PracaGrupypl.praca.dyskusje › przerwa na lunch

  • 11. Data: 2006-01-31 22:48:56
    Temat: Re: przerwa na lunch
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Przepisy BHP moga zmieniac brzmienie przepisow KP.
    nie mogą. KP jest prawem podstawowym dotyczącym pracy, przepisy BHP to
    tylko uzupełnienie.
    oczywiście miałem tu na myśli bardziej ruch w drugą stronę, tzn zaskarżenie
    KP.
    > Mi BHP nie przeszkadza.
    nikomu nie przeszkadza jak jest mu lepiej, prawda?
    ale weź pod uwagę że KP jest najwazniejszym prawem pracowniczym. BHP określa
    bardziej co jest zdrowe, a co nie.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 12. Data: 2006-02-01 05:39:57
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    supp <s...@n...pl> wrote:

    > Bo poniekad. Monitrowanie >200 pracownikow czy odpracowywuja 30 min lunchu
    > jest smieszne i upierdliwe bo nad kazdym trzeba stac i liczyc czas spedzony
    > poza biurkiem. Nigdy z tym sie nie spotkalem, a pracuje juz od ponad 6 lat w
    > roznych firmach.

    Wyobraź sobie, że są na świecie firmy, w których pracownicy podchodzą
    rzetelnie do rozliczania czasu pracy i nikt nie musi ich 'monitorować'.
    Ba - są to firmy zatrudniające dużo ponad 200 pracowników.
    No ale są ludzie i... Polacy. Niestety.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 13. Data: 2006-02-01 11:45:34
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rzetelnie do rozliczania czasu pracy i nikt nie musi ich 'monitorować'.
    > Ba - są to firmy zatrudniające dużo ponad 200 pracowników.

    Sa tez pracodawcy, ktorzy nie zmuszaja swoich pracownikow do odpracowywania
    czasu poswieconego na zaspokojenie podstawowej potrzeby fizjologicznej.
    Wiem, trudno w to uwierzyc, ale tak tez sie zdarza.

    .

  • 14. Data: 2006-02-01 12:14:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu bublik porozsypywal nastepujace haczki:
    > Sa tez pracodawcy, ktorzy nie zmuszaja swoich pracownikow do odpracowywania
    > czasu poswieconego na zaspokojenie podstawowej potrzeby fizjologicznej.
    > Wiem, trudno w to uwierzyc, ale tak tez sie zdarza.
    Ale pracodawca moze zarzadzic obowiazkowa przerwe (do godziny),
    niewliczana do czasu pracy, niemajaca nic wspolnego z wyjsciem do
    toalety. Przychodzisz do pracy np na 8, siedzisz do 16.30 i w tym czasie
    mozesz sobie zrobic 30min przerwy. Twoja wola jak ta przerwe spedzisz -
    czy pracujac bo nie masz co robic, czy poczytasz gazete, zjesz drugie
    sniadanie, wyjdziesz cos zjesc na miasto czy zrobisz zakupy do domu.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 15. Data: 2006-02-01 16:15:32
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:drq936$gij$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > czy pracujac bo nie masz co robic, czy poczytasz gazete, zjesz drugie
    > sniadanie, wyjdziesz cos zjesc na miasto czy zrobisz zakupy do domu.

    No nie bardzo. Pracownikowi pracującemu dziennie min. 6 godzin należy
    się 15 min przerwy wliczanej do czasu pracy. Pracodawca oczywiście może
    dać dłuższe przerwy. Skoro ktoś przychodzi do pracy na 8 siedzi do 16.30
    i ma 30 min przerwy, to z tego wynika, że ma 15 min nadgodzin
    (codziennie i to planowanych co jest niezgodne z kodeksem pracy).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 16. Data: 2006-02-01 22:46:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Feb 2006 17:15:32 +0100, "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    wklepał(-a):

> [...]
    >i ma 30 min przerwy, to z tego wynika, że ma 15 min nadgodzin
    >(codziennie i to planowanych co jest niezgodne z kodeksem pracy).

    Że jak? Pracuje 8 godz. od 8 do 16 (*w tym* 15 min przerwy, czyli faktycznie 7h
    45 min pracy), do tego jest przerwa 30 min. Gdzie znalazłeś te nadgodziny?

  • 17. Data: 2006-02-02 16:31:20
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:drrh98.1fk.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
> [...]
    > Że jak? Pracuje 8 godz. od 8 do 16 (*w tym* 15 min przerwy, czyli
    > faktycznie 7h 45 min pracy), do tego jest przerwa 30 min. Gdzie

    Nie napisał, że ma jeszcze jedną przerwę 15 min (albo nie zauważyłam, że
    ma jeszcze tą jedną przerwę).
    Jeżeli w sumie ma 45 min przerwy to faktycznie, pół godziny musi
    'odpracować'.

  • 18. Data: 2006-02-02 18:56:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Feb 2006 17:31:20 +0100, "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    wklepał(-a):

    >Nie napisał, że ma jeszcze jedną przerwę 15 min (albo nie zauważyłam, że
    >ma jeszcze tą jedną przerwę).

    Nie "jeszcze jedną" tylko standardową. :) Pracujesz od 8 do 16, w czym jest
    wliczone właśnie te 15 min. A jeśli dodatkowo robisz sobie przerwę 30 minutową,
    to musisz być do 16:30.
    Prościej już nie potrafię wytłumaczyć. :>

  • 19. Data: 2006-02-03 20:27:24
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:drto51.1ac.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
    > Pracujesz od 8 do 16, w czym
    > jest wliczone właśnie te 15 min. A jeśli dodatkowo robisz sobie
    przerwę
    > 30 minutową, to musisz być do 16:30.
    > Prościej już nie potrafię wytłumaczyć. :>

    Rozumiem, z tym się zgadzam w 100%, ale cytując pytającego: "w
    poprzedniej pracy była 0.5h przerwy na lunch wliczana do czasu pracy. W
    obecnej trzeba popracować te 0.5h dłużej jak ktoś idzie na obiad. Czy w
    poprzedniej to w takim razie był taki bonus dla pracowników?"

    Pisze tu tylko o jednej przerwie (która u poprzedniego pracodawcy była
    wliczana do czasu pracy). Nigdzie nie wspomina że u obecnego ma normalną
    15 minutową przerwę wliczaną do czasu pracy.

    Pozdrawiam
    {rpatsjzulgpmvubfguczwqhabkmihfcfcb}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #