,
    jakiś wyjazd) odbija się finansowo - wtedy po prostu nic nie zarabiam,
    a ZUS trzeba zapłacić i z czegoś żyć jeszcze. Jeżeli jesteś pewien, że
    na 100% będziesz mógł wystawiać faktury/rachunki na kwotę 3000 zł, to
    myślę że warto spróbować. Zawsze możesz zamknąć działalność i poszukać
    etatu.

    Co do kasy:
    3000 - 700 (ZUS) = 2300 - koszty (związane z działalnością) - podatek
    (najpewniej 19%) = twój dochód na rękę.

    Może nie wyglądać zbyt atrakcyjnie, ale w koszty można sobie naprawdę
    wiele wrzucić, byle w jakiś sposób było związane z wypracowaniem zysku
    (komp, telefon itp.).

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 16. Data: 2005-02-23 08:28:01
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    RS napisał :

    > Pomijam kwestię kosztów założenia działalności, czyli koszty zostania
    > vatowcem, pieczątki itd.
    > Koszty regularne:
    >
    > 1. zus - około 690,00 zł płacąc wszystkie 3 ubezpieczenia (kwota zmienia
    > się co kwartał - stawiam duże piwwo temu kto potrafi to bezbłędnie
    > wyliczyć przy samozatudnieniu lun może inaczej kto wskaże mi miejsce w
    > sieci gdzie jest to podawane w jasny sposób)
    są w sieci standardowe składki dla firmy jednoosobowej wypełniasz druk zus i
    masz.

    > 2. dochodowy - wynika z tego ile zarabiasz - w dużym uproszczeniu kwota z
    > faktury minus twoje koszty razy 19% (tym się martwi biuro rachunkowe za co
    > płacisz)
    Um o dzieło projekt autorski(np. opracowanie podręcznika i niech Ci go
    porządnie w wordzie sformatuje) na dziewczyne (ty masz wszystko w kosztach,
    a dziewczyna płaci 19/30/40% ale tylko od połowy dochodu. (ty byś zapłacił
    dwa razy tyle) do tego dobrze żeby była zatrudniona gdzieś na drobinkę
    etatu (bezrobocie odpada).

    > 3. vat - wynika z tego jaką fakturę wystawiłeś w poprzednim miesiącu
    > (praktycznie niec nie da się tu uskubać - tyle co dostajesz od
    > zleceniodawcy tyle do 25 następnego miesiąca oddajesz do US (pomijam tych
    > co mają auta w leasingu)
    da się:
    1) Wszystko możesz kupić na firmę: komp, telewizor, radio, nawet lodówkę i
    wtedy nie płacisz watu za to.
    2) możesz wystawiać fakturę pracodawcy na podręczniki (np. informatyk może
    firmie sprzedać oprogramowanie za 100 zł i podręcznik do niego za 3000 zł
    100 zł ->22%
    3000 zł ->0%)

    > 4. księgowość - od 50 do 200 zł w sporym mieście, przeważnie liczą sobie
    > biura rachunkowe od ilości faktur, za 50 zł może to ktoś robić na czarno
    1 dzień polatać po urzędach i popytać (mają obowiązek Ci odpowiedzieć)
    zajmuje 4h miesięcznie

    > 5. bank - opłata za prowadzanie rachunku co da się wyeliminować np. patrz
    > oferta mBanku + koszty przelewów - kilka złotych miesięcznie
    to 10 zł/mies

    > 6. inne koszty specyficzne dla tego co robisz - telefon komurkowy,
    > stacjonarny, sieć i chyba najpoważniejsz wydatek ... paliwo na auto jak je
    > masz i nim pracujesz
    Najlepiej zarejestrować jako ciężarówkę!

    Oczywiście wszystko z umiarem, zapłacić rocznie te 300-500 do US i gitara.
    Wszystko co tu napisałem jest zgodne z prawem.
    Tak widzisz, że do prowadzenia DG się nie nadajesz. Podatki są po to aby ich
    nie płacić a nie poto aby dać się doić US.

  • 17. Data: 2005-02-23 09:45:39
    Od: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>

    Ta Twoja uwaga o nie nadawaniu się do prowadzenia działalności jest chyba
    zbędna, ale mimo że to niekoniecznie ta tematyka tej grupy (przepraszam
    tych co chcą poczytać o pracy a nie o DG) postaram się odpowiedzieć:

    > Um o dzieło projekt autorski(np. opracowanie podręcznika i niech Ci go
    porządnie w wordzie sformatuje)

    rozsądnie oceń jakie jest prawdopodobieństwo tworzenia projektów
    autorskich? ile jest takich ludzi o na DG coś takiego robią a co ważniesze
    jak wykażą US że to coś jest powiązane z uzyskaniem przychodu z
    działalności?

