PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....

  • 61. Data: 2007-09-22 09:58:56
    Temat: Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > PHP też jest popularne, a dobry język to-to raczej nie jest.

    Eee tam. Jest znacznie lepszy choćby od Ruby'ego, w którym można np.
    nadużywać operatorów, programując na skróty i tworząc spaghetti.

    Natomiast każdy język ma jakąś historię, która wpływa na jego bieżące
    postrzeganie. TCL było kiedyś płatne, dlatego przegrało z PHP i Perlem.
    PHP był robiony jako język, w którym można coś łatwo i szybko zrobić,
    dlatego jest postrzegane tak a nie inaczej. Itd.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 62. Data: 2007-09-22 10:12:13
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any User napisał(a):

    > Eee tam. Jest znacznie lepszy choćby od Ruby'ego, w którym można np.
    > nadużywać operatorów, programując na skróty i tworząc spaghetti.

    A w PHP to spaghetti nie istnieje? Wystarczy popatrzeć na OSCommerce...
    Tzn. nie zrozum mnie źle. Ja uważam, że to jest język bardzo dobry do wielu
    zastosowań. Tym niemniej jego projekt, składnię i początkowy rozwój nie
    powodują że można go za dobry język uznać.

    Ot choćby kopiowanie obiektów przez new ($obiekt = new Klasa()) w PHP4.
    Można wymienić też operacje na listach, słownikach itp. W porównaniu do
    Pythona jest dużo uboższy i biedniejszy.

> [...]
    > PHP był robiony jako język, w którym można coś łatwo i szybko zrobić,
    > dlatego jest postrzegane tak a nie inaczej. Itd.

    Łatwo i szybko to można coś wyklikać w asp.net. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 63. Data: 2007-09-22 10:19:21
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > zastosowań. Tym niemniej jego projekt, składnię i początkowy rozwój nie
    > powodują że można go za dobry język uznać.

    Ale widzisz, fakt istnienia takich potworków, jak OSCommerce, czy tak
    naprawdę znakomita większość dużych aplikacji w PHP, nie wynika z
    kijowości PHP jako takiej, ale właśnie z historii PHP, który był
    kierowany głównie do początkujących, którzy z czasem rozwijali swoje
    małe projekty.

    Np. Java z czymś takim problemu nie miała (za to ma tzw. barierę
    wejścia) i aplikacje w niej wyglądają całkiem inaczej (chociaż też
    widziałem bardzo kiepskie).

    Niemniej jednak w PHP można pisać wspaniale wyglądający kod -
    programista musi tylko wiedzieć, co robi.

  • 64. Data: 2007-09-22 12:28:12
    Od: ADi <a...@g...com>

    Witam,

    On Sep 22, 11:19 am, Any User <t...@t...pl> wrote:

    > Np. Java z czymś takim problemu nie miała (za to ma tzw. barierę
    > wejścia) i aplikacje w niej wyglądają całkiem inaczej (chociaż też
    > widziałem bardzo kiepskie).

    Heh, "bariera wejscia", dobre sobie... W takim razie a w jakich to
    popularnych na rynku jezykach ta "bariera" jest tak strasznie wysoka?
    Rzuc ze dwa przyklady jezykow, w ktorych aby dostapic zaszczytnego
    miana "programisty" trzeba miec skonczone 35 lat, tytul naukowy (tylko
    nauki scisle, a jakze!), a w ogole to najlepiej wstapic do jakiegos
    tajnego zgromadzenia skladajac sluby czystosci i milczenia... (moze
    Java?). ;-). Termin "bariera/prog wejscia" to tylko i wylacznie
    zaklecie, pozwalajace dowartosciowac i poczuc sie wyjatkowym
    programista piszacym w rzekomo "lepszych" jezykach... i nic poza tym.

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 65. Data: 2007-09-22 12:46:24
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > zaklecie, pozwalajace dowartosciowac i poczuc sie wyjatkowym
    > programista piszacym w rzekomo "lepszych" jezykach... i nic poza tym.

    Nie chodzi o to, czy w innych językach (niż PHP) ta bariera jest wysoka,
    ale o to, że w przypadku PHP jest znacznie niższa, niż gdzie indziej.

    Aby nie odwoływać się do innych osób, mogę na własnym przykładzie
    powiedzieć, że Javy nie znam, gdyż jest po prostu zbyt skomplikowana i
    obszerna, a także wymusza wiele technik, na których naukę nie miałem
    nigdy czasu. Owszem, za czasu JDK 1.1.6 napisałem trochę appletów, nawet
    jeden dość mocno skomplikowany, ale to tyle. Narzędzia do Javy są, jakby
    nie patrzeć, trudne - choćby taki Eclipse. Porównaj go sobie z
    notatnikiem, albo z uniwersalnym edytorem z prostym kolorowaniem
    składni. Albo choćby sam deployment aplikacji w Javie bardziej
    skomplikowanych od pojedynczej klasy-appletu - trzeba to zapakować w
    JARa, dodać do tego jakieś batche uruchamiające, zadbać o ustawienie
    CLASSPATH i wielu innych zmiennych (szczególnie, jeśli korzystasz z
    gotowych komponentów, co w Javie jest właściwie niezbędne). I wiele
    innych rzeczy.

