PracaGrupypl.praca.dyskusje › propozycja zmiany FaQ p.p.o

  • 41. Data: 2004-06-22 22:22:03
    Temat: Re: propozycja zmiany FaQ p.p.o
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Tue, 22 Jun 2004 12:42:11 +0200, Nahia <n...@...portal.pl> wrote in
    article <cb92jf$et5$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    [...]
    > Przeciez reguly rzadzace p.p.p zostaly ustalone wlasnie przez
    > tych ludzi ktorzy *chca* sie bawic w usenet.
    > Nie przez moderatora, nie przez wlasciciela -- przez ludzi. Tu
    > na tej grupie masz tych ludzi -- przekonaj ich ze zasady ktore
    > istnieja sa do luftu i przeglosujcie ich zmiane.
    [...]

    Małe sprostowanie -- akurat reguły techniczne wysyłania postingów
    (w tym: dotyczące kodowania) zostały ustalone przez właściciela
    hierarchii pl.* i nie można ich zmienić w drodze głosowania. Właściciel
    prędzej postawi bota, kasującego z całej hierarchii postingi ze
    złym/nieoznaczonym kodowaniem, niż zgodzi się na dyktaturę ałtlukowców
    ;> Nie jest też prawdopodobne, aby zaakceptował moderatora, który by
    przepuszczał postingi ze złym/nieoznaczonym kodowaniem. Zob. ,,Newsy w
    Polsce - FAQ'', cz. 1, szczególnie rozdziały:

    Czy w newsach mozna uzywac polskich "ogonkow"
    Ratunku! Dostalem list od robota! Czy mam sie bac?

    FAQ dostępne jest w grupie pl.answers oraz na www.usenet.pl.

    > A tu sie nie wypowiem, programista nie jestem, nie wiem czy
    > tak sie da i ile z tym roboty... Zdaje sie ze byla tu juz
    > kiedys podobna propozycja i nie przeszla. Podejrzewam ze byl
    > ku temu jakis konkretny powod.

    Przypuszczalnie chodziło o to, że to nie jest ,,the right way''. Jak
    ktoś (moderator, skrypt...) po cichu poprawi ich błędne postingi, nie
    będą świadomi istnienia problemu. A chodzi o to, żeby byli świadomi i
    poprawili swoją błędną konfigurację. A także o to, że skoro sami wybrali
    sobie taki czytnik, to niech się sami z nim użerają. A jak to przekracza
    ich możliwości, to niech piszą skargi do Microsoftu.

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    <n...@h...pl>>>;->>>>>> ____________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 42. Data: 2004-06-22 22:51:50
    Od: "rado" <r...@T...pl>

    > 5. Konfiguracja OE zajmuje jakies 30 sekund w porywach moze do
    > minuty. Jesli ktos nie chce poswiecic minuty na to, zeby dac
    > potencjalnym pracownikom do zrozumienia ze szanuje ich czas
    > i nie chce im utrudniac zycia -- to nie wymaga komentarza.

    szczerze mówiąc to mi też już nie chce się na ten temat gadać bo i tak nikt
    sobie z tego nic nie robi i tak! mówisz że ustawienie OE to 30sek zgadzam
    się bo tyle mi zajęło ustawienie tego wszystkiego co było w tej instrukcji
    http://evil.pl/pip/OE.html ale chyba to nie pomogło bo i tak mój post nie
    został wyświetlony na PPO wiec jak możesz to sprawdź w kodowaniu tej
    wiadomości i powiedz co jest nie tak.

    pozdr

  • 43. Data: 2004-06-23 05:39:16
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    Nina Liedtke [Wed, 23 Jun 2004 00:22:03 +0200]:

    > Małe sprostowanie -- akurat reguły techniczne wysyłania postingów
    > (w tym: dotyczące kodowania) zostały ustalone przez właściciela
    > hierarchii pl.* i nie można ich zmienić w drodze głosowania.

    Mozna natomiast zniesc moderowanie grupy i wtedy wyladuje na niej
    dowolny smiec z dowolnymi bledami. Mowiac o glosowaniu to wlasnie
    mam caly czas na mysli -- a o ile pamietam to o tym decyduja juz
    wlasnie uzytkownicy?

    Ale dzieki za sprostowanie.

