PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Date: Tue, 30 Mar 2004 18:04:12 +0200
    <1...@4...net> <c3mqcs$9ca$1@news.onet.pl>
    <36z2o0artzem$.119sjr5apugmx$.dlg@40tude.net> <c3p8mu$huv$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net> <c3u8rs$i1t$1@news.onet.pl>
    <c3uag5$dk8$1@inews.gazeta.pl> <c3ude7$e25$1@news.onet.pl>
    <c3uhqm$f4m$1@inews.gazeta.pl> <c3vd82$ja5$1@news.onet.pl>
    <c3vks3$5d3$1@inews.gazeta.pl> <c3vm5h$ip2$1@inews.gazeta.pl>
    <c3vu7s$n6d$1@atlantis.news.tpi.pl> <c3vuiq$lok$1@inews.gazeta.pl>
    <c40int$17r$1@news.onet.pl> <c412gt$l2p$1@inews.gazeta.pl>
    <c414dg$odn$1@news.onet.pl> <c4177m$rqu$1@inews.gazeta.pl>
    <c419js$se3$1@news.onet.pl> <c41b4n$d81$5@inews.gazeta.pl>
    <c41c8b$23t$1@news.onet.pl> <c41daj$d81$6@inews.gazeta.pl>
    <c41fe2$iis$1@news.onet.pl> <c41fln$d81$9@inews.gazeta.pl>
    <c41fsc$d81$10@inews.gazeta.pl> <c41jk4$o38$1@news.onet.pl>
    <c428po$ja5$1@inews.gazeta.pl> <c43nbv$h7u$1@news.onet.pl>
    <c44at2$gij$1@inews.gazeta.pl> <c4724j$ksi$1@news.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:c4724j$ksi$1@news.onet.pl...

    > Popatrz w takim razie na siebie. Mowisz, ze zmiany to lata. Sam wiesz, ze
    > Marek nie ma pracy TERAZ i to, ze za kilkalat moze miec prace wcale go nie
    > zadowala. Juz widzisz w czym rzecz?

    Widze. Ja mowie ze praktycznie nie ma i Marek tez to mowi. Z tym, ze Marek
    tworzy "programy naprawcze" a ty przy okazji walki z jego "programami"
    negujesz samo zjawisko - tworzac rownie nierealne propozycje "aktywizacji
    zawodowej" czterdziestoparplatka.

> [...]
    > Siedzi juz tam 5 lat - fakt - maz jej zmarl w miedzyczasie.
    >
    > Inny przyklad - dzieciata dalsza rodzina. Wylosowala zielona karte i
    > pojechala do USA (wiek w tym momencie kolo 40tki). Ona po wyzszych
    studiach
    > opiekuje sie norweskimi staruszkami bodaj, on inzynier reperuje sprzet
    > domowy. Zadowoleni, chociaz pracuja jak woly.
    >
    > Wujek. 3 ka dzieci, zona, praca na roli. Znalazl (60 km od Wawy) prace
    jako
    > ochroniarz. Codziennie dojezdzal do pracy 15-20 km. Zmienial prace 2 razy.

    Ciekawe przyklady..
    Jesli emigracja z kraju jest u ciebie argumentem na to ze w POLSCE mozna
    znalezc prace dla czlowieka w srednim wieku z maloprzydatnymi
    kwalifikacjami, to musze przyznac, ze pokretnosc tej argumentacji do mnie
    nie dociera.
    Trzeci przyklad dotyczy , pardon, "pracownika fizycznego", z troche innej
    grupy, niz omawiana w watku, w ktorym wspominalismy, ze "biurwa" ma nikle
    szanse na prace fizyczne". Przy okazji - czy ten "rolnik" nie jest
    przypadkiem platnikiem KRUS????

    > Wymieniac moge dalej. Takze ludzi, ktorzy zaczeli sobie zmieniac prace i
    > nagle znalezli sie bez pracy - bo przyszla recesja, a oni z duzym
    > doswiadczeniem ale bez papierow (ksiegowa) szuka pracy. Tak tez jest.

    No to wymien, bo jak dotad ani jeden przyklad nie pasuje.

    > 3)Czy
    >
    > GUS.
    To ja poprosze. Jesli dysponujesz danymi z platnych serwisow GUS, jesli
    bylbys uprzejmy przeslac je na priwa bylbym zobowiazany. Jesli jest to w
    jakims wydawnictwie to prosze o namiary.
    Mi nie udalo sie w GUS nic takiego odszukac, najwyzej statystyki ile osob o
    jakim wyksztalceniu i w jakim wieku jest bezrobotnymi, natomiast zadnych
    informacji ile osob z danych grup przestaje byc bezrobotnymi (w jakim %
    znalezli prace, przeszli na emeryture, na rente, wyrejestrowali sie,
    wyemigrowali, umarli itp.)
    Jesli dysponujesz jakimis w miare aktualnymi danymi (osobiscie mnie
    interesuja z zachodniopomorskiego) to naprawde chcialbym z nimi sie
    zapoznac.

    > o czym pisze? Ze zatrudnenie 40 latka nie jest mozliwe?

    Do dyskusji wlaczylem sie w momencie, w ktorym strofowales Marka, ze jego
    problemy sa wynikiem jego wybrednosci i niecheci do pojscia do pracy
    niewykwalifikowanej (a raczej jak obaj ci uswiadamiamy) wymagajacej INNYCH
    kwalifikacji niz posiadane, ktory to wymog lacznie z doswiadczeniem w
    zawodzie spelnia wiekszosc kontrkandydatow na dane stanowisko.
    Zaproponowalem ci, zebys poslal swoje dokumenty do paru pracodawcow od
    takich prac, zobaczyl czy ktokolwiek odpowie, a dopiero wtedy rzucal takie
    propozycje.

    Pozostale dotyczy teorii Marka - to juz wasze sprawy.

    ---