PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa kwalfikacyjna po angielsku

  • 1. Data: 2004-06-18 13:10:01
    Temat: rozmowa kwalfikacyjna po angielsku
    Od: "wojcieszko" <b...@p...onet.pl>

    Witam! mam poważne pytanie, ale moze najpierw wprowadzę w zagadnienie- wysłałem
    kilkanaście ;) ofert, że poszukuję pracy odbyłem kilka rozmów kwalfikacyjnych
    no i (jak zwykle) NIC. Dziś jednak dostałem telefon, że pewna firma zaprasza
    mniena rozmowę kwalfikacyjną - co gorsza chyba dla mnie, że po ANGIELSKU !
    wszystko przez to, że napisałem, że znam język angielski 'komunikatywnie' i
    raczej nie skłamałem, bo posługuję się angielskim komunikatywnie, ale co innego
    poruzumiewać się komuniaktywnie, a co innego 'rozmowa kwalfikacyjna' po
    angielsku. Czy macie jakieś wskazówki ???? bo szczerze mówiąc to jestem - jakby
    to ująć - niedoświadczony w rozmowach o pracę po angielsku ;) KAŻDA RADA NA
    WAGĘ ZŁOTA !!!

  • 2. Data: 2004-06-18 13:28:50
    Temat: Re: rozmowa kwalfikacyjna po angielsku
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    kilkakrotnie odbyałem rozmowy w obcych językach, i kilka rzeczy się już
    nauczyłem:
    1. Warto posługiwać się słownictwem, które się zna dobrze
    2. Starać sie mówić płynnie. Jak to kiedys udało mi się stwierdzić "it may
    be basic, but must be English".
    3. Warto sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie tematy moga byc poruszone na
    rozmowie. Na pewno będą pytania o wysokość zaobków, co robiłeś, co robisz i
    co chciałbyś robić (czasy!), może byc pytanie sytuacyjne o konkretne
    zachowanie w jakimś momencie pracy (np. powstający problem lub usuwanie
    problemu). Moga być tez typowo HRowe pytania czy testy.
    4. Na pewno warto znać słownictwo związane z branżą :)
    5. I pamietać, że język to tylko środek przekazu tego co masz w głowie

    no i powodzenia
    gromax

  • 3. Data: 2004-06-18 14:02:41
    Od: "Maciek" <h...@w...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4. Na pewno warto znać słownictwo związane z branżą :)
    > 5. I pamietać, że język to tylko środek przekazu tego co masz w głowie

    Mam za sobą takie rozmowy i każda była inna, skrajne przypadki:
    - po 20 min. rozmówca (odpytujący) stwierdził, że już dość angielskiego,
    tyle wystarczy żeby potwierdzić moje umiejętności (przez tel zapowiadali
    całą rozmowę po ang.),
    - ponad półtorej godziny dociekliwych pytań właściwie o wszystko + np.
    stawianie przykładowych problemów do rozwiązania itp.
    Pamiętam też przejście na ang. "z zaskoczenia" - rozmowa po polsku i bez
    zapowiedzi nagle pytania po angielsku.

    Co do rad: to przede wszystkim musisz umieć się "wytłumaczyć" z tego co
    napisałeś w aplikacji.

    Powodzenia :)
    M.

  • 4. Data: 2004-06-18 16:32:50
    Od: "Drag" <d...@n...com.pl>

    Użytkownik "wojcieszko" <b...@p...onet.pl> napisał

    > KAŻDA RADA NA
    > WAGĘ ZŁOTA !!!

    wklejam link jaki dostałem na tej grupie jakis czas temu kiedy interesowałem
    sie ta kwestia, to sa przykładowe pytania jakie moga pasc na rozmowie:
    http://www.career.vt.edu/JOBSEARC/interview/question
    s.htm

    Pozdrawiam
    Drag

  • 5. Data: 2004-06-18 17:38:59
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "wojcieszko" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:04c1.00001b8f.40d2e9a9@newsgate.onet.pl...
    KAŻDA RADA NA
    > WAGĘ ZŁOTA !!!

