PracaGrupypl.praca.dyskusje › problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych

  • 111. Data: 2004-03-29 06:18:14
    Temat: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Flyer <f...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie będziesz "kłamcą" kiedy po prostu nie podasz swojego wieku.
    > Pomijając ogłoszenia dla studentów [ZUS], większość pracodawców tak
    > naprawdę ocenia ludzi dopiero przy spotkaniu - od cech czysto ludzkich
    > [psychiki] nie da się uciec. ;)

    Mylisz się. Nie dalej jak w zeszłym tygodniu telefonowałem do faceta,
    do którego posłałem CV, a którego ogólne wymagania były niższe od moich
    kwalifikacji. Dla niego wykształcenie, doświadczenie i znajomość języków
    były nieistotne. Wiesz o co pierwsze zapytał? O WIEK, którego w CV nie podaję
    choć można go w przybliżeniu wyliczyć na podstawie daty skończenia szkoły
    i rozpoczęcia pierwszej pracy. Jak się dowiedział, że 48 to kontakt się urwał.
    Teraz jak ktoś nie pisze granicy wieku, to podaje informację typu:
    "oferujemy pracę w młodym dynamicznym zespole" :)))) Jak ktoś chce uniknąć
    podejżeń ze strony np. PUP-u o uprawianie dyskryminacji, to jakiś sposób
    znajdzie.

    Marek

  • 112. Data: 2004-03-30 16:04:12
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:c4724j$ksi$1@news.onet.pl...

    > Popatrz w takim razie na siebie. Mowisz, ze zmiany to lata. Sam wiesz, ze
    > Marek nie ma pracy TERAZ i to, ze za kilkalat moze miec prace wcale go nie
    > zadowala. Juz widzisz w czym rzecz?

    Widze. Ja mowie ze praktycznie nie ma i Marek tez to mowi. Z tym, ze Marek
    tworzy "programy naprawcze" a ty przy okazji walki z jego "programami"
    negujesz samo zjawisko - tworzac rownie nierealne propozycje "aktywizacji
    zawodowej" czterdziestoparplatka.

> [...]
    > Siedzi juz tam 5 lat - fakt - maz jej zmarl w miedzyczasie.
    >
    > Inny przyklad - dzieciata dalsza rodzina. Wylosowala zielona karte i
    > pojechala do USA (wiek w tym momencie kolo 40tki). Ona po wyzszych
    studiach
    > opiekuje sie norweskimi staruszkami bodaj, on inzynier reperuje sprzet
    > domowy. Zadowoleni, chociaz pracuja jak woly.
    >
    > Wujek. 3 ka dzieci, zona, praca na roli. Znalazl (60 km od Wawy) prace
    jako
    > ochroniarz. Codziennie dojezdzal do pracy 15-20 km. Zmienial prace 2 razy.

    Ciekawe przyklady..
    Jesli emigracja z kraju jest u ciebie argumentem na to ze w POLSCE mozna
    znalezc prace dla czlowieka w srednim wieku z maloprzydatnymi
    kwalifikacjami, to musze przyznac, ze pokretnosc tej argumentacji do mnie
    nie dociera.
    Trzeci przyklad dotyczy , pardon, "pracownika fizycznego", z troche innej
    grupy, niz omawiana w watku, w ktorym wspominalismy, ze "biurwa" ma nikle
    szanse na prace fizyczne". Przy okazji - czy ten "rolnik" nie jest
    przypadkiem platnikiem KRUS????

    > Wymieniac moge dalej. Takze ludzi, ktorzy zaczeli sobie zmieniac prace i
    > nagle znalezli sie bez pracy - bo przyszla recesja, a oni z duzym
    > doswiadczeniem ale bez papierow (ksiegowa) szuka pracy. Tak tez jest.

    No to wymien, bo jak dotad ani jeden przyklad nie pasuje.

    > 3)Czy
    >
    > GUS.
    To ja poprosze. Jesli dysponujesz danymi z platnych serwisow GUS, jesli
    bylbys uprzejmy przeslac je na priwa bylbym zobowiazany. Jesli jest to w
    jakims wydawnictwie to prosze o namiary.
    Mi nie udalo sie w GUS nic takiego odszukac, najwyzej statystyki ile osob o
    jakim wyksztalceniu i w jakim wieku jest bezrobotnymi, natomiast zadnych
    informacji ile osob z danych grup przestaje byc bezrobotnymi (w jakim %
    znalezli prace, przeszli na emeryture, na rente, wyrejestrowali sie,
    wyemigrowali, umarli itp.)
    Jesli dysponujesz jakimis w miare aktualnymi danymi (osobiscie mnie
    interesuja z zachodniopomorskiego) to naprawde chcialbym z nimi sie
    zapoznac.

    > o czym pisze? Ze zatrudnenie 40 latka nie jest mozliwe?

