PracaGrupypl.praca.dyskusje › Elektronik konstruktor - jak to wygląda w Polsce?

  • 1. Data: 2007-08-25 18:01:43
    Temat: Elektronik konstruktor - jak to wygląda w Polsce?
    Od: " " <h...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    chciałbym sie dowiedzieć jak wygląda praca elektronika
    konstruktora\projektanta w naszym kraju. Jakie są zarobki, jak sie pracuje w
    małych/średnich/dużych firmach. I ogólnie czy warto się tym zająć.
    Ja jak do tej pory dostawałem oferty do 3000 na ręke i wydaje mi się że to za
    mało jak na takie stanowisko. A może jestem w błędzie??

  • 2. Data: 2007-08-25 22:28:50
    Od: "zlotawy" <s...@w...NO_SPAM.pl>

    Użytkownik <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    elektronicy, konstruktorzy sa dymani w Polsce. Tzn. mam takie odczucie, ze
    zarabiaja mniej niz ich praca jest warta.... 2000 pln na reke nie jest
    niczym dziwnym.

    Pozdrawiam
    zlotawy

  • 3. Data: 2007-08-26 18:57:18
    Od: qtzatl <a...@g...pl>

    zlotawy napisał(a):
    > elektronicy, konstruktorzy sa dymani w Polsce. Tzn. mam takie odczucie, ze
    > zarabiaja mniej niz ich praca jest warta.... 2000 pln na reke nie jest
    > niczym dziwnym.

    racja, najwięcej ile zarabia ze znanych mi osób to własnie 3k.

  • 4. Data: 2007-08-26 18:58:55
    Od: qtzatl <a...@g...pl>

    zlotawy napisał(a):
    > elektronicy, konstruktorzy sa dymani w Polsce. Tzn. mam takie odczucie, ze
    > zarabiaja mniej niz ich praca jest warta.... 2000 pln na reke nie jest
    > niczym dziwnym.

    racja, najwięcej ile zarabia jedna ze znanych mi osób to własnie 3k.

  • 5. Data: 2007-08-26 19:24:55
    Od: qtzatl <a...@g...pl>

    h...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > chciałbym sie dowiedzieć jak wygląda praca elektronika
    > konstruktora\projektanta w naszym kraju. Jakie są zarobki, jak sie pracuje w
    > małych/średnich/dużych firmach.

    Według mnie elektronika w Polsce wygląda, że w większości małe firmy
    stanęły gdzieś na AVR'ach, średnie są z reguły tak wyspecjalizowane, że
    od razu wolą programistów, i tam też zarobki są większe, a większe firmy
    to pewnie po trochu tego i tego.

    > I ogólnie czy warto się tym zająć.
    > Ja jak do tej pory dostawałem oferty do 3000 na ręke i wydaje mi się że to za
    > mało jak na takie stanowisko. A może jestem w błędzie??

    wg mnie lepiej zająć się programowaniem w javie, jednocześnie nie tracąc
    kontaktu z elektroniką, za jakieś 15 lat może się to przydać.

  • 6. Data: 2007-08-26 20:28:36
    Od: " " <h...@g...pl>

> [...]
    > stanęły gdzieś na AVR'ach, średnie są z reguły tak wyspecjalizowane, że
    > od razu wolą programistów, i tam też zarobki są większe, a większe firmy

    Żeby to chociaż AVR'y były... tam gdzie pracowałem to '51 królowała i za nic
    nie chcieli się rozwijać. Porażka...
    Sam znam dobrze AVR'y, myślę o ARMach (jak troche na to kasy nazbieram ;) )

    > wg mnie lepiej zająć się programowaniem w javie, jednocześnie nie tracąc
    > kontaktu z elektroniką, za jakieś 15 lat może się to przydać.

    Nie tracę... ale coraz bardziej pradopodobne wydaje mi się rozstanie z
    elektroniką (przynajmniej zawodowo i przejście na poziom wyłącznie
    hobbistyczny... aż szkoda studiów :( )

    Parę miesięcy temu byłem na rozmowie - bardzo się podobałem - studia,
    doświadczenie, języki itp. ale jak powiedziałem cenę... porażka :)
    No cóż zachodnia firma szukała frajerów za pewnie góra 800 Euro bo u siebie
    poniżej 5000 nikogo pewnie nie znajdą (jeśli wogóle znajdą). A ja tylko 2000
    Euro na ręke powiedziałem - co za strach w oczach - tak im się podobałem do
    tego momentu ;)

    Pozdrawiam
    i czekam na wasze doświadczenia

    Elektronicy nie dajmy się! ;)

  • 7. Data: 2007-08-27 12:17:26
    Od: "zlotawy" <s...@w...NO_SPAM.pl>

    Użytkownik "qtzatl" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    >, najwięcej ile zarabia ze znanych mi osób to własnie 3k.

    a potem manager po SGH sprzedaje to co tamten zaprojektowal, koszac 15k.

    zlotawy

  • 8. Data: 2007-08-28 08:55:50
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 26 Sie, 19:58, qtzatl <a...@g...pl> wrote:

    > racja, najwięcej ile zarabia jedna ze znanych mi osób to własnie 3k.

    A czy ktos orientuje sie moze jak to wyglada w Intelu w Gdansku/
    Warszawie ?

    http://www.intel.com/jobs/poland/sites/gdansk.htm

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 9. Data: 2007-08-28 11:24:06
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 26 Sie, 22:28, " " <h...@g...pl> wrote:

    > Żeby to chociaż AVR'y były... tam gdzie pracowałem to '51 królowała i za nic
    > nie chcieli się rozwijać. Porażka...
    > Sam znam dobrze AVR'y, myślę o ARMach (jak troche na to kasy nazbieram ;) )

    Ja porzucilem cyfrowke i mikrokontrolery (PIC 16XXX, NEC 75XXX, 8051 i
    klony, ST62XX, 8086/88, itp) w 1999 (po 12 latach programowania w
    assemblerze, w tym 6 pisania i projektowania systemow na
    mikrokontrolerach), jak sie okazalo, ze po rozpadzie mojej
    dotychczasowej firmy, nie sposob znalezc pracy w tym zawodzie.
    Przebranzowilem sie poczatkowo na PHP/Perl/MySQL, potem na J2EE i nie
    zaluje. Nie wierze, ze sytuacja sie zmieni - w Europie nie ma miejsca
    na projektowanie masowej elektroniki, tu sie ja tylko sprzedaje.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2007-08-28 11:59:21
    Od: Piotr <p...@g...com>

    glosnetu pisze:
    > Nie wierze, ze sytuacja sie zmieni - w Europie nie ma miejsca
    > na projektowanie masowej elektroniki, tu sie ja tylko sprzedaje.

    Masowej może nie, ale na pewno jest miejsce dla urządzeń niszowych i to
    tu w Polsce. Możesz mi wierzyć.

    --
    Piotr Piwko
    http://piotr.piwko.googlepages.com/