PracaGrupypl.praca.dyskusjesamozatrudnienie... › Re: samozatrudnienie...
  • From: "RS" <r...@p...plSKASUJ_TO>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: samozatrudnienie...
    Date: Wed, 23 Feb 2005 10:45:39 +0100

    Ta Twoja uwaga o nie nadawaniu się do prowadzenia działalności jest chyba
    zbędna, ale mimo że to niekoniecznie ta tematyka tej grupy (przepraszam
    tych co chcą poczytać o pracy a nie o DG) postaram się odpowiedzieć:

    > Um o dzieło projekt autorski(np. opracowanie podręcznika i niech Ci go
    porządnie w wordzie sformatuje)

    rozsądnie oceń jakie jest prawdopodobieństwo tworzenia projektów
    autorskich? ile jest takich ludzi o na DG coś takiego robią a co ważniesze
    jak wykażą US że to coś jest powiązane z uzyskaniem przychodu z
    działalności?

    > 1) Wszystko możesz kupić na firmę: komp, telewizor, radio, nawet lodówkę

    .. zgaduję, że każdego miesiąca kupujesz: "komp, telewizor, radio, nawet
    lodówkę"? hihi ... wreszcie się ciebie US zapyta czy ty przypadkiem nie
    jesteś hurtowną AGD? Sorrki za uszczypliwość ale czy paper toaletowy też
    sobie wrzucasz w koszty?.
    .. nie wiem czy wiesz ale żeby sobie vat odliczyć (22%) to najpierw musisz
    zapłacić całą cenę i co ważniejsze mieć na to środki. Lubisz liczyć więc
    też ci policzę - lodówka 1000,00 zł brutto - zyskasz 180,30 zł VATu ale
    wyłożysz swoich 819,70 zł. Długo tak pociągniesz?

    > 2) możesz wystawiać fakturę pracodawcy na podręczniki (np. informatyk
    może firmie sprzedać oprogramowanie za 100 zł i podręcznik do niego za 3000
    zł. 100 zł ->22% 3000 zł ->0%)

    ja taki odważny nie byłbym coś takiego robiąc ... ale podobno tylko odważni
    robią szybko dużą kasę

    > 1 dzień polatać po urzędach i popytać (mają obowiązek Ci odpowiedzieć)
    zajmuje 4h miesięcznie

    pewnie, pewnie ... nawet teraz możesz na pismie wystąpić o oficjalną
    wiążącą interpretację.

    > Najlepiej zarejestrować jako ciężarówkę!

    usp, czy Ty wiesz ile kosztyje dziś auto spełniające warunki auta
    cieżarowego? wiesz jaki jest koszt utrzymania takiego auta?

    Pozdrawiam
    RS