PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....

  • 81. Data: 2007-09-23 18:28:43
    Temat: Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    ADi napisał(a):

    > Halo? A czy jest jakis lepszy argument za/przeciw wymienionym
    > srodowiskom, niz to, ze... uwaga, uwaga... sam _wydawca_ (!)
    > ZendStudio zdecydowal sie pojsc w strone Eclipse?

    To proste. Obniżenie kosztów.

    > Poza tym, ze nie jestem do konca pewien co masz na mysli piszac
    > "responsywna" ;),

    To ile środowisko "myśli" zanim wypluje mi podpowiedź do funkcji/metody itp.
    Visual Studio robi to natychmiast. Zend Studio też. Eclipse się zdarza
    czasem myśleć nad istnieniem życia. :)

    > to do reszty zgoda. Z tymi miesiacami co prawda, to moze lekka przesada,
    > ale rzeczywiscie trzeba chwile poswiecic na zorganizowanie sobie srodowiska
    > pracy... ale taka jest wlasnie cena niesamowitej elastycznosci Eclipsa.

    Ale ja nie chcę elastyczności. Ja chcę narzędzie specjalistyczne. Elastyczny
    to jest vim, a w dodatku można go używać przez ssh. Eclipse mu pod tym
    względem do pięt nie dorasta. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2007-09-23 19:05:49
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 19:26, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> wrote:

    > Nie pytam się co, kiedy, tylko czy i jakie masz wrażenia?

    A przepraszam, JAKI to ma zwiazek z tematem? Zaden? Bingo!

    Bye, Bye.

    --
    ADi

  • 83. Data: 2007-09-23 21:36:24
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 19:05:49 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@5...googlegroups.co
    m> napisał:

    > A przepraszam, JAKI to ma zwiazek z tematem? Zaden? Bingo!

    Pozwól, że ci przypomnę kontekst:
    w tym: <1...@1...googlegroups.co
    m> mailu
    bredziłeś o barierze wejścia.

    Zadałem pytanie - czy pisałeś cokolwiek w Cobolu aby na prostym
    przykładzie pokazać ci, czym jest bariera wejścia, w której istnienie
    nie wierzysz.
    Jakoś udało ci się nie odpowiedzieć na to pytanie, stosując różne
    prymitywne manewry typu zmiana tematu albo staranne wycinanie.

    Oczywiście nie musisz odpowiadać. I oczywiście możesz mieć nadzieje,
    że nikt nie pomyśli, że od studiów nie robisz nic innego, tylko piszesz
    w PHP i twój ogląd na inne segmenty rynku IT może nie być tak duży, jak
    starasz się zademonstrować.

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 84. Data: 2007-09-23 22:21:15
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 22:36, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> wrote:

    > Zadałem pytanie - czy pisałeś cokolwiek w Cobolu aby na prostym
    > przykładzie pokazać ci, czym jest bariera wejścia, w której istnienie
    > nie wierzysz.

    Panie Lisowski, baran pan jestes i tyle. Jeszcze raz: Nie wierze w
    "bariere wejscia" w _popularnych_na_rynku_jezykach_programowania_.
    Cobol sie do takich jezykow NIE ZALICZA, koniec, kropka.

> [...]
    > że nikt nie pomyśli, że od studiów nie robisz nic innego, tylko piszesz
    > w PHP i twój ogląd na inne segmenty rynku IT może nie być tak duży, jak

    Na razie to ty zademonstrowales: a) brak zdolnosci czytania ze
    zrozumieniem b) kompletny brak rozeznania w ofertach na rynku pracy
    (pobredzanie cos na temat programistow RPG zarabiajacych bajonskie
    sumy oraz bagatelizowanie rynku pracy w UK) c) klopoty z matematyka
    (zestawianie danych statystycznych dla prob rozniacych sie rzedem
    wielkosci)... co w przypadku takiego wzietego "programisty"-wymiatacza
    delikatnie mowiac... dziwi. d) chamstwo (nie pierwszy raz zreszta)

    --
    ADi

  • 85. Data: 2007-09-23 22:32:24
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Panie Lisowski, baran pan jestes i tyle. Jeszcze raz: Nie wierze w
    > "bariere wejscia" w _popularnych_na_rynku_jezykach_programowania_.
    > Cobol sie do takich jezykow NIE ZALICZA, koniec, kropka.

