PracaGrupypl.praca.dyskusje › prestiz zawodow

  • 11. Data: 2005-10-04 08:40:21
    Temat: Re: prestiz zawodow
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości
    news:dhtf62$3r1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Krotko mowiac, sa wymagania odnosnie kompetencji handlowcow :)
    Można tak przyjąć :)

    pozdr.
    m.

  • 12. Data: 2005-10-04 08:59:37
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>
    napisał w wiadomości news:dhtf7g$ig3$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > Dosyć niesłuszna ta opinia. Bierze się ona stąd, iż większość ludzi
    > postrzega pracę HR-a jako rekrutera, podczas gdy rekrutacja to niewielki
    > fragment dziedziny zwanej zarządzanie zasobami ludzkimi. Ale co mi tam :)

    Jednak to praca rekruterow wplywa w wiekszosci na opinie o branzy, poniewaz
    oni maja najwiecej kontaktow z ludzmi.

    Nie wiem, jaki procent zlecen dotyczy wyselekcjonowania najodpowiedniejszych
    osob z setek CVek spelniajacych przecietne wymagania, a jaki sciagniecia
    dobrych osob z dziedziny, w ktorej popyt na kwalifikacje przewyzsza podaz,
    ale wobec wielkosci zjawiska niedostosowania podazy kwalifikacji do popytu
    podejrzewam, ze jest sporo tego polowania na "dobra rzadkie" i ze firmy
    wykazujace skutecznosc w tym zakresie moga zdobyc przewage konkurencyjna.
    Znam troche osob, ktore naleza do poszukiwanych na rynku pracy i wiekszosc z
    nich jest totalnie zniechecona do jakichkolwiek firm HR po jednorazowym czy
    dwurazowym zetknieciu sie z brakiem kompetencji u osob przeprowadzajacych
    wstepne etapy. Ja do tej elitarnej grupy wysoce poszukiwanych nie naleze,
    ale po jednorazowym doswiadczeniu z firma HR opisanym kiedys tu na ppd tez
    zaczynam zywic ten poglad - niewielkosc probki jest drugorzedna wobec
    szokujacego dla mnie poziomu niekompetencji osoby, z ktora sie zetknelam :)
    Czesc firm HR zalatwia wszystkim innym firmom tego typu negatywna selekcje
    juz na etapie ogloszenia, w ktorym widac, ze rekrutuje firma HRowska. Takie
    rzeczy sie odbijaja na rynku powoli, ale jednak. A wraz z odplywem dobrego
    materialu za granice zdobywanie tych slusznie wybrednych bedzie mialo coraz
    wieksze znaczenie.

    > Bogu dzięki z rekrutacjami mam mało wspólnego, chociaż akurat spadł na
    > mnie
    > cholerny head hunting - wrednie trudny i niewdzięczny. Rany boskie, jak ja
    > nienawidzę head huntingu!!!!!!!!!

    Kiedys mi jeden head hunter opowiadal o polowaniu (nie byl to polski head
    hunter i hisotria nie dziala sie w Polsce). Klient strasznie chcial
    upatrzonego czlowieka, menedzera wysokiego szczebla, ale żadne zlote gory
    nie byly w stanie zlamac jego lojalnosci. W koncu hh odkryl, ze chodzilo o
    to, ze w jego sluzbowym samochodzie siedzenia byly obite czerwona skora. To
    bylo tym, co mu sie tak strasznie podobalo, ze inne benefity nie byly w
    stanie go skusic. Jak nowa firma zaproponowala ten sam ficzer w samochodzie,
    udalo sie bez wielkiego problemu.

    I.

  • 13. Data: 2005-10-04 09:41:55
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    > Jednak to praca rekruterow wplywa w wiekszosci na opinie o branzy,
    poniewaz
    > oni maja najwiecej kontaktow z ludzmi.

    Najwięcej konktaktów z ludźmi (nie ilościowo tylko jakościowo i zdecydowanie
    długoterminowo) mają pracownicy kadr, trenerzy wewnętrzni, osoby realizujące
    różne funkcje wynikające z HR-owych obowiązków etc.

