PracaGrupypl.praca.dyskusjereferencje (polska/za granica)- jak to jest › Re: referencje (polska/za granica)- jak to jest
    From: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: referencje (polska/za granica)- jak to jest
    Date: Wed, 9 Mar 2005 06:00:17 +0000 (UTC)

    terrorysta <t...@g...pl> wrote:

    > A to dlaczego, jesli wolno? W wiekszosci krajow, w Polsce tez tak jest od
    > niedawna, tlumacz przysiegly to tlumacz sadowy. Dokumenty wymagajace tlumaczenia

    Tłumacz sądowy?

    > przysieglego to dokumenty sadowe, administracyjne oraz kilka dok.
    > osobistych(metryka urodzenia, swiadectwa szkolne). Referencje moga byc
    > tlumaczone przez kazdego tlumacza. Wazne jest by na tlumaczeniu byly dane

    Oczywiście. Pytanie tylko, czy potem pracodawca, czy inne osoby nimi
    zainteresowane (np. przy wynajęciu mieszkania itp.) uznają je za
    obowiązujące, jeśli tłumaczenie nie będzie przysięgłe.
    Zresztą - to także przecież dokument coś potwierdzający. Ktoś się na nim
    podpisuje. Z reguły zawiera informacje o zakładzie pracy itp.

    > tlumacza z adresem i telefonem. Tlumaczenie wykonal+pieczatka firmowa+podpis.
    > t.- tez tlumacz

    Być może teoria tłumaczenia tak właśnie wygląda. Ja pisałem o praktyce.

    --
    Przemysław Maciuszko