    To uwierz. Rozpoczęcie programowania w Javie przy użyciu tych samych
    metod, czasu (mocno ograniczonego) i dostępnych źródeł (ze względu na
    ówczesne możliwości finansowe, jedynie analiza gotowych i darmowych
    skryptów, losowo pościąganych z netu), co rozpoczęcie programowania w
    ASP, TCL, PHP, czy C (nie C++), okazało się dla mnie niemożliwe (pomijam
    pojedyncze applety, mówię o dobrym przyswojeniu języka).

    I znam przynajmniej dwie osoby, które mają bardzo podobne zdanie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 86. Data: 2007-09-23 23:20:01
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 23 Wrz, 23:32, Any User <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    > metod, czasu (mocno ograniczonego) i dostępnych źródeł (ze względu na
    > ówczesne możliwości finansowe, jedynie analiza gotowych i darmowych

    Dobrze ze to sprecyzowales: "owczesne" - znaczy sie piszesz o
    sytuacji, ktora miala miejsce jakis czas temu. Jakos trudno mi sobie
    wyobrazic, aby dzisiaj ktos chcacy sie nauczyc programowac w Javie
    napotkal na swoje drodze podobne problemy (brak dostepu do
    dokumentacji, tutoriali, przykladow itp.)

    > ASP, TCL, PHP, czy C (nie C++), okazało się dla mnie niemożliwe (pomijam
    > pojedyncze applety, mówię o dobrym przyswojeniu języka).

    Z powyzszego wynika (oraz wczesniejszych Twoich wypowiedzi), ze masz
    po prostu klopoty z obiektowymi jezykami programowania. W Javie nie
    masz wyjscia, musisz pisac obiektowo, co dla mnie np. bylo niezwyklym
    ulatwieniem, dla Ciebie juz bariera... Niech zgadne, te Twoje stronki
    w PHP piszesz strukturalnie, prawda? No widzisz, gdybys potrafil
    programowac obiektowo, opanowanie zadnego z tych jezykow nie
    stanowiloby wiekszego problemu, zwlaszcza Javy, ktora z zalozenia
    miala byc "latwiejsza". Wychodzi na to, ze Twoja "bariera wejscia"
    wynika po prostu z braku dostatecznej wiedzy z zakresu podstawowej
    metodyki programowania.

    > I znam przynajmniej dwie osoby, które mają bardzo podobne zdanie.

    A ja znam kilkanascie, ktorym sie wydawalo, ze przyswoili sobie szybko
    i w dostatecznym stopniu PHP aby moc programowac w tym jezyku...
    przykro sie rozczarowali po okresie probnym. Natomiast takich, ktorzy
    nie zakwalifikowali sie nawet na rozmowe kwalifikacyjna na postawie
    przeslanej probki kodu napisanego w tym jezyku, nawet nie jestem w
    stanie policzyc (To byli zapewne ci, ktorym sie wydawalo, ze w
    przypadku PHP jest "nizsza bariera wejscia" :))

    Bynajmniej nie zaprzeczam, ze cos takiego jak "bariera wejscia" nie
    istnieje. Owszem istnieje. Nie jest latwo zostac programista, trzeba
    miec ku temu odpowiednie predyspozycje, mozolnie zdobywac
    doswiadczenie itp. Dobrym programista zostac jeszcze trudniej... I na
    tym wlasnie polega owa bariera, ot co.

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 87. Data: 2007-09-23 23:41:53
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > miala byc "latwiejsza". Wychodzi na to, ze Twoja "bariera wejscia"
    > wynika po prostu z braku dostatecznej wiedzy z zakresu podstawowej

    No to tak:

    1. Istotnie, uczyłem się programowania samodzielnie, analizując "losowo"
    różne fragmenty kodu i obserwując/modyfikując ich działanie.
    Jednocześnie nie miałem dostępu do książek, a studia zrobiłem dopiero
    kilka lat później.

    2. Niespodzianka - umiem pisać obiektowo i piszę obiektowo, jeśli mam
    już coś do napisania. Aczkolwiek istotnie, jestem przeciwnikiem zbyt
    rozbudowanych warstw abstrakcji - uważam, że struktura kodu powinna
    generalnie odwzorowywać potrzeby biznesowe, a nie być sztuką dla sztuki,
    gdzie dla raz napisanych 3 kilobajtów kodu usiłuje się stosować ciągle
    nowe zastosowania przez 5 lat.

    3. Nie piszę stronek (a przynajmniej nie w tym sensie, w jakim można
    standardowo rozumieć "stronki w PHP").

    4. Mój problem z Javą/.NET nie polega absolutnie na braku znajomości
    technik pisania kodu (gdyż tych zdążyłem się już dawno nauczyć), ani też
    na braku możliwości zrozumienia gotowego kodu, ale zwyczajnie na zbyt
    dużej komplikacji środowisk, dla których się ten kod pisze.