> [...]
    > podejrzewam, ze jest sporo tego polowania na "dobra rzadkie" i ze firmy
    > wykazujace skutecznosc w tym zakresie moga zdobyc przewage konkurencyjna.

    Z pewnością. Z tym że - jak dla mnie - era spektakularnych sukcesów minęła.
    Teraz przewagę zdobywa się malutkimi kroczkami, przy których udział nogi
    jest nieporównywalnie mały w stosunku do zaangażowania mózgu - gdzie
    postawić ten kroczek.

    Wiele firemek "HR-owych" działa podobnie do wykopywania starym pługiem
    ziemniaków z pola. Może się ziemniak trafi, może nie trafi. Chyba się w
    końcu trafi, w końcu to pole ziemniaków. Jedyny kto w tym układzie myśli to
    koń - żeby nie pomylić nogi i wykopyrtnąć na pysk.

> [...]
    czy
    > dwurazowym zetknieciu sie z brakiem kompetencji u osob przeprowadzajacych

    Nie twierdzę, że firmy HR - rozumiem tutaj firmy najemnie robiące
    rekrutacje - są idealne. Też znam przypadki szalejącego braku kompetencji w
    takich firmach. Z drugiej strony nie oceniałbym źle zawodu HR-a na podstawie
    opinii kandydatów tylko klientów tych firm. Bo w przypadku przeciwnym można
    dojść do wniosku, że sprzedawcy są źli, bo np. dają zbyt małe rabaty albo
    nie dają towaru za darmo (wersja HR: zbyt serio traktują braki kwalifikacji
    kandydata lub nie zatrudniają tych co kwalifikacji w ogóle nie mają).

    Co mnie zawsze zastanawiało w różnorakich firmacj HR-owych, nie tylko
    najemnych - rekrutujących, to fakt, że na ogół nie potrafią się same
    wewnętrznie zorganizować. Mój znajomy, skądinąd świetny trener, a więc
    znający branżę, zawsze to tłumaczył w ten sposób, że ta branża zrzesza ludzi
    z przerostem zawodowego ego ("my są konsultanty, doradzamy innym firemkom,
    my wiemy najlepiej. W każdym zdaniu wypowiadamy odkrywamy Amerykę i torujemy
    profanom drogę przez ocean ciemicy) i to stąd. Każde - nawet najbardziej
    debilne rozwiązanie - jest objawieniem.

    Swoją drogą to śmieszne, kiedy np. firma nie posiadająca kolorowej drukarki
    ale w ramach "korporejt ajdentiti" robiąca sobie pstrokatą ofertę, uważa, że
    ma prawo doradzać innym firmom.

    To się nazywa zarządzanie przez głupotę. Niestety jest to bardzo częste.

> [...]
    > bylo tym, co mu sie tak strasznie podobalo, ze inne benefity nie byly w
    > stanie go skusic. Jak nowa firma zaproponowala ten sam ficzer w

    Fajny taki head hunter :) Skuteczny, z jajem i wyobraźnią. Za wysokie progi
    na moje nogi. Ale nawet gdyby... nienawidzę tego robić!!! :)

    pozdr.
    m.

  • 14. Data: 2005-10-04 10:02:31
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    napisał w wiadomości news:dhtirn$6gr$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

    > kwalifikacji
    > kandydata lub nie zatrudniają tych co kwalifikacji w ogóle nie mają).

    Ale tu nie chodzi o to, ze ktos jest obrazony, ze go nie wybrali. Budowanie
    opinii na tej podstawie byloby emocjonalne i malo wiarygodne. Z tego, co
    slysze, zarzuty dotycza najczesciej takich rzeczy jak calkowity brak
    zorientowania w branzy, niewiedza nie pozwalajaca odpowiedziec na oczywiste
    pytania zadane przez kandydata (np. o sciezke kariery), przejawianie tremy i
    zdenerwowania przez rekrutujacego (!), calkowity brak odpornosci i
    umiejetnosci odpowiedniego potraktowania sytuacji, w ktorej rekrutowany
    zaczyna sie nabijac z rekrutera (!), robienie bledow w slownictwie z branzy
    (nazwy certyfikatow itp), nieumiejetnosc pewnego siebie poprowadzenia
    rozmowy (dalej mowimy o rekrutujacym).

