PracaGrupypl.praca.dyskusje › staż / / pierwsza praca - - pytanie

  • 1. Data: 2004-06-18 12:16:19
    Temat: staż / / pierwsza praca - - pytanie
    Od: "Lal" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Właśnie ukończyłem studia w Krakowie, tutaj też jestem zameldowany
    tymczasowo (w akademiku) a na stale w Olkuszu (to samo woj. - -
    małopolskie). Dostałem atrakcyjną propozycje stażu w mediach. Nie wiem co
    teraz powinienem zrobic - chyba zarejestrować się w Urzędzie Pracy - tylko w
    Olkuszu czy w Krakowie. Czy mogę odbywać staż w Krakowie będąc zameldowanym
    w Olkuszu ? Jak to wygląda od strony załatwiania, co gdzie i jak trzeba ?
    Dziękuję za pomoc

    Paweł

  • 2. Data: 2004-06-18 13:13:55
    Temat: Re: staż / / pierwsza praca - - pytanie
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    zameldowanym
    > w Olkuszu ? Jak to wygląda od strony załatwiania, co gdzie i jak trzeba ?

    1. Napewno mozesz odbywac staz w krakowie.
    2. Jak to wyglada, to najlepiej pojsc do urzedu pracy (dowolnego) i pogadac
    z jakims urzedasem - jak bedziesz mial fuksa to cos sie dowiesz :)))) Na 99%
    musisz jednak zarejestrowac sie w UP w Olkuszu.

    Tomek

  • 3. Data: 2004-06-18 13:24:46
    Od: "Lal" <p...@p...onet.pl>

    dziękuję za pomoc
    :)

    ps.
    na staże kasa jest przez cały rok czy istnieje szansa ze sie moze wyczerpac
    na dany okres i bede musiał czekac ???
    jak to wygląda - jest szansa na zwrot kasy za dojazdy, zamieszkanie itp ?

  • 4. Data: 2004-06-18 13:31:12
    Od: "neikula" <n...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    moja żona miała taką samą sytuację i:
    1) w UP w Krakowie jej powiedzieli, że może się zarejestrować u nich, ale
    tego stypendium stażowego nie dostanie, bo pieniądze na ten cel skończyły się
    im już w marcu :(
    2) pojechała do siebie miasta i tam z 2 tygodnie wojowała z wszystkim
    biurasami (badania, rejestracja, szkolenia dla bezrobotnych) żeby jej to
    przyznali i się w końcu udało (UP nie za bardzo chcą dawać staże w innym
    mieście, bo wtedy możesz się starać o dopłatę do mieszkania :)) więc musiała
    podpisać papier, że się zrzeka tej dopłaty :))
    na szczęście jej potencjalny pracodawca był cierpliwy i czekał ten okres
    3) bardzo kłopotliwe jest to, że część UP chce żebyś przyjeżdżał się
    podpisywać na listę obecności bezrobotnych i podbijał książeczkę

    4) w efekcie moja żona ciągle pracuje (na stałe) w tej firmie czego i Tobie
    życzę

  • 6. Data: 2004-06-18 14:35:32
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > dziękuję za pomoc
    > :)

    no problemo :)

> [...]
    > na dany okres i bede musiał czekac ???
    > jak to wygląda - jest szansa na zwrot kasy za dojazdy, zamieszkanie itp ?

    Od pierwszego czerwca weszla nowa ustawa o aktywizacji zawodowej
    bezrobotnych. Jest tam troche nowych bajerow (z tego co pamietam to bylo cos
    o dojazdach itp - ale konkretow nie znam). Czy jest tam cos rozniez o
    stazach, tez nie wiem ale polecam strony ministerstwa gospodarki - cos tam
    powinno byc (albo dopiero niedlugo bedzie bo do ustawy nie ma jeszcze
    rozporzadzen wiec wszystko wisi w powietrzu).

    Tomek

  • 7. Data: 2004-06-21 07:26:02
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "chinol" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    99%
    > musisz jednak zarejestrowac sie w UP w Olkuszu.

    Tutaj jest mały problem z rejestracją...
    W Ustawie nie jest zbyt jasno napisane gdzie ma się zarejestrować bezrobotny
    jeżeli posiada zameldowanie stałe i tymczasowe.
    Trochę lepiej to wygląda w rozporządzeniu (ale teraz nie mam go pod ręką i
    nie mogę przytoczyć)
    Część urzędów stoi na stanowisku, że bezrobotny jeżeli posiada zameldowanie
    tymczasowe to tylko tam może się zarejestrować.
    I ja też tak uważam.
    Przecież jeśli jesteś zameldowany gdzieś tymczasowo to znaczy, że aktualnie
    tam mieszkasz! Dlaczego więc miałbyś się rejestrować tam gdzie jesteś
    zameldowany na stałe - przecież nie ma cię tam.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl