PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie do bezrobotnych - jaką otrzymaliście pomoc ??

  • 1. Data: 2004-06-18 11:33:57
    Temat: Pytanie do bezrobotnych - jaką otrzymaliście pomoc ??
    Od: "Paweł Czerwiński" <p...@o...pl>

    Serdeczni Witam

    Interesują mnie poglądy i spostrzeżenia bezrobotnych na temat bezrobocia oraz
    skuteczności pomocy adresowanej do bezrobotnych, w ramach tzw. aktywnych form
    przeciwdziałania bezrobociu (prace interwencyjne, szkolenia, pożyczki, kluby
    pracy itd.). Chciałbym aby bezrobotni podzielili się ze mną swoimi
    doświadczeniami i uwagami, pozwalającymi określić jak naprawdę funkcjonuje
    pomoc dla bezrobotnych i ile jest tak naprawdę warta.
    Poniżej zamieszczam link do strony na której można zostawić swoje
    spostrzeżenia.
    Bardzo dziękuję za cierpliwość i poświęcony czas.
    Pozdrawiam
    Paweł Czerwiński

    http://www.bezrobociepl.republika.pl/ankieta_bezrob_
    2.html

  • 2. Data: 2004-06-18 12:13:40
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Paweł Czerwiński" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    form
    > przeciwdziałania bezrobociu (prace interwencyjne, szkolenia, pożyczki,

    Czy mogę Ci już teraz powiedzieć jakie wyniki ankiety będą?
    Ze świecą szukać bezrotnego, który pochwali urząd pracy, choćby ten się
    dwoił i troił...

    Nie mówiąc o tym, że taka ankieta nie ma sensu, bo dociera tylko do pewnej
    grupy bezrobotnych i łatwo można zrobić dowolną manipulację...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2004-06-18 16:17:09
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Waldemar Bulkowski; <caumag$guq$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Czy mogę Ci już teraz powiedzieć jakie wyniki ankiety będą?
    > Ze świecą szukać bezrotnego, który pochwali urząd pracy, choćby ten się
    > dwoił i troił...

    E, tam ja czasami narzekam, ale jak przeginają - tak jak kiedyś o
    długości oczekiwania na rozpoczęcie szkolenia, po zapisaniu się na nie.

    Tak samo mógłbym ponarzekać o bezsensowności wiekszości szkoleń, które
    trwając np. miesiąc dają tylko fragment wiedzy i umiejętności wymaganej
    na rynku pracy - po szkoleniu na hydraulika bezrobotny na 99% przegra z
    absolwentem ZSZ, po szkoleniu na archiwistę z absolwentem uczelni
    wyższej czy kierunkowej szkoły średniej - tak samo zresztą jak rozbicie
    np. szkolenia z grafiki i elementów DTP na 4 moduły, z których
    bezrobotny może wykorzystac tylko jeden - ale w tym roku już się
    poprawili i szkolenia wygladają tak, jakby zamykały określone dziedziny
    w jednym rozszerzonym module.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 4. Data: 2004-06-19 09:35:34
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

> [...]

    > Czy mogę Ci już teraz powiedzieć jakie wyniki ankiety będą?
    > Ze świecą szukać bezrotnego, który pochwali urząd pracy, choćby ten się

    No więc tak - napisałem wczesniej post na grupę i dostałem do niego
    "uwagę" na priv - niestety, jak to mawiał Drzewiec u Tolkiena - jestem
    zbyt "pochopny", i wykasowałem ją zaraz po przeczytaniu - wiąc pozwolę
    sobie, pisząc na grupę, wyjaśnić pewne niedomówienia, które mogły
    powstać po przeczytaniu mojego postu.

    Nie neguję potrzeby/użyteczności szkoleń z asetrywności, czy szukania
    pracy - jest to wiedza, która każdemu się przyda.

    Nie neguję potrzeby szkoleń, choć ja wyniosłem z nich przede wszystkim
    korzyść "psychoterapeutyczną" - po roku "siedzenia" w domu miałem
    możliwość współuczestniczyć przez ponad miesiąc w grupie, mieć obowiązki
    i w miarę sensowne i różnorodne zajęcia.

    Natomiast neguję [z pozycji osoby "bez zawodu"] trzy aspekty modelu
    *niektórych* szkoleń, które odbywały się w UP w zeszłym roku [niektóre
    szkolenia spełniały kryteria "pełnego przygotowania do zawodu", więc
    tych się nie czepiam]:

    - w sytuacji, kiedy np. w UP są bezrobotni hydraulicy, nie widzę sensu
    miesięcznych szkoleń na hydraulika dla bezrobotnych - kto ciekawy niech
    przejrzy sobie materiał jaki zawiera JEDEN podręcznik nauki do zawodu
    dla ZSZ [+ doda wiedzę z innych przedmiotów i praktyki] - taka osoba
    prawdopodobnie nie znajdzie pracy;

    - wielomodułowość - jeżeli bezrobotny nie posiada wykształcenia, a
    chciałby się szkolić np. na grafika, to musiałby przejść wszystkie TRZY
    etapy szkolenia + [zgodnie z wymogami ogłoszeń o pracę] DTP + WWW -
    bezrobotny może przejść tylko JEDEN etap szkolenia i zostaje z papierem,
    który nic nie znaczy;

    - brak praktyk - UP powinna gwarantowac sobie w przetargach na szkolenia
    jakiś okres prakty w REALNYCH zadaniach - faktycznie wtedy będzie mniej
    zgłoszeń, ale przecież chodzi o przygotowanie bezrobotnego do zawodu -
    książki to on sobie może w domu czytać i ewentualnie zdawać egzamin
    testowy w UP bez udziału firm szkoleniowych. ;)

  • 5. Data: 2004-06-22 10:28:49
    Od: "Shaman" <s...@w...pl>

> [...]
    > pomoc dla bezrobotnych i ile jest tak naprawdę warta.
    > Poniżej zamieszczam link do strony na której można zostawić swoje

    Interesuje mnie wpływ dziury ozonowej na rozrodczość gołębi w Polsce?
    Chciałbym abyś podzielił się ze mną swoimi doświadczeniami i uwagami.
    I odpowiedz czemu tyle tak uparcie tu spamujesz.

    Sh.