    Natomiast klient widzi, kogo dostal, ale nie widzi tego, kogo stracil.

    > Co mnie zawsze zastanawiało w różnorakich firmacj HR-owych, nie tylko
    > najemnych - rekrutujących, to fakt, że na ogół nie potrafią się same
    > wewnętrznie zorganizować.

    :D
    To nie jest cecha tylko firm HR.
    To jest cecha wielu firm polskich, po prostu w naszym kraju kultura
    organizacyjna stoi na niskim poziomie. Jest to tak znane, ze spotkalam sie z
    przypadkiem mniejszego od 1 mnoznika doswiadczenia (liczonego czasem) w
    przypadku, gdy firma w czyjejs cefalce jest polska. Osobiscie uwazam, ze
    mnoznik powinien byc >1, poniewaz skuteczne dzialanie w warunkach chaosu
    wymaga wiekszych umiejetnosci :)

    > samochodzie,
    >
    > Fajny taki head hunter :) Skuteczny, z jajem i wyobraźnią. Za wysokie
    > progi
    > na moje nogi. Ale nawet gdyby... nienawidzę tego robić!!! :)

    A mozna spytac, jakiego zawodu ludzi headhuntujesz?
    I ktore trudnosci Cie najbardziej wykanczaja, jesli to nie za osobiste
    pytanie? :)

    I.

  • 15. Data: 2005-10-04 10:40:16
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    > calkowity brak zorientowania w branzy,
    O matkie, choć da się przeboleć. Czasami to się niestety zdarza. Trudno być
    ekspertem w każdej dziedzinie, zwłaszcza, gdy człowiek reklamuje się jako
    wszechwiedny, multidyscyplinarny i do zadań specjalnych.

    > niewiedza nie pozwalajaca odpowiedziec na oczywiste
    > pytania zadane przez kandydata (np. o sciezke kariery),
    Czasami pracodawca nie bardzo chce się dzielić informacją z firmą najemną.
    Ale co szkodzi odpowiedzieć - "te informacje zostaną podane na następnym
    spotkaniu - już z pracodawcą"?

    > przejawianie tremy i
    > zdenerwowania przez rekrutujacego (!),
    Tremę rozumiem. Wszak ludźmi jesteśmy. Zdenerwowanie też rozumiem, choć
    mniej. Nie rozumiem za to nieudolnych prób maskowania tychże. Co to?
    Automatami jesteśmy czy ludźmi?
    To się bierze z nabicia sobie głowy pierdołami o tym, jak powinna wyglądać
    rozmowa w byznesie. Dwaj indianie (znaczy o kamiennych twarzach) siadają za
    stołem, od początku do końca są trybikami firmy i absolutnie nie ma między
    nimi ani odrobiny ludzkiej relacji. Skąd ja to znam :)

    > calkowity brak odpornosci i
    > umiejetnosci odpowiedniego potraktowania sytuacji, w ktorej rekrutowany
    > zaczyna sie nabijac z rekrutera (!),
    Rekrutowany nabija się z rekrutera? Szczerze to sam nie wiem, co bym zrobił.
    Tyle, że ja rekrutuję głównie do wewnątrz i ludzi, którymi mam potem
    kierować, więc chyba bym się wkurzył a na pewno zastanowił nad potencjalnymi
    problemami w przyszłej współpracy.

    > robienie bledow w slownictwie z branzy
    > (nazwy certyfikatow itp), nieumiejetnosc pewnego siebie poprowadzenia
    > rozmowy (dalej mowimy o rekrutujacym).