    Nie kłam w przyszłości, że znasz język jak nie potrafisz paru zdan
    powiedziec o sobie i swojej pracy.

    andrzej

  • 6. Data: 2004-06-18 17:50:39
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching wojcieszko write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of pią, 18 cze 2004 at 13:10 GMT

> [...]
    >to ująć - niedoświadczony w rozmowach o pracę po angielsku ;) KAŻDA RADA NA

    Każda? Następnym razem pisać prawdę. 'komunikatywny' oznacza dokładnie tyle
    - że jesteś w stanie się w tym języku komunikować. Będziesz miał okazję, oni
    Cię zapytają o różne rzeczy, a Ty im odpowiesz. I tak na zmianę.

    Powodzenia,

    KT

    (Aha, żeby nie było: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=25015)
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 7. Data: 2004-06-19 02:24:36
    Od: "po_lcia" <p...@w...pl>

    Przygotuj się, jak do "lekcji" po prostu odrób zadanie domowe ;), staraj się
    mówić krótkimi zdaniami, łatwiej wtedy o poprawność.
    Używaj znanych słów i połamania języka!
    Daj znać jak ci poszło, trzymam kciuki

    polcia

  • 8. Data: 2004-06-19 15:43:59
    Temat: Odp: rozmowa kwalfikacyjna po angielsku
    Od: "Wojtek S." <s...@n...polbox.com>

    kiedy staralem sie o prace w Polsce to mimo ze znalem angielski, zawsze
    mialem przygotowany tekst po angielsku "o mnie".
    prawie we wszystkich przypadkach padalo najglupsze pytanie swiata: "tell me
    something about you" (opowiedz cos o sobie)
    wiec ja klepalem co znalem na pamiec:
    "I graduate from Finance and Banking, and even when studying ...." i tak
    dalej.
    Wazne zeby mowic plynnie, wtedy kolesie juz nie draza, tylko przerywaja i
    przechodza na polski. a zeby mowic plynnie, trzeba wiedziec co sie chce
    powiedziec.
    w.

    --
    Silvio
    PISZĄC DO MNIE ZMIEŃ MÓJ E-MAIL!

  • 9. Data: 2004-06-21 10:12:57
    Temat: Re: Odp: rozmowa kwalfikacyjna po angielsku
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    Wojtek S. wrote:
> [...]
    > Wazne zeby mowic plynnie, wtedy kolesie juz nie draza, tylko przerywaja i
    > przechodza na polski. a zeby mowic plynnie, trzeba wiedziec co sie chce

    Pod warunkiem, ze rozmowa odbywa sie z Polakami a nie (jak w moim
    przypadku) z Koreanczykami.
    Wtedy nie ma co liczyc na przejscie na jezyk polski : ))
    --
    Robert Jaskula

  • 10. Data: 2004-06-29 14:59:42
    Od: "wojcieszko" <b...@p...onet.pl>

    Witam ponownie! zatemm jeśli chodzi o temet rozmowy kwalfikacyjnej po angielsku
    faktycznie tak jak kilku z was podpowiedziało chodzi im o wszytko i o "gruszkę
    i o pietruszkę" ;) ogólnie rozmowa toczyła się na poziomie przyjacielskim więc
    mój stres się skończył. Nie brakowało również akcentów humorystycznych
    bo "komunikatywnie" wcale nie oznacza opisać - linię produkcyjną w języku
    technicznym - ale jakoś się uporałem. Rezultat poza własną satysfakcją, że
    jakoś mi poszło to chyba jeszcze jedna zaplanowana rozmowa na jutro z samym
    dyrektorem generalnym !! nie licze na nic więcej niż wcześniej idę bo może sie
    uda nic na chamca!!
    Ps. do "andrzeja" trzeba wiedzieć co się pisze nic nie zmyśliłem gdybym musiał
    sie zapytać co?, gdzie?, ile? itp. to napewno dał bym sobie radę ale rozmowa
    kwalfikacyjna o pracę w renomowanej firmie to nie "kupno pomidorów!!" więc jak
    masz zamiar komuś naubliżać i posądzić go o kłamstwo to lepiej ugryź się w
    język!!
    Ps. zapomniał bym jutro znów ćwiczymy język angielski na rozmowie - kiedy oni
    zrozumieją że to oni powinni się nauczyć Polskiego( przecież to oni są gośćmi u
    nas) ;) !! pozdrawiam!