PracaGrupypl.praca.dyskusjesamozatrudnienie... › Re: samozatrudnienie...
    From: HERAKLES <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: samozatrudnienie...
    Date: Wed, 23 Feb 2005 09:28:01 +0100

    RS napisał :

    > Pomijam kwestię kosztów założenia działalności, czyli koszty zostania
    > vatowcem, pieczątki itd.
    > Koszty regularne:
    >
    > 1. zus - około 690,00 zł płacąc wszystkie 3 ubezpieczenia (kwota zmienia
    > się co kwartał - stawiam duże piwwo temu kto potrafi to bezbłędnie
    > wyliczyć przy samozatudnieniu lun może inaczej kto wskaże mi miejsce w
    > sieci gdzie jest to podawane w jasny sposób)
    są w sieci standardowe składki dla firmy jednoosobowej wypełniasz druk zus i
    masz.

    > 2. dochodowy - wynika z tego ile zarabiasz - w dużym uproszczeniu kwota z
    > faktury minus twoje koszty razy 19% (tym się martwi biuro rachunkowe za co
    > płacisz)
    Um o dzieło projekt autorski(np. opracowanie podręcznika i niech Ci go
    porządnie w wordzie sformatuje) na dziewczyne (ty masz wszystko w kosztach,
    a dziewczyna płaci 19/30/40% ale tylko od połowy dochodu. (ty byś zapłacił
    dwa razy tyle) do tego dobrze żeby była zatrudniona gdzieś na drobinkę
    etatu (bezrobocie odpada).

    > 3. vat - wynika z tego jaką fakturę wystawiłeś w poprzednim miesiącu
    > (praktycznie niec nie da się tu uskubać - tyle co dostajesz od
    > zleceniodawcy tyle do 25 następnego miesiąca oddajesz do US (pomijam tych
    > co mają auta w leasingu)
    da się:
    1) Wszystko możesz kupić na firmę: komp, telewizor, radio, nawet lodówkę i
    wtedy nie płacisz watu za to.
    2) możesz wystawiać fakturę pracodawcy na podręczniki (np. informatyk może
    firmie sprzedać oprogramowanie za 100 zł i podręcznik do niego za 3000 zł
    100 zł ->22%
    3000 zł ->0%)

    > 4. księgowość - od 50 do 200 zł w sporym mieście, przeważnie liczą sobie
    > biura rachunkowe od ilości faktur, za 50 zł może to ktoś robić na czarno
    1 dzień polatać po urzędach i popytać (mają obowiązek Ci odpowiedzieć)
    zajmuje 4h miesięcznie

    > 5. bank - opłata za prowadzanie rachunku co da się wyeliminować np. patrz
    > oferta mBanku + koszty przelewów - kilka złotych miesięcznie
    to 10 zł/mies

    > 6. inne koszty specyficzne dla tego co robisz - telefon komurkowy,
    > stacjonarny, sieć i chyba najpoważniejsz wydatek ... paliwo na auto jak je
    > masz i nim pracujesz
    Najlepiej zarejestrować jako ciężarówkę!

    Oczywiście wszystko z umiarem, zapłacić rocznie te 300-500 do US i gitara.
    Wszystko co tu napisałem jest zgodne z prawem.
    Tak widzisz, że do prowadzenia DG się nie nadajesz. Podatki są po to aby ich
    nie płacić a nie poto aby dać się doić US.