PracaGrupypl.praca.dyskusjerozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju..... › Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    From: Any User <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    Date: Sat, 22 Sep 2007 14:46:24 +0200
    <fbk7cn$v9o$1@news.agh.edu.pl> <fbkb9c$f26$1@inews.gazeta.pl>
    <fbkdrq$1ki$1@news.agh.edu.pl> <fbkp8a$9v5$1@inews.gazeta.pl>
    <fbm6vh$9qs$1@news.agh.edu.pl> <fbn1s1$6ep$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@d...googlegroups.com>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <fd2p12$2o9a$1@opal.icpnet.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <fd2q7a$2q7l$1@opal.icpnet.pl>
    <1...@1...googlegroups.com>

    > Heh, "bariera wejscia", dobre sobie... W takim razie a w jakich to
    > popularnych na rynku jezykach ta "bariera" jest tak strasznie wysoka?
    > Rzuc ze dwa przyklady jezykow, w ktorych aby dostapic zaszczytnego
    > miana "programisty" trzeba miec skonczone 35 lat, tytul naukowy (tylko
    > nauki scisle, a jakze!), a w ogole to najlepiej wstapic do jakiegos
    > tajnego zgromadzenia skladajac sluby czystosci i milczenia... (moze
    > Java?). ;-). Termin "bariera/prog wejscia" to tylko i wylacznie
    > zaklecie, pozwalajace dowartosciowac i poczuc sie wyjatkowym
> [...]

    Nie chodzi o to, czy w innych językach (niż PHP) ta bariera jest wysoka,
    ale o to, że w przypadku PHP jest znacznie niższa, niż gdzie indziej.

    Aby nie odwoływać się do innych osób, mogę na własnym przykładzie
    powiedzieć, że Javy nie znam, gdyż jest po prostu zbyt skomplikowana i
    obszerna, a także wymusza wiele technik, na których naukę nie miałem
    nigdy czasu. Owszem, za czasu JDK 1.1.6 napisałem trochę appletów, nawet
    jeden dość mocno skomplikowany, ale to tyle. Narzędzia do Javy są, jakby
    nie patrzeć, trudne - choćby taki Eclipse. Porównaj go sobie z
    notatnikiem, albo z uniwersalnym edytorem z prostym kolorowaniem
    składni. Albo choćby sam deployment aplikacji w Javie bardziej
    skomplikowanych od pojedynczej klasy-appletu - trzeba to zapakować w
    JARa, dodać do tego jakieś batche uruchamiające, zadbać o ustawienie
    CLASSPATH i wielu innych zmiennych (szczególnie, jeśli korzystasz z
    gotowych komponentów, co w Javie jest właściwie niezbędne). I wiele
    innych rzeczy.

    Dla odmiany, w PHP tworzę sobie projekt, robię jeden plik uruchamiający
    i includujący większość kodu, wrzucam odpalanie go co chwilę co crontaba
    z logowaniem błędów do pliku, po czym mogę sobie pracować nad kodem,
    mając _na_bieżąco_ podgląd z jego działania. Nie muszę znać setek
    różnych API, tysięcy klas, ani dziesiątek miejsc, w których można do
    tego znaleźć manuale, bo mam zawsze do dyspozycji php.net/nazwa_funkcji.
    Nie martwię się o _nic_ w zakresie deploymentu, technik
    projektowo-programistycznych, ani w ogóle prawie o nic. Mogę po prostu
    usiąść i pisać.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com