    Dla odmiany, w PHP tworzę sobie projekt, robię jeden plik uruchamiający
    i includujący większość kodu, wrzucam odpalanie go co chwilę co crontaba
    z logowaniem błędów do pliku, po czym mogę sobie pracować nad kodem,
    mając _na_bieżąco_ podgląd z jego działania. Nie muszę znać setek
    różnych API, tysięcy klas, ani dziesiątek miejsc, w których można do
    tego znaleźć manuale, bo mam zawsze do dyspozycji php.net/nazwa_funkcji.
    Nie martwię się o _nic_ w zakresie deploymentu, technik
    projektowo-programistycznych, ani w ogóle prawie o nic. Mogę po prostu
    usiąść i pisać.

  • 66. Data: 2007-09-22 19:12:21
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 22 Sep 2007 12:28:12 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@1...googlegroups.co
    m> napisał:

    > Witam,

    > Heh, "bariera wejscia", dobre sobie... W takim razie a w jakich to
    > popularnych na rynku jezykach ta "bariera" jest tak strasznie wysoka?

    Co znaczy strasznie wysoka?
    Próbowałeś coś robić w Cobolu? Albo w Mumpsie? Smalltaku?

    [ ... ]
    > Java?). ;-). Termin "bariera/prog wejscia" to tylko i wylacznie
    > zaklecie, pozwalajace dowartosciowac i poczuc sie wyjatkowym
    > programista piszacym w rzekomo "lepszych" jezykach... i nic poza tym.

    Negowanie bariery wejścia to tylko i wyłącznie wytłumaczenie własnego
    luzerstwa luzerom, którym nie wyszło.

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 67. Data: 2007-09-22 20:23:16
    Od: ADi <a...@g...com>

    On Sep 22, 8:12 pm, Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    wrote:

    > Co znaczy strasznie wysoka?
    > Próbowałeś coś robić w Cobolu? Albo w Mumpsie? Smalltaku?

    Zapomniales dodac jeszcze RPG (taki jezyk programowania uzywany w
    czytnikach kart perforowanych). Tylko nie wiem, jak to sie ma do
    "popularnych na rynku jezykow" - na drugi raz czytaj ze zrozumieniem,
    zanim zaczniesz trollowac jak to masz w zwyczaju.

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 68. Data: 2007-09-22 20:36:25
    Od: ADi <a...@g...com>

    On Sep 22, 1:46 pm, Any User <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    > jeden dość mocno skomplikowany, ale to tyle. Narzędzia do Javy są, jakby
    > nie patrzeć, trudne - choćby taki Eclipse. Porównaj go sobie z

    Zly przyklad. Eclipse jest swietnym srodowiskiem do programowania w
    PHP. :)

> [...]
    > Nie martwię się o _nic_ w zakresie deploymentu, technik
    > projektowo-programistycznych, ani w ogóle prawie o nic. Mogę po prostu

    Usiasc i pisac... mozna rownie dobrze w Javie czy C++, ale zeby
    napisac cos sensownego zawsze musisz "znac rozne API" i "tysiace
    klas". (w przypadku PHP chocby opanowujac jakis rozbudowany
    framework).

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 69. Data: 2007-09-22 21:48:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 22 Sep 2007 20:23:16 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@r...googlegroups.c
    om> napisał:

    > Zapomniales dodac jeszcze RPG (taki jezyk programowania uzywany w
    > czytnikach kart perforowanych). Tylko nie wiem, jak to sie ma do

    Myślę, ze jakbym był specjalistą od wersji czwartej RPG, to miałbym
    całkiem ładną kasę. Daleko większą niż w przypadku PHP.

    > "popularnych na rynku jezykow" - na drugi raz czytaj ze zrozumieniem,
    > zanim zaczniesz trollowac jak to masz w zwyczaju.

    Mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi, bo jak na razie wydaje mi się, ze
    próbujesz postawić znak równości pomiędzy Cobolem a RPG?

    Jak dla mnie to sto miliardów pracujących linii kodu w Cobolu to jest
    całkiem popularny język (zakładając 40% degradację w ciągu 10 lat z
    szacowanych 180 miliardów linii w 1997 roku).

    A co powiesz ciekawego o barierze wejścia do SAP?

    Smutna dla ciebie prawda jest taka, że poziom wejścia w PHP jest
    żenująco niski, i bycie programistą PHP to żaden powód do dumy.
    Ale wzorce architektoniczne trochę to ratują, prawda?

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 70. Data: 2007-09-22 22:30:47
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Zly przyklad. Eclipse jest swietnym srodowiskiem do programowania w
    > PHP. :)

    Nie widzę w nim nic świetnego - no, jest w nim trochę bajerów, ale
    powolność działania znakomicie te bajery rekompensuje in minus.

> [...]
    > napisac cos sensownego zawsze musisz "znac rozne API" i "tysiace
    > klas". (w przypadku PHP chocby opanowujac jakis rozbudowany

    No właśnie w przypadku PHP niekoniecznie. Ja żadnych frameworków nigdy w
    nim nie używałem - jedynie jakichś pojedynczych klas-wrapperów do
    konkretnych rzeczy, np. do bazy danych, wykresów czy szablonów. A
    nauczyłem się programować po prostu czytając gotowe skrypty w PHP3,
    które udało mi się ściągnąć z netu.

    Dodam, że podchodziłem w ten sam sposób do Javy. Kilkakrotnie. Z tym
    samym efektem, czyli za każdym razem dochodziłem do wniosku, że ilość
    czasu, jaką jestem w stanie poświęcić, jest wysoce niewystarczająca...