PracaGrupypl.praca.dyskusje › problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych

  • 1. Data: 2004-03-20 10:21:17
    Temat: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Od: "mk" <m...@i...net.pl>

    1.Interesuje mnie gdzie można znaleźć jakie sa dzialania urzedu pracy oraz
    jakie sa swiadczenia dla bezrobotnych na tle osrodków pomocy społecznej oraz
    jakie są incjatywy lokalne w rozwiązywaniu problemów bezrobocia.
    2.Zasady programowania rozwoju regionalnego i polityki rynku pracy
    3.zadania w najblizszym okresie
    4.Narodowa Strategia Wzrostu Zatrudnienia i Rozwoju Zasobów Ludzkich
    2000-2006
    5.programy łagodzenia skutków bezrobocia

  • 2. Data: 2004-03-20 10:41:43
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik mk napisał:
    > 1.Interesuje mnie gdzie można znaleźć jakie sa dzialania urzedu pracy oraz
    > jakie sa swiadczenia dla bezrobotnych na tle osrodków pomocy społecznej oraz
    > jakie są incjatywy lokalne w rozwiązywaniu problemów bezrobocia.

    zarejestruj się jako bezrobotny, a sam zobaczysz, że nie istnieje coś
    takiego jak "działania urzedu pracy" i "rozwiązywanie bezrobocia".

    Można powiedzieć, że nawet odwrotnie: UP maksymalnie uniemożliwiają
    znalezienie pracy, chociażby ostatnio wspominana na grupie konieczność
    zgłaszania do UP wyjazdu dłuższego niż 3 dni.

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2004-03-20 10:42:56
    Od: "Katarzyna Sokół" <Kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl>

    Najlepiej przejdź się do UP w swoim mieście. Tak zapewne dostaniesz
    wszystkie potrzebne informacje.
    Może jeszcze ta stronka Ci się przyda
    http://wup.mazowsze.pl/index.php?id=ciz/ciz

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 4. Data: 2004-03-20 10:43:12
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    mk <m...@i...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > 4.Narodowa Strategia Wzrostu Zatrudnienia i Rozwoju Zasobów Ludzkich
    > 2000-2006
    > 5.programy łagodzenia skutków bezrobocia

    Nawet najlepsze strategie nie pomagają na jeden z podstawowych problemów
    aktywizacji pracy osób bezrobotnych, jakim jest generalna dyskryminacja
    bezrobotnych od 40-go roku życia wzwyż. Na to poprostu nie ma siły -
    pracodawca najczęściej woli zielonego absolwenta niż doświadczonego
    po 40-stce. Żadna strategia nie pomaga gdy w każdej grupie wiekowej
    i wykształceniowej jest coraz więcej bezrobotnych.

    Marek

  • 5. Data: 2004-03-20 11:55:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > po 40-stce. Żadna strategia nie pomaga gdy w każdej grupie wiekowej
    > i wykształceniowej jest coraz więcej bezrobotnych.

    Mlody jeszcze sie nauczy, jest ambitniejszy i tak dalej.
    Jak nie zdobyles doswiadczenia do tego wieku - to co - nakazesz
    administracyjnie prcodawcy cie zatrudnic?
    Stworzysz miejsce pracy "panstwowe" zebys mogl przekladac papierki z jednej
    kupki na druga?

    Nie jest prada, ze po 40 tce nie mozna znalezc pracy. Nie moga jej znalezc
    ludzie z marnym wyksztalceniem, bez doswiadczenia zawodowego itp. Ale nie
    wierze, ze na ochroniarza itp nie mozna isc. No chyba, ze ktos jest ponad
    taka prace - ale na taich nic nie poradzisz

  • 6. Data: 2004-03-20 12:17:43
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    napisał w > Nie jest >Ale nie
    > wierze, ze na ochroniarza itp nie mozna isc.

    To sprawdz. Wez dla jaj poslij swoje CV (prawdziwe) do paru agencji i
    odpowiedz na grupie ile ci odpowiedzialo i zaprosilo na rozmowe.

