PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....

  • 71. Data: 2007-09-22 23:20:25
    Temat: Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    Od: ADi <a...@g...com>

    On Sep 22, 10:48 pm, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    wrote:

    > Myślę, ze jakbym był specjalistą od wersji czwartej RPG, to miałbym
    > całkiem ładną kasę. Daleko większą niż w przypadku PHP.

    Mysle, ze pobredzasz nie majac kompletnie pojecia o temacie. Prosze
    bardzo, rzut oka na reed.co.uk: RPG: 20 ofert pracy w ciagu tygodnia
    (wooow...). Najwyzsze oferowane wynagrodzenie: 40k rocznie... jako
    Senior Programmer/Analyst... smiech na sali (czytaj: mam wiecej jako
    programista PHP).

    http://www.reed.co.uk/job/Details.aspx?JobID=1374552
    7

    > Jak dla mnie to sto miliardów pracujących linii kodu w Cobolu to jest
    > całkiem popularny język (zakładając 40% degradację w ciągu 10 lat z
    > szacowanych 180 miliardów linii w 1997 roku).

    Idac delej tym tropem... COBOL: 29 ofert... zaiste, calkiem popularny
    jezyk (zgadnij ile jest dla Java/PHP/C/C++/C#?)

    > Smutna dla ciebie prawda jest taka, że poziom wejścia w PHP jest
    > żenująco niski, i bycie programistą PHP to żaden powód do dumy.

    Pracuje jako programista PHP i jakos nie widze powodow do wstydu. No
    ale ja wole liczyc pieniadze, niz "pracujace na swiecie linie kodu".
    (Nawiasem mowiac, ile tych linii kodu jest w PHP? Moze rzucisz jakies
    porownanko? Liczba Rosnie? Spada?).

    > Ale wzorce architektoniczne trochę to ratują, prawda?

    A teraz do czego zmierzasz? Znaczy sie, ze "prawdziwi" programisci nie
    uzywaja wzorcow projektowych, tak?

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 72. Data: 2007-09-23 10:12:44
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    ADi napisał(a):

    > Zly przyklad. Eclipse jest swietnym srodowiskiem do programowania w
    > PHP. :)

    ZendStudio wypada o wiele lepiej IMHO.
    Aczkolwiek najnowsza wersja będzie oparta o Eclipse. :)

    [...]

    > Usiasc i pisac... mozna rownie dobrze w Javie czy C++, ale zeby
    > napisac cos sensownego zawsze musisz "znac rozne API" i "tysiace
    > klas". (w przypadku PHP chocby opanowujac jakis rozbudowany
    > framework).

    Z tym rozbudowanym frameworkiem, to niekoniecznie.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 73. Data: 2007-09-23 10:47:04
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 11:12, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:

    > ZendStudio wypada o wiele lepiej IMHO.

    Nie rosmieszaj mnie...

    > Aczkolwiek najnowsza wersja będzie oparta o Eclipse. :)

    ...no wlasnie, ciekawe dlaczego? ;P

    Ale to tak juz zupelnie OT, wiec EOT.

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 74. Data: 2007-09-23 13:16:47
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    ADi napisał(a):

    > Nie rosmieszaj mnie...

    Nie ma to jak sensowne argumenty.

    > ...no wlasnie, ciekawe dlaczego? ;P

    Nie mam pojęcia. Przez to IMHO program się stał nieużywalny
    i było to głównym powodem dla którego zrezygnowałem z odnowienia
    subskrybcji na aktualizacje. Eclipse to niezwykle kiepsko responsywna
    kobyła, którą trzeba dopieszczać miesiącami żeby się do czegokolwiek
    nadawała. Trzeba sobie wszystko składać z klocków, rzeźbić, konfigurować
    i poświęcać czas na zbędne pierdoły.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 75. Data: 2007-09-23 13:24:17
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 22 Sep 2007 23:20:25 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@5...googlegroups.co
    m> napisał:

> [...]
    > (wooow...). Najwyzsze oferowane wynagrodzenie: 40k rocznie... jako
    > Senior Programmer/Analyst... smiech na sali (czytaj: mam wiecej jako

    A ja nie mam końskich klap na oczach i mój wybór rynku nie jest zawężony
    do UK.
    Skoro mogę mieć odpowiednią kasę w .pl, to nie chce mi się wyjeżdżać.

    A co do danych statystycznych to average salaty dla PHP na itjobswatch
    też nie powala na kolana. I średnia z ofert z RPG jest od niego lepsza.

    > Idac delej tym tropem... COBOL: 29 ofert... zaiste, calkiem popularny
    > jezyk (zgadnij ile jest dla Java/PHP/C/C++/C#?)

    I gościu klepiący w PHP/Javie/C/++/# jest łatwiej wymienialny.

    Ale kryterium kasy zasłoniło ci temat dyskusji - próbowałeś cokolwiek
    robić w wymienionych technologiach?
    Przypuszczam, że nie, i niewiele potrafisz powiedzieć o różnicy progu
    wejścia w PHP i w wymienione.

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 76. Data: 2007-09-23 14:54:42
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 14:24, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> wrote:

    > A ja nie mam końskich klap na oczach i mój wybór rynku nie jest zawężony
    > do UK.