    W przypadku PHP mamy kilka możliwych "targetów" (konsola, www i jeszcze
    cośtam na upartego), zestaw podstawowych funkcji, oraz w miarę
    homogeniczny zbiór rozszerzeń ze spójną dokumentacją.

    W przypadku Javy mamy dziesiątki (jeśli nie setki) modeli uruchamiania
    kodu (różne *lety), konsola, nawet trudno mi wymienić. Do tego mamy
    tysiące podstawowych klas, setki rozszerzeń zewnętrznych, które trzeba
    znać przynajmniej w takim stopniu, aby w danej sytuacji móc skojarzyć,
    że biblioteka X istnieje i można z niej skorzystać. I tak dalej. Ogólnie
    rzecz biorąc, cały "świat" Javy jest nieporównywalnie rozleglejszy od
    "świata" PHP i nie ma to absolutnie nic wspólnego ze składnią języka,
    czy umiejętnością programowania obiektowego jako takiego.

  • 88. Data: 2007-09-24 00:09:04
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 00:41, Any User <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    > "świata" PHP i nie ma to absolutnie nic wspólnego ze składnią języka,
    > czy umiejętnością programowania obiektowego jako takiego.

    No, widze ze powoli zaczynasz rozumiec, ze to nie jezyk jest
    "bariera", tylko to CO i JAK sie w nim chce napisac... Bardzo dobrze.
    Teraz tylko musisz sobie wyobrazic, ze w PHP tez mozna pisac super-
    hiper-aplikacje, uzywajac przy tym rozszerzen, o ktorych Ci sie nie
    snilo, ale oczywiscie nie da sie np. napisac aplikacji dzialajacej na
    komorce, w przeciwienswie do Javy - nijak sie to ma do owej "bariery",
    po prostu zupenie inne przeznaczenie jezyka. Sam zreszta w koncu
    przyznales, ze "bariera wejscia" dla Ciebie byly "skomplikowane
    srodowiska", a nie same jezyki... no to wybacz, ale to sa zupelnie
    dwie rozne sprawy.

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 89. Data: 2007-09-24 00:25:12
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > przyznales, ze "bariera wejscia" dla Ciebie byly "skomplikowane
    > srodowiska", a nie same jezyki... no to wybacz, ale to sa zupelnie

    Ależ ja to rozumiem doskonale od dawna - tylko wiesz, trudno mówić o
    języku, jako o samej składni. Język programowania, jeśli spojrzeć na to
    ogólnie, jest ściśle związany ze środowiskiem, w jakim można go użyć, z
    zastosowaniami itp. I rzeczywiście, jeśli rozumieć "barierę wejścia
    języka X" dosłownie, jako tylko dla samej składni, to coś takiego
    faktycznie nie istnieje, albo jest baaardzo małe. Natomiast jeśli
    patrzeć na tę barierę jako dla całokształtu języka, środowiska,
    bibliotek, zastosowań, zaleceń itd., to całkiem wyraźnie widać, że różne
    języki mają ją na bardzo różnych poziomach.

    Odnośnie wyobrażania sobie, to brałem udział w pisaniu aplikacji PHP o
    rozmiarze rzędu 300 (trzysta) megabajtów kodu (licząc też cały html,
    łącznie z częściami typowo statycznymi), współpracującej na żywca z
    kilkunastoma instancjami MySQL, MSSQL i Postgresa, oraz kilkoma
    systemami zewnętrznymi (w tym systemem ERP), rozwijanej przez
    kilkadziesiąt osób w kilkunastu teamach. Raczej więc nie muszę już sobie
    nic więcej wyobrażać.

  • 90. Data: 2007-09-24 20:46:52
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 23 Sep 2007 22:21:15 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@k...googlegroups.co
    m> napisał:

    > Panie Lisowski, baran pan jestes i tyle. Jeszcze raz: Nie wierze w

    Aaa, to trzeba było tak od razu.
    O wierze to ja nie dyskutuję, możesz sobie wierzyć, że Księżyc jet
    zrobiony z zielonego sera.

    > "bariere wejscia" w _popularnych_na_rynku_jezykach_programowania_.
    > Cobol sie do takich jezykow NIE ZALICZA, koniec, kropka.

    Sez hu? PHP programmer? ROTFL

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.