    No chyba, ze ktos jest ponad
    > taka prace - ale na taich nic nie poradzisz

    ---

  • 7. Data: 2004-03-20 15:21:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > To sprawdz. Wez dla jaj poslij swoje CV (prawdziwe) do paru agencji i
    > odpowiedz na grupie ile ci odpowiedzialo i zaprosilo na rozmowe.

    1) Nie mam 40 lat
    2) Z prawdziwym CV uznaja, ze jaja sobie robie..

  • 8. Data: 2004-03-20 15:44:11
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > 1) Nie mam 40 lat
    No właśnie. Nie znasz problemów tej grupy wiekowej, a snujesz teorie
    tak samo oderwane od życia, jak teorie księdza rzymsko-katolickiego
    na temat życia rodzinnego.
    Jak się powyżej 40-stki utraci etat, to powrót do pracy graniczy ze sztuką
    cyrkową.

    > 2) Z prawdziwym CV uznaja, ze jaja sobie robie..
    To wyślij na jedno z nielicznych ogłoszeń dla informatyków informację,
    że masz np. 45 lat, średnie techniczne, 25 lat stażu w informatyce, jedną
    stronę kursów specjalistycznych i dwie strony pracodawców i osiągnięć
    zawodowych. Potem napisz na grupie ile dostałeś propozycji. Nie każdy się
    nadaje na ochroniarza jeżeli nie ma odpowiedniego wyglądu.
    Łatwo dawać rady wynikające z teorii - chociażby najlepszych - jeżeli samemu
    się nie ma podobnych problemów.

    Marek

  • 9. Data: 2004-03-20 16:01:28
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Mlody jeszcze sie nauczy, jest ambitniejszy i tak dalej.
    To nie do końca prawda.

    > Jak nie zdobyles doswiadczenia do tego wieku - to co - nakazesz
    > administracyjnie prcodawcy cie zatrudnic?
    25 lat pracy w informatyce to mało???

    > Stworzysz miejsce pracy "panstwowe" zebys mogl przekladac papierki z jednej
    > kupki na druga?

    Nigdy nie przekładałem papierów z kupki na kupkę, poszedłem do pracy
    w informatyce między innymi dlatego, żeby nie przekładać z kupki na kupkę.

    > Nie jest prada, ze po 40 tce nie mozna znalezc pracy. Nie moga jej znalezc
    > ludzie z marnym wyksztalceniem, bez doswiadczenia zawodowego itp.
    To nie prawda. Układy są taki, że pracodawca woli przyjąć zielonego
    absolwenta. PUP usiłował zainteresować moimi papierami potrzebujących
    informatyka, ale oni nie chcą nawet rozmawiać - ze względu na wiek.

    > Ale nie
    > wierze, ze na ochroniarza itp nie mozna isc. No chyba, ze ktos jest ponad
    > taka prace - ale na taich nic nie poradzisz

    W Polsce są dwa zjawiska, które w normalnym kraju nie istnieją równocześnie:
    pustynia informatyczna (w porównaniu np. z Niemcami, USA czy Japonią) oraz
    nadprodukcja informatyków - zwłaszcza tych z wyższym wykształceniem.
    Jeżeli się tobie wydaje, że informatyk z 25-letnim stażem nadaje się
    na ochroniarza, to albo bardzo mało wiesz o życiu, albo sobie robisz jaja.

    Marek

  • 10. Data: 2004-03-20 16:13:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@g...pl> wrote:
    > To nie prawda. Układy są taki, że pracodawca woli przyjąć zielonego
    > absolwenta. PUP usiłował zainteresować moimi papierami potrzebujących
    > informatyka, ale oni nie chcą nawet rozmawiać - ze względu na wiek.

    No dobrze - ale do kogo masz pretensje? Do pracodawcow, ktorzy wydaja
    wlasna kase?

> [...]
    > Jeżeli się tobie wydaje, że informatyk z 25-letnim stażem nadaje się
    > na ochroniarza, to albo bardzo mało wiesz o życiu, albo sobie robisz

    Informatyk - to slowo obecnie tak pojemne... Nie wiem czym sie zajmowales,
    wiec nie bede ocenial, ale jak dla mnie to bardzo dziwne.