    No tak, bo twoj wybor zawezony jest do niezwykle preznego polskiego
    "ryneczku" pracy... to kto ma tutaj klapy na oczach?
    A w ogole, to przeciez rynek pracy w UK zupelnie ma sie nijak do
    realiow panujacych na swiecie w branzy IT... przepraszam, za taki
    niefortunny przyklad.

    > Skoro mogę mieć odpowiednią kasę w .pl, to nie chce mi się wyjeżdżać.

    Twoje pobredzanie nie na temat (z ktorego zreszta slyniesz na
    grupach), robi sie juz nudne. To, czy chce ci sie gdzies wyjezdzac czy
    nie, nikogo nie obchodzi. Obchodzi natomiast to, ze wymieniony przez
    ciebie Cobol czy Smalltalk NIE SA popularnymi na rynku jezykami. Tyle.
    Skoro nie potrafisz znalezc konstruktywnych argumentow na to, ze jest
    inaczej... odejdz i nie trolluj wiecej.

    > A co do danych statystycznych to average salaty dla PHP na itjobswatch
    > też nie powala na kolana. I średnia z ofert z RPG jest od niego lepsza.

    Porownujesz srednia z kilkudziesieciu ofert RPG ze srednia z kilku
    tysiecy ofert PHP? Hehehe... Gratuluje, panie "programisto" :))))
    (chyba juz wiem, czemu "nie chce ci sie wyjezdzac").

    > I gościu klepiący w PHP/Javie/C/++/# jest łatwiej wymienialny.

    ...I latwiej znajdzie sobie nowa prace.

    > Ale kryterium kasy zasłoniło ci temat dyskusji - próbowałeś cokolwiek
    > robić w wymienionych technologiach?
    > Przypuszczam, że nie, i niewiele potrafisz powiedzieć o różnicy progu
    > wejścia w PHP i w wymienione.

    Wymienionych przez kogo? Przeze mnie (Java/PHP/C/C++/C#) ? Oczywiscie.
    A co sie tyczy tych "popularnych inaczej" (wg. ciebie), to mialem z
    nimi do czynienia... na studiach. Nigdy wiecej nie byly mi do niczego
    potrzebne i ide o zaklad, ze nigdy nie beda.

    --
    ADi

  • 77. Data: 2007-09-23 15:08:05
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 14:16, Wojciech Bańcer <p...@p...pl> wrote:

    > Nie ma to jak sensowne argumenty.

    Halo? A czy jest jakis lepszy argument za/przeciw wymienionym
    srodowiskom, niz to, ze... uwaga, uwaga... sam _wydawca_ (!)
    ZendStudio zdecydowal sie pojsc w strone Eclipse? Pisanie w takiej
    sytuacji opowiadan dlaczego nie lubie ZendStudio i wole Eclipse raczej
    nie ma sensu... A ze akurat TY uwazasz, ze ZS bylo ok... no coz,
    trudno zadowolic wszystkich... ("jeszcze sie taki nie urodzil,
    coby....")

> [...]
    > miesiącami żeby się do czegokolwiek nadawała. Trzeba sobie wszystko składać
    > z klocków, rzeźbić, konfigurować i poświęcać czas na zbędne pierdoły.

    Poza tym, ze nie jestem do konca pewien co masz na mysli piszac
    "responsywna" ;), to do reszty zgoda. Z tymi miesiacami co prawda, to
    moze lekka przesada, ale rzeczywiscie trzeba chwile poswiecic na
    zorganizowanie sobie srodowiska pracy... ale taka jest wlasnie cena
    niesamowitej elastycznosci Eclipsa. Cos za cos. Moim zdaniem warto ten
    czas poswiecic.

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 78. Data: 2007-09-23 15:31:53
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 14:54:42 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@n...googlegroups.c
    om> napisał:

    > On 23 Wrz, 14:24, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> wrote:
    [ ... ]

> [...]
    > nimi do czynienia... na studiach. Nigdy wiecej nie byly mi do niczego
    > potrzebne i ide o zaklad, ze nigdy nie beda.

    Na jakich studiach uczyli Cobola???
    I jakie masz wrażenia - łatwiej zacząć robić coś w Cobolu, czy w PHP?

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 79. Data: 2007-09-23 16:14:24
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 16:31, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> wrote:

    > Na jakich studiach uczyli Cobola???
    > I jakie masz wrażenia - łatwiej zacząć robić coś w Cobolu, czy w PHP?

    Widziales aplikacje webowa napisana w Cobolu? Chcesz porownywac jezyk
    z lat 60-tych stworzony do kompletnie inych celow z PHP? Ja nie mam
    takiego zamiaru i zaznaczylem to wyraznie na samym poczatku, wiec...
    be gone trollie...

    ps. "The use of Cobol cripples the mind; its teaching should,
    therefore, be regarded as a criminal offense" - Edsger Dijkstra

    --
    ADi

  • 80. Data: 2007-09-23 18:26:47
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 16:14:24 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@5...googlegroups.com
> [...]

    > z lat 60-tych stworzony do kompletnie inych celow z PHP? Ja nie mam
    > takiego zamiaru i zaznaczylem to wyraznie na samym poczatku, wiec...

    Nieno, dokonujesz cudów ekwilibrystyki żeby uniknąć odpowiedzi na to
    pytanie, ale odpoweidz - próbowałeś cokolwiek robić w Cobolu?
    Jeżeli tak, było łatwiej niż w PHP, czy nie?

    Nie pytam się co, kiedy, tylko czy i jakie masz wrażenia?

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.