    > Właściciel prędzej postawi bota, kasującego z całej hierarchii
    > postingi ze złym/nieoznaczonym kodowaniem, niż zgodzi się na
    > dyktaturę ałtlukowców ;>

    Well, mnie to akurat zupelnie nie martwi... :)

    > Przypuszczalnie chodziło o to, że to nie jest ,,the right way''.

    No wlasnie cos mi sie majaczy ze jednak problem byl techniczny
    a nie 'moralny'. To co piszesz dalej to oczywiscie fakt, tyle
    ze jak juz tu paru outlookowcow ladnie powiedzialo -- spora
    czesc z nich ma nas zwyczajnie gdzies i ustawiac im sie niczego
    nie chce. Tak wiec niezaleznie od wszystkiego co moznaby zrobic,
    dalej beda tu klac na moderatora bez chwili zastanowienia nad
    tym co robia. Nie da sie nauczyc kogos kto ma nauke w nosie.

    Co jak dla mnie osobiscie wcale nie znaczy ze nalezy odpuscic
    akurat im stosowanie sie do netykiety.

    > Nina

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl
    [odpowiadajac usun "." z "e.portal"]

  • 44. Data: 2004-06-23 06:00:40
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    rado [Wed, 23 Jun 2004 00:51:50 +0200]:

    > ale chyba to nie pomogło bo i tak mój post nie został
    > wyświetlony na PPO

    A inne ogloszenia od czasu jego wyslania juz sie ukazaly?

    > wiec jak możesz to sprawdź w kodowaniu tej wiadomości
    > i powiedz co jest nie tak.

    Kodowanie ustawione, na pierwszy rzut oka nie widze nic.
    Ale nie wiem przeciez co moglo byc nie tak z postem ktory
    wyslales na ppo, bo kodowanie to nie jest jedyny problem
    ktory moze wystapic.

    pzdr. Nahia

  • 45. Data: 2004-06-23 06:20:21
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    chinol wrote:

> [...]
    > mnie priorytetem jest p.p.o i to, ze dala/daje prace wielu ludziom.
    > Zapominacie drodzy lobbysci o tym, ze zwykli uzytkownicy komputera czesto
    > nie potrafia doinstalowac sobie latki na swoj czytnik, czy intuicyjnie
    > zmienic kodowanie. Slowo FAQ najczesciej kojarzy im sie z uprawianiem sexu
    > w krzakach (i to wcale nie jest smieszne) a widzac jak traktuje sie w
    > usenecie lamerstwo, nawet boja sie zapytac co to znaczy. Tak jest i tego
    > nie zmienicie, nawet piszac milion postow typu "marny OE i jeszcze
    > bardziej marny uzytkownik nieskonfogurowanego windowsa".

    Dla tych którzy jeszcze nie wiedzą co to jest charset, nie bardzo potrafią
    sobie czytnik skonfigurować albo poprostu mają w d*** święte wojny
    unixowych fanatyków z Microsoftem a mimo to chcieli by wysłać ogłoszenie na
    p.p.o znalazłem proste rozwiązanie - wysyłajcie wiadomości z bramek WWW,
    np. z:
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,1.html?group=pl.pra
    ca.oferowana
    Wiadomość wysłana w ten sposób będzie miała właściwie ustawione słuszne
    kodowanie i wystarczy że autor zadba o jej merytoryczną poprawność.
    Jedyną niedogodnością jest konieczność założenia sobie konta na którymś z
    takich serwerów ale jest to prosta czynność nie wymagająca wiedzy
    komputerowej. Jak udało się komuś założyć własną firmę i wypełnia
    formularze do ZUS i US to z formularzem założenia konta też sobie poradzi
    ;-).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 46. Data: 2004-06-23 07:38:44
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Tue, 22 Jun 2004 06:41:03 +0200, Nahia <n...@...portal.pl> wrote:

    >DT [Tue, 22 Jun 2004 00:58:35 +0200]:

    >Dlaczego?
    >Pytam calkowicie powaznie...

    Całkowicie poważnie mogę tylko odpowiedzieć, że potencjalnym jej
    użytkownikiem może i powinien być zarówno malarz pokojowy jak i
    absolwent politechniki. A Pracodawcą może być i dział HR
    międzynarodowej korporacji i majster, któremu jeden z robotników
    "zachorował" i musi go kimś jutro zastąpić...

    Przykłady troche tendencyjne, ale jak najbardziej realne.