    Wszystkie błędy, zebrane do kupy tworzą obraz skrajnie niekompetentnej
    osoby, kogoś, kto siedzie w nie swoim siodle. Niestety, wciąż zbyt mało firm
    i ludzi, którzy je zakładają bierze sobie do serca dobre rady wujka Portera
    na temat barier rynkowych. A one w wolnym tłumaczeniu brzmią po prostu:

    - jeśli nie zjadłeś 1000 rozumów, lub zjadłeś i sam dostałeś małpiego
    rozumu lub przekonania o własnej doskonałości...
    - jeśli nie masz sporego portfela klientów, metod, kontaktów, know-how,
    pomysłów...
    - jeśli, w oczach potencjalnych klientów, nie posiadasz autorytetu ...
    - jeśli nie dysponujesz żadnymi danymi poza wiedzą o tym, jak bardzo chcesz
    być byznesmenem...

    ... to daj se siana!

    Gdyby było inaczej, już dawno rozkręciłbym własną firmę szkoleniową. Tyle,
    że jakoś nie widzę siebie w roli dreptacza, który zaczyna zdobywać rynek od
    firm kogucik, informując ich, iż "nazywam się Maciej Sobczyk i nikt o mnie
    nie słyszał. Mam doskonałe zaplecze a moja firma istnieje od trzech
    miesięcy. Wiem wszystko o ludziach, chociaż nie mam jeszcze 30 lat. Wiem
    wszystko o byznesie, chociaż siedzę w nim raptem parę lat. Moja firma jest
    jednoosobowa, zajmuję w niej stanowisko Dyrektora Zarządzającego na rynki
    polskie i UE. Kupcie moje usługi!".

    > Natomiast klient widzi, kogo dostal, ale nie widzi tego, kogo stracil.
    Bingo! Twoje zdanie powinno przejść do historii. Nikt bardziej lapidarnie i
    skutecznie nie dał kopa firemkom, które opisałem powyżej :)

    > A mozna spytac, jakiego zawodu ludzi headhuntujesz?
    > I ktore trudnosci Cie najbardziej wykanczaja, jesli to nie za osobiste
    > pytanie? :)

    Jasne. Szukam speców od Oracla, którzy dokonają migracji dotychczasowych
    aplikacji do nowszych wersji Oracle Forms. Kontrakt wyjazdowy - Wiedeń.

    pozdr.
    m.

  • 16. Data: 2005-10-04 10:43:06
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

> [...]

    > A mozna spytac, jakiego zawodu ludzi headhuntujesz?
    > I ktore trudnosci Cie najbardziej wykanczaja, jesli to nie za osobiste

    A co mnie najbardziej wykańcza to to, że nie znoszę robić rekrutacji :)

    pozdr.
    m.

  • 17. Data: 2005-10-04 10:50:17
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 04-10-2005 o 11:41:55 Maciek Sobczyk
> [...]

    > torujemy
    > profanom drogę przez ocean ciemicy) i to stąd.

    Sądze, że dotyczy to konsultantów w ogólności, nie tylko w Twojej branży.

    --
    W powietrzu wisi coś podłego | Irracjonalne jakieś zło
    Ma się ochotę na jednego | I prawdę mówiąc, tylko to

  • 18. Data: 2005-10-04 10:59:24
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    napisał w wiadomości news:dhtmed$n2d$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > A co mnie najbardziej wykańcza to to, że nie znoszę robić rekrutacji :)

    To w koncu robisz headhunting czy rekrutacje?

    I.

  • 19. Data: 2005-10-04 11:06:58
    Od: "Paweł Kowalczyk" <p...@w...ps.pl>

> [...]
    > jednoosobowa, zajmuję w niej stanowisko Dyrektora Zarządzającego na rynki

    :D Piekne slowa :D

    --
    Pawel Kowalczyk

  • 20. Data: 2005-10-04 11:12:26
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Paweł Kowalczyk" <p...@w...ps.pl> napisał w wiadomości

    Tyle,

    > :D Piekne slowa :D

    Przede wszystkim banalnie proste i prawdziwe, choć dla wielu klarowne
    dopiero wtedy, gdy ich nieprzemyślana i niezorganizowana firma doradcza
    rozpadnie się.