PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
  • Data: 2004-03-27 22:20:15
    Temat: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:c445k8$rfo$1@news.onet.pl...

    > O popatrz, a ty nie robisz tego samego z moimi wypowiedziami?

    > Mowisz, jak krynica madrosci. Tyle, ze liberalizm gospiodarczy nie musi
    byc
    > jedyna opcja to raz (chociaz moim zdaniem moze byc najlepsza), a dwa
    > wprowadzenie wszystkich postulowanych zasad jest nie jest mozliwe w tym
    > momencie.

    A sadzisz, ze to jak magiczna rozdzka sie zrobi???
    Raz, dwa i jest zmiana ustroju?
    To robota na lata, ktorej podwaliny kiedys trzeba zapoczatkowac i
    uswiadamiac ludziom, ze przykladowo jesli bogaty brzydki burzuj bedzie mial
    rownie niski podatek co sprzataczka (Jej...jak pluja ludzie na taka
    niesprawiedliwosc), to bogaty brzydki burzuj stwierdzi, ze w takim razie juz
    zaplaci ten podatek w kraju , bo lepiej mu sie oplaca zaplacic ten niski
    podatek niz kombinowac, lub wyprowadzac firme za granice (po co jak w
    Polsce tez niski podatek)

    > Pierwsi zaoponuja tacy ludzie jak Marek. Twoje fakty skupoiaja sie
    > na teorii - podczas gdy praktycznym rozwiazaniem moze byc przeprowadzenie
    > sie do duzego miasta - albo nawet dojezdzanie tam.
    <ciach, wypowiedzi o Marku>

> [...]
    sobie.
    > o ciekawe -to nie jest tylko cecha 50 latkow. Moi niektorzy koledzy tez
    tak
    > dzialaja. Po co sie rozwijac i czytac ksiazki, szlifowac jezyk, ids na
    > bezplatna nawet praktyke. Przeciez jest bezrobocie takie, ze wszystko albo
    > uklad, albo cos. Jak mu roboty nie zalatwia rodzice to i tak przeciez nie
    > znajdzie - to po co sie wysilac.

    > A ty krytykiem, ktory poza krytykanctwem do niczego innego sie nie nadaje.
    > Bo do tego sprowadza sie twoj udzial w tej dyskusji...

    Moj udzial z dyskusji sprowadza sie do poparcia Marka w jednej rzeczy, a
    mianowicie, ze od pewnego wieku przy nienajwyzszych kwalifikacjach,
    praktycznie jest niemozliwe dostac prace.
    Niestety znam to z autopsji, tyle, ze nie mam o to zalu do otoczenia tylko
    do siebie.
    Odnosnie podnoszenia kwalifikacji - to kosztuje i to duzo.Owszem, mozna sie
    douczac w ciemno na wlasna reke, ale przewaznie sprowadza sie to do
    poglebiania i poszerzania specjalnosci juz wykorzystywanej
    zawodowo.Przekwalifikowanie sie calkowicie w innym kierunku kosztuje, a bez
    sensu jest wydac pozyczone pieniadze na cos co nie gwarantuj ich zwrotu.
    Zaplacisz za Marka kurs masazu relaksacyjnego, jesli mimo jego ukonczenia
    nie zdobedzie pracy ani klientow?

    Moj udzial jest dlatego, ze negujesz fakty. Twoje wypowiedzi traca mi
    naprawde "retro" dziennikiem telewizyjnym, gdy sie slyszalo o "przejsciowych
    trudnosciach w zaopatrzeniu" a nastepnie patrzalo w "realu" na puste polki.

    Poniewaz caly czas uporczywie negujesz istnienie korelacji pomiedzy wiekiem
    srednim polaczonym z przecietnymi kwalifikacjami a mozliwoscia dostania
    pracy i uporczywie podsuwasz rozwiazania typu przeniesienia sie do innego
    miasta (rozumiem, ze warszawiakom proponowalbys np do Szczecina? - prawie
    400 tys ludzi) mam do ciebie pytanie.
    1)Czy sam jestes 40-paroletnim bezrobotnym o przecietnych kwalifikacjach ?
    (To proforma, pisales, ze nie)
    2) Czy w kregu najblizszej rodziny i znajomych masz takie osoby, ktore
    samodzielnei, bez kontaktow ze znajomymi zmieniaja sobie bez problemow prace
    w ostatnich latach? (Jesli tak, to prosilbym o przyklady, jaki wiek, jakie
    kwalifikacje, ile osob) To samo dotyczy przyjezdych, migrujacych z miasta do
    miasta nie jako 20-paroletnie single ani jako wysokiej klasy specjalisci, w
    ktorych rodzinnej miejscowosci zamknieto elektrownie atomowa, lub
    zlikwidowano oddzial banku a jego dyrektor idzie jako kierownik do centrali.
    3)Czy dysponujesz danymi statystycznymi dotyczacymi zatrudniania ( nie
    mylic z bezrobociem w grupach wiekowych) osob w roznym wieku o roznych
    kwalifikacjach, Jaki % osob z poszczegolnych grup wiekowych (i w ramach tych
    grup jakie sa ich kwalifikacje), znajduje ponowne zatrudnienie po pobycie na
    bezrobociu, oraz jak to ksztaltuje sie w stosunku do migracji tych grup do
    innych miejscowosci polaczonej ze skutecznoscia zatrudnienia.
    4) Czy po prostu sobie tak piszesz, bo ci sie wydaje, ze tak ma byc ?

    Dodatkowo ci powiem, ze zanim zaczalem w 2002 kariere bezrobotnego, tez
    bylem swiecie przekonany, ze dlugotrwale bezrobocie wynika z przyczyn
    maloaktywnego poszukiwania pracy i zbytniej wybrednosci w jej wyborze.
    Ocenialem, ze maksymalnie 3-4 miesiace i bede pracowal, jesli nie bede
    liczyl na normalna prace, tylko zadowole sei praca na umowe zlecenie, o
    dzielo, dzialalnoscia gospodarcza lub wrecz na czarno. Niestety, praktyka
    zweryfikowala moje poglady.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

    --
    > Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations:
    > http://www.PRnews.pl

    ---