PracaGrupypl.praca.dyskusjesamozatrudnienie... › Re: samozatrudnienie...
    From: HERAKLES <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: samozatrudnienie...
    Date: Wed, 23 Feb 2005 11:38:18 +0100

    RS napisał :

    > Ta Twoja uwaga o nie nadawaniu się do prowadzenia działalności jest chyba
    > zbędna, ale mimo że to niekoniecznie ta tematyka tej grupy (przepraszam
    > tych co chcą poczytać o pracy a nie o DG) postaram się odpowiedzieć:

    > porządnie w wordzie sformatuje)
    >
    > rozsądnie oceń jakie jest prawdopodobieństwo tworzenia projektów
    > autorskich? ile jest takich ludzi o na DG coś takiego robią a co ważniesze
    > jak wykażą US że to coś jest powiązane z uzyskaniem przychodu z
    > działalności?
    A napisanie podręcznika nie jest projektem autorskim?? JEST!! a prawie cały
    przychód jest z tego podręcznika. A pozatym główna działalność firmy może
    polegać na pisaniu podręczników.

    > .. zgaduję, że każdego miesiąca kupujesz: "komp, telewizor, radio, nawet
    > lodówkę"? hihi ... wreszcie się ciebie US zapyta czy ty przypadkiem nie
    > jesteś hurtowną AGD? Sorrki za uszczypliwość ale czy paper toaletowy też
    > sobie wrzucasz w koszty?.
    nie tylko to co może stać w firmie(domu).
    fakt nie co dzień, ale na co dzień za grubsze zakupy nie płacisz vatu.
    Pozatym wszystko jest na wyposażeniu firmy.

    > .. nie wiem czy wiesz ale żeby sobie vat odliczyć (22%) to najpierw musisz
    > zapłacić całą cenę i co ważniejsze mieć na to środki. Lubisz liczyć więc
    > też ci policzę - lodówka 1000,00 zł brutto - zyskasz 180,30 zł VATu ale
    > wyłożysz swoich 819,70 zł. Długo tak pociągniesz?
    za fakturę też płacą całą cenę a na fakturze mam mało vatu także vat się
    zeruje.

    > może firmie sprzedać oprogramowanie za 100 zł i podręcznik do niego za
    > 3000 zł. 100 zł ->22% 3000 zł ->0%)
    >
    > ja taki odważny nie byłbym coś takiego robiąc ... ale podobno tylko
    > odważni robią szybko dużą kasę
    nie ma tu nic nielegalnego, sprzedajesz podręcznik i już! Niech się belka
    buja! a jak zarabiasz na projekcie powiedzmy 10000,- to płacisz 2200 vatu a
    takto nic nie płacisz! US nie kontroluje komu za co płacisz i ile możesz
    sobie zamówić co chcesz i za ile chcesz tylko przy projekcie autorskim
    musisz pamiętać o prawach autorskich.

    > zajmuje 4h miesięcznie
    >
    > pewnie, pewnie ... nawet teraz możesz na pismie wystąpić o oficjalną
    > wiążącą interpretację.
    no co wklepać fakturki do exela, policzyć przychód wystawić Um.o.dzieło aby
    wyzerować przychód wydrukować wypełnić 5 druki
    (kpir,vat-zakupy,vat-sprzedaż,pit-vat,zus,pit za um.o.d.) raz do roku
    programikiem, który jest w gazecie wypełnić pity oraz pita dla dziewczyny i
    już.

    > usp, czy Ty wiesz ile kosztyje dziś auto spełniające warunki auta
    > cieżarowego? wiesz jaki jest koszt utrzymania takiego auta?
    jakieś rok temu kosztowało 200 zł u kolegi(+UK), teraz trzeba zamalować
    szyby itd.