PracaGrupypl.praca.dyskusje › przerwa na lunch

  • 1. Data: 2006-01-30 19:46:19
    Temat: przerwa na lunch
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    w poprzedniej pracy była 0.5h przerwy na lunch wliczana do czasu pracy. W
    obecnej trzeba popracować te 0.5h dłużej jak ktoś idzie na obiad. Czy w
    poprzedniej to w takim razie był taki bonus dla pracowników ?
    Ile wynosi sumaryczny wolny czas który można przeznaczyć np na herbatę,
    śniadanie itp

  • 2. Data: 2006-01-30 20:09:38
    Temat: Re: przerwa na lunch
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    KP, dział szósty. szczegółowo, krótko i na temat
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-01-30 20:19:27
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Przy pracy z komputerem masz _obowiazek_ robic przerwy co 45 minut :)
    doczytaj dokładnie. 5 minut na kazda przepracowana godzinę
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-01-30 20:20:55
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    .

  • 5. Data: 2006-01-30 20:56:13
    Od: " " <r...@W...gazeta.pl>

    supp <s...@N...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przy pracy z komputerem masz _obowiazek_ robic przerwy co 45 minut :)

    to wiem, tylko AFAIR z dyskusji to nie znaczy że możesz sobie wyskoczyć na
    obiad, tylko np możesz zrobić xero czy inną pracę. Obie firmy to duże
    korporacje, mające swoich prawników wiec sam nie wiem dlaczego tak różne podejścia

  • 6. Data: 2006-01-30 21:34:06
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    > doczytaj dokładnie. 5 minut na kazda przepracowana godzinę

    5 min. wynika z KP, a przerwa co 45 z BHP.

    Z mojego doswiadczenia nigdy nie mialem problemu z lunchem, tzn. nie
    musialem "odpracowywac" tych 30 min. Moze ktos poprostu cie "wkrecil" tym
    odpracowywaniem, przeciez to jest nawet nie mozliwe do wyegzekwowania.

    .

  • 7. Data: 2006-01-30 22:17:26
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > 5 min. wynika z KP, a przerwa co 45 z BHP.
    przepisy BHP to jedno, a KP to drugie. W normach pracowych przede wszystkim
    obowiązuje KP, jezeli wg. ciebie przepisy BHP są sprzeczne z KP to je
    zaskarż.
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2006-01-30 22:23:52
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    supp <s...@n...pl> wrote:

    > musialem "odpracowywac" tych 30 min. Moze ktos poprostu cie "wkrecil" tym
    > odpracowywaniem, przeciez to jest nawet nie mozliwe do wyegzekwowania.

    Bo ponieważ?
    Jaką widzisz trudność w egzekwowaniu?

    BTW: Mój obecny pracodawca narzuca obowiązek półgodzinnego lunchu,
    który należy odpracować.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2006-01-31 10:40:35
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    > przepisy BHP to jedno, a KP to drugie. W normach pracowych przede
    > wszystkim
    > obowiązuje KP, jezeli wg. ciebie przepisy BHP są sprzeczne z KP to je
    > zaskarż.

    Przepisy BHP moga zmieniac brzmienie przepisow KP. Przepisy BHP i KP sa
    brane pod uwage w tym samym stopniu bez wzgledu na zastosowanie.
    Mi BHP nie przeszkadza.

    .

  • 10. Data: 2006-01-31 10:47:15
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Bo ponieważ?
    > Jaką widzisz trudność w egzekwowaniu?
    >
    > BTW: Mój obecny pracodawca narzuca obowiązek półgodzinnego lunchu,
    > który należy odpracować.

    Bo poniekad. Monitrowanie >200 pracownikow czy odpracowywuja 30 min lunchu
    jest smieszne i upierdliwe bo nad kazdym trzeba stac i liczyc czas spedzony
    poza biurkiem. Nigdy z tym sie nie spotkalem, a pracuje juz od ponad 6 lat w
    roznych firmach.
    W mojej poprzedniej firmie czas pracy byl wydluzony do 17.30 poniewaz firma
    byla odzialem zagranicznego koncernu gdzie roznica czasu wynosila 1h
    pomiedzy nami, a ich strefa czasowa. Z tego tytulu przerwa na lunch wynosila
    1h.

    .