    Z punktu widzenia grupy, która jest tylko słupem ogłoszeniowym wszyscy
    Ci ludzie powinni mieć możliwość z niej skorzystać. I rozszerzając tę
    myśl - dla wszystkich tych ludzi "pracują" moderatorzy...

  • 47. Data: 2004-06-23 07:41:50
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Wed, 23 Jun 2004 08:20:21 +0200, Piotr <p...@n...spamuj.com>
    wrote:

> [...]

    >p.p.o znalazłem proste rozwiązanie - wysyłajcie wiadomości z bramek WWW,

    Popatrz na ten adres i jeszcze raz powiedz, że jest to proste
    rozwiązanie ;-)

> [...]
    >komputerowej. Jak udało się komuś założyć własną firmę i wypełnia
    >formularze do ZUS i US to z formularzem założenia konta też sobie poradzi

    Ale nie rozumiesz - wytłumacz "prostemu człowiekowi" dlaczego miałby
    sobie zadawać tyle trudu, żeby po prostu puścić ogłoszenie...

  • 48. Data: 2004-06-23 08:45:36
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    DT wrote:

    raca.oferowana

    > Popatrz na ten adres i jeszcze raz powiedz, że jest to proste
    > rozwiązanie ;-)

    No jakieś bardzo skomplikowane też nie jest, myślę że dla "prostego
    człowieka" być może nawet łatwiejsze niż właściwe skonfigurowanie i
    korzystanie z czytnika news.

    > Ale nie rozumiesz - wytłumacz "prostemu człowiekowi" dlaczego miałby
    > sobie zadawać tyle trudu, żeby po prostu puścić ogłoszenie...

    No coż, nie ja wymyśliłem te utrudnienia, wskazałem tylko metodę poradzenia
    sobie z nimi, nie idealną ale w miarę łatwą dla niekomputerowca. Też jestem
    za tym aby nie czepiać się takich drobnych techicznych szczegółów jak
    ustawienie kodowania.
    Z drugiej strony uważam że nie warto całkowicie rezygnować z moderacji p.p.o
    bo ma też swoje zalety, przynajmniej śmieciarze nie wysyłają wiadomości o
    MLM, kasie za czytanie e-maili itp. syfu.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 49. Data: 2004-06-23 09:59:34
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > komputerowej. Jak udało się komuś założyć własną firmę i wypełnia
    > formularze do ZUS i US to z formularzem założenia konta też sobie poradzi

    Tak Piotrze - dokladnie tak jak mowisz. Napisalem w swoim poscie nizej jako
    propozycje (w tym miejscu gdzie zrobiles CIACH) zeby informacja o wlasnie
    tego typu rozwiazaniach pojawiala sie na p.p.o co kilka dni. Chodzi o to, ze
    ci co daja prace nie robia tego notorycznie, tylko raz na jakis czas.
    Pozatym nie czytaja innych grup(takich jak ta) wiec nie wiedza o tym, a
    gdyby wiedzieli to by napewno olali pisanie maili do moderatora z trupimi
    czaszkami i grozbami zabojstwa, tylko przeczytali inf. na grupie. Raz na
    kilkadziesiat ogloszen pojawia sie post z subiectem; JAK POSTAWIC
    OGLOSZENIE z krotkim minifaqiem (informacja o takich bramkach, o formularzu
    www itp). Nie bedzie to denerwujacym smietnikiem (szukajacy pracy sie nie
    obraza a w koncu to oni czytaja grupe), moderator bedzie mial 80% mniej
    roboty i nie bedzie dostawal bialej goraczki po 100 liscie ze skargami.
    Wazne jest to, aby taka informacja pojawiala sie dosyc czesto (np. co 30-40
    ogloszen, albo co 2-3 dni) wtedy odniesie oczekiwany rezultat.
    Mysle ze tanim kosztem mozna rozwiazac problem - wilk syty i owca cala.

    Tomek

  • 50. Data: 2004-06-23 10:17:57
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    DT <d...@a...pl> wrote:

    > Z punktu widzenia grupy, która jest tylko słupem ogłoszeniowym wszyscy
    > Ci ludzie powinni mieć możliwość z niej skorzystać. I rozszerzając tę

    Skąd pomysł, że dostęp do Usenetu należy się każdemu bez spełnienia żadnych
    dodatkowych warunków?

    --
    Przemysław Maciuszko