PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o PIT

  • 1. Data: 2006-01-30 10:26:07
    Temat: Pytanie o PIT
    Od: "mj" <m...@n...com>

    Nadchodzi czas rozliczania się z US i w związku z tym mam pytanie. Otóż w
    2005 roku przez krótki okres byłem czasowo zameldowany w innym mieście. Był
    to też oks, w którym akurat zmieniłem miejsce pracy. I teraz otrzymałem od
    tego pracodwcy PIT, w którym adres zamieszkania jest właśnie ten tymczasowy,
    poza tym jest też inny Urząd Skarbowy. I co w związku z tym mam zrobić?
    Wypełnić dwa Pity i wysłać jeden do jedngo US, a drugi do drugiego US? Czy
    może wysłać jeden PIT, do tego pod który aktualnie podlegam? A może
    pracodawca źle wystawił mi PIT? Pytam, ponieważ pierwszy raz coś takiego
    mnie spotkało.

  • 2. Data: 2006-01-30 21:33:40
    Temat: Re: Pytanie o PIT
    Od: "Magi" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mj" <m...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > może wysłać jeden PIT, do tego pod który aktualnie podlegam? A może
    > pracodawca źle wystawił mi PIT? Pytam, ponieważ pierwszy raz coś takiego

    Zglos sie do ksiegowej, ktora wystawiala ten PIT.
    Ja mialam troche podobna sytuacje a mianowicie zmienil mi sie adres US (US
    stworzyl nowa placowke, do ktorej teraz ja naleze) - ksiegowa skontaktowala
    sie ze starym US i zglosila problem i jakos to zalatwila. Nawet na PIT'ie
    nie musze zmieniac adresy US na nowy.
    Ale powtarzam, zglos sie do ksiegowej, ktora wystawiala ten PIT.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2006-01-31 09:02:09
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik Magi napisał:

    > Użytkownik "mj" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Był

    > tymczasowy,

    > Zglos sie do ksiegowej, ktora wystawiala ten PIT.
    wydaje mi się, że to nie będzie konieczne. pit należy wysłać do urzędu
    skarbowego, pod który podlega twoje miejsce zamieszkania(nie
    zameldowania), w którym przebywałeś ostatniego dnia roku podatkowego.
    taka informacja widnieje na pit'ie.
    myśmy mieli podobną sytuację, dowiadywaliśmy się w urzędzie skarbowym i
    okazało się, że urzędy same się między sobą dogadują(przesyłają pomiędzy
    sobą dokumenty). trochę dłużej to trwa, ale to już twój wybór.

    papatki
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?