    Do dyskusji wlaczylem sie w momencie, w ktorym strofowales Marka, ze jego
    problemy sa wynikiem jego wybrednosci i niecheci do pojscia do pracy
    niewykwalifikowanej (a raczej jak obaj ci uswiadamiamy) wymagajacej INNYCH
    kwalifikacji niz posiadane, ktory to wymog lacznie z doswiadczeniem w
    zawodzie spelnia wiekszosc kontrkandydatow na dane stanowisko.
    Zaproponowalem ci, zebys poslal swoje dokumenty do paru pracodawcow od
    takich prac, zobaczyl czy ktokolwiek odpowie, a dopiero wtedy rzucal takie
    propozycje.

    Pozostale dotyczy teorii Marka - to juz wasze sprawy.

    ---

  • 113. Data: 2004-03-30 23:01:46
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    krzysztofsf; <c47kkm$4ud$1@inews.gazeta.pl> :

    > Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli daty pierwszej pracy lub zwiazane z edukacja sa zblizone do dat
    > urodzin kontrkandydatow, to sobie mozna nie podawac wieku :))))

    Z tych kilku spotkań z ewentualnymi pracodawcami, które miałem,
    wyniosłem wrażenie, że zaczynają oni czytać uważnie CV w momencie
    rozmów, więc daty mogą im umknąć w "pierwszym" czytaniu. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 114. Data: 2004-03-30 23:16:54
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > wyniosłem wrażenie, że zaczynają oni czytać uważnie CV w momencie
    > rozmów, więc daty mogą im umknąć w "pierwszym" czytaniu. ;)

    O! To tobie udaje sie z nimi spotkac?
    Ja wysylam kwity w jakas wielka czarna dziure....
    pzdr
    Krzysztof

  • 115. Data: 2004-03-31 01:09:46
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    krzysztofsf; <c4cui7$pb0$1@inews.gazeta.pl> :

    > O! To tobie udaje sie z nimi spotkac?
    > Ja wysylam kwity w jakas wielka czarna dziure....
    > pzdr
    > Krzysztof

    Raz na trzy miesiące, ale chyba muszą wyrobić statystyki, bo innych
    powodów nie widzę. ;)

  • 116. Data: 2004-03-31 07:43:16
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Flyer <f...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > ..., bo innych
    > powodów nie widzę. ;)

    Ja widzę, bo korzystam między innymi ze wspomagania przez PUP.
    W PUP-ie powiedzieli, że podsuwają moje papiery klientom do rekrutacji,
    a oni nie chcą - ze względu na wiek. Niedługo juz będzie 1.5 roku.

    Marek

  • 117. Data: 2004-03-31 12:18:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@g...pl> wrote:
    > a oni nie chcą - ze względu na wiek. Niedługo juz będzie 1.5 roku.

    A z ciekawosci - na ile ogloszen odpowiedziales w marcu i ile wyslales CV w
    tym miesiacu do potencjalnych poracodawcow?

  • 118. Data: 2004-03-31 15:05:56
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > A z ciekawosci - na ile ogloszen odpowiedziales w marcu i ile wyslales CV w
    > tym miesiacu do potencjalnych poracodawcow?

    Żeby w pełni zespokoić twoja ciekawość, musiałbyś odpowiadać na ogłoszenia
    potencjalnych pracodawców, podając się za informatyka w wieku 48 lat, ze
    średnim wykształceniem technicznym, który przez 10 lat pracował z relacyjnymi
    bazami danych w języku Clipper, który wprawdzie jest podobny do PHP, ale jest
    uruchamiany przede wszystkim lokalnie a nie na serwerze. Musisz jeszce
    koniecznie podawać, że byłeś adminem na NT 4.0 i Novell 3.2, bo teraz
    poszukujący adminów nie wiedzą nawet co to NT 4.0 i Novell 3.xx.

    Marek

  • 119. Data: 2004-03-31 16:09:04
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@g...pl> wrote:
    > byłeś adminem na NT 4.0 i Novell 3.2, bo teraz poszukujący adminów
    > nie wiedzą nawet co to NT 4.0 i Novell 3.xx.

    No ja sie pytam konkretnie. Ile sztuk?

    http://www.PRnews.pl

  • 120. Data: 2004-03-31 20:09:46
    Od: s...@o...pl

    > Moja sugestia jest taka, że skoro porusza się "problemy aktywizacji pracy
    > osób bezrobotnych", to oparcie się na oficjalnych urzędowych danych, które
    > mogą np. świadczyć o sukcesach w walce z bezrobociem, to jedna strona medalu,
    > a weryfikacja poprzez konfrontację tych uzyskanych danych z rosnącymi
    > kolejkami w PUP-ach, zmniejszającą się ilością ofert pracodawców,
    > zwiększającą się ilością bezrobotnych bez prawa do zasiłku i zwiększającą się
    > ilością, to druga strona medalu.
    > Oprócz walki z bezrobociem, trwa również walka z korupcją :). No i co?
> [...]
    jakoś nie zauważyłam, żeby ktoś pisał o sukcesach w walce z bezrobociem
    (zresztą w tej kwestii jeszcze przez długie lata będziemy musieli czekać na
    sukcesy)

    ...a korupcja, to inny temat...

    magda