    > 1) Wszystko możesz kupić na firmę: komp, telewizor, radio, nawet lodówkę

    .. zgaduję, że każdego miesiąca kupujesz: "komp, telewizor, radio, nawet
    lodówkę"? hihi ... wreszcie się ciebie US zapyta czy ty przypadkiem nie
    jesteś hurtowną AGD? Sorrki za uszczypliwość ale czy paper toaletowy też
    sobie wrzucasz w koszty?.
    .. nie wiem czy wiesz ale żeby sobie vat odliczyć (22%) to najpierw musisz
    zapłacić całą cenę i co ważniejsze mieć na to środki. Lubisz liczyć więc
    też ci policzę - lodówka 1000,00 zł brutto - zyskasz 180,30 zł VATu ale
    wyłożysz swoich 819,70 zł. Długo tak pociągniesz?

    > 2) możesz wystawiać fakturę pracodawcy na podręczniki (np. informatyk
    może firmie sprzedać oprogramowanie za 100 zł i podręcznik do niego za 3000
    zł. 100 zł ->22% 3000 zł ->0%)

    ja taki odważny nie byłbym coś takiego robiąc ... ale podobno tylko odważni
    robią szybko dużą kasę

    > 1 dzień polatać po urzędach i popytać (mają obowiązek Ci odpowiedzieć)
    zajmuje 4h miesięcznie

    pewnie, pewnie ... nawet teraz możesz na pismie wystąpić o oficjalną
    wiążącą interpretację.

    > Najlepiej zarejestrować jako ciężarówkę!

    usp, czy Ty wiesz ile kosztyje dziś auto spełniające warunki auta
    cieżarowego? wiesz jaki jest koszt utrzymania takiego auta?

    -----------
    Pozdrawiam
    RS
    -----------

  • 18. Data: 2005-02-23 10:38:18
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    RS napisał :

> [...]
    > autorskich? ile jest takich ludzi o na DG coś takiego robią a co ważniesze
    > jak wykażą US że to coś jest powiązane z uzyskaniem przychodu z
    A napisanie podręcznika nie jest projektem autorskim?? JEST!! a prawie cały
    przychód jest z tego podręcznika. A pozatym główna działalność firmy może
    polegać na pisaniu podręczników.

> [...]
    > lodówkę"? hihi ... wreszcie się ciebie US zapyta czy ty przypadkiem nie
    > jesteś hurtowną AGD? Sorrki za uszczypliwość ale czy paper toaletowy też
    nie tylko to co może stać w firmie(domu).
    fakt nie co dzień, ale na co dzień za grubsze zakupy nie płacisz vatu.
    Pozatym wszystko jest na wyposażeniu firmy.

> [...]
    > też ci policzę - lodówka 1000,00 zł brutto - zyskasz 180,30 zł VATu ale
    > wyłożysz swoich 819,70 zł. Długo tak pociągniesz?
    za fakturę też płacą całą cenę a na fakturze mam mało vatu także vat się
    zeruje.

    > może firmie sprzedać oprogramowanie za 100 zł i podręcznik do niego za
    > 3000 zł. 100 zł ->22% 3000 zł ->0%)
    >
    > ja taki odważny nie byłbym coś takiego robiąc ... ale podobno tylko
    > odważni robią szybko dużą kasę
    nie ma tu nic nielegalnego, sprzedajesz podręcznik i już! Niech się belka
    buja! a jak zarabiasz na projekcie powiedzmy 10000,- to płacisz 2200 vatu a
    takto nic nie płacisz! US nie kontroluje komu za co płacisz i ile możesz
    sobie zamówić co chcesz i za ile chcesz tylko przy projekcie autorskim
    musisz pamiętać o prawach autorskich.

    > zajmuje 4h miesięcznie
    >
    > pewnie, pewnie ... nawet teraz możesz na pismie wystąpić o oficjalną
    > wiążącą interpretację.
    no co wklepać fakturki do exela, policzyć przychód wystawić Um.o.dzieło aby
    wyzerować przychód wydrukować wypełnić 5 druki
    (kpir,vat-zakupy,vat-sprzedaż,pit-vat,zus,pit za um.o.d.) raz do roku
    programikiem, który jest w gazecie wypełnić pity oraz pita dla dziewczyny i
    już.

    > usp, czy Ty wiesz ile kosztyje dziś auto spełniające warunki auta
    > cieżarowego? wiesz jaki jest koszt utrzymania takiego auta?
    jakieś rok temu kosztowało 200 zł u kolegi(+UK), teraz trzeba zamalować
    szyby itd.

  • 19. Data: 2005-02-23 11:54:37
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "HERAKLES" <h...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    [ciach cenne rady]

    Z ciekawosci zapytam... A przezyles juz bez powazniejszych zarzutow jakas
    kontrole dzialalnosci z zasadami jak przedstawiasz?

    Bo jak nie to nie p...dol glupot.

    Ktos uwierzy i bedzie mial problemy.

    sz.

  • 20. Data: 2005-02-23 12:36:47
    Od: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>

    > [ciach cenne rady]
    > Z ciekawosci zapytam... A przezyles juz bez powazniejszych zarzutow jakas
    >
    > kontrole dzialalnosci z zasadami jak przedstawiasz?

    Ty się pytasz mnie czy niejakiego HERAKLESA?

    Pozdrawiam
    RS