PracaGrupypl.praca.dyskusje › jaka nazwa stanowiska?

  • 1. Data: 2005-10-03 10:07:28
    Temat: jaka nazwa stanowiska?
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Jak najlepiej nazwac stanowisko, na ktorym praca polega na stworzeniu
    konkretnego (jednego) nowego produktu, zajeciu sie jego reklama, obsluga
    pierwszych klientow i korygowaniem/rozwijaniem produktu w odpowiedzi na
    feedback z ich strony, po czym "zostawieniem" firmie produktu z opisami
    wszystkiego pozwalajacymi skutecznie zajac sie dalszym wytwarzaniem i
    dystrybucja juz bez udzialu tworcy?
    uff. :) (Jestem pewna, ze ma to jakas wymyslna i konkretna nazwe, ktorej
    sama za nic nie wymysle).

    I.

  • 2. Data: 2005-10-03 10:55:44
    Temat: Re: jaka nazwa stanowiska?
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości
> [...]
    > dystrybucja juz bez udzialu tworcy?
    > uff. :) (Jestem pewna, ze ma to jakas wymyslna i konkretna nazwe, ktorej

    Menedżer produktu? :)

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2005-10-03 11:06:39
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>
    napisał w wiadomości news:dhr2q3$m5f$1@inews.gazeta.pl...

    > Menedżer produktu? :)

    A czy jest cos, gdzie od razu o nazwie widac, ze sie nie tylko zarzadza
    gotowym produktem, tylko sie go od podstaw tworzy i wprowadza?

    I.

  • 4. Data: 2005-10-03 11:14:32
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > A czy jest cos, gdzie od razu o nazwie widac, ze sie nie tylko zarzadza
    > gotowym produktem, tylko sie go od podstaw tworzy i wprowadza?

    Moze - poniewaz na Twoja pomoc tu najbardziej licze - wyjasnie swoje
    potrzeby. Chodzi o to, zeby wygladalo to w pelni uzasadniony sposob w
    polaczeniu z trzymiesiecznym okresem trwania tej operacji. Bo w danym
    przypadku ten czas jest akurat odpowiedni, zeby wykonac ten zestaw czynnosci
    zakonczony zaplanowanym odejsciem po wykonaniu roli. Ogolnie chodzi o
    zminimalizowanie zepsucia sobie CV umieszczeniem w niej tak krotkiego okresu
    pracy przez uzycie nazwy stanowiska, ktora sugerowalaby pożądana
    dlugofalowosc. Oczywiscie jak nie ma czegos takiego, to sobie wpisze
    powyzsza propozycje.

    I.

  • 5. Data: 2005-10-03 11:15:54
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 03-10-2005 o 13:06:39 Immona <c...@n...googlemailu> napisał:

    > A czy jest cos, gdzie od razu o nazwie widac, ze sie nie tylko zarzadza
    > gotowym produktem, tylko sie go od podstaw tworzy i wprowadza?

    mmm...
    AE, Poznań
    Specjalności na Wydziale Towaroznawstwa
    (...)
    MENEDŻER PRODUKTU
    (...)
    "Program kształcenia koncentruje się na umiejętności praktycznego
    kreowania i weryfikowania pomysłów na produkt, zgodnych z potrzebami i
    pragnieniami klientów, nadaniu im odpowiednich charakterystyk i
    wprowadzenia na rynek."

    Jeśli sie upierasz, żeby było w nazwie, to może napisz "new product
    manager" albo "Kreator/Menedżer Produktu"?

    --
    W powietrzu wisi coś podłego | Irracjonalne jakieś zło
    Ma się ochotę na jednego | I prawdę mówiąc, tylko to

  • 6. Data: 2005-10-03 11:21:38
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > A czy jest cos, gdzie od razu o nazwie widac, ze sie nie tylko zarzadza
    > gotowym produktem, tylko sie go od podstaw tworzy i wprowadza?

    Menedżer produktu zajmuje się produktem w każdej fazie jego życia, również
    wprowadzania na rynek.

    Może zawęzić cykl życia do konkretnej fazy, np. "menedżer ds. wprowadzenia
    produktu na rynek"?

    Mało to zgrabne, więc poprzestałbym na nazwie "menedżer produktu"?

    BTW: Poszukiwana osoba ograniczy się do stworzenia nowego produktu i
    wprowadzenia go na rynek? Co w przypadku, gdy np. pojawią się konkurencyjne
    substytuty, które skutecznie "zabiją" wprowadzony produkt i wymuszą
    konieczność opracowania nowego? Wtedy będzie potrzebna osoba, która
    opracuje i wdroży nowy produkt. To będzie już trzecia osoba pracująca w
    jednym segmencie rynku. Czy ma to sens?

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2005-10-03 11:23:32
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sx2hksnafrn0ri@donkichot...

    > Jeśli sie upierasz, żeby było w nazwie, to może napisz "new product
    > manager" albo "Kreator/Menedżer Produktu"?

    Ale new product menedżer to dalej osoba, która nie tylko wdraża nowy
    produkt, ale też opiekuje się nim przez cały czas trwania jego życia.

    pozdr.
    m.

  • 8. Data: 2005-10-03 11:31:53
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    napisał w wiadomości news:dhr4e7$eg$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale new product menedżer to dalej osoba, która nie tylko wdraża nowy
    > produkt, ale też opiekuje się nim przez cały czas trwania jego życia.

    A takich nazw jak np. "launcher" uzywa sie czy nie?

    I.

  • 9. Data: 2005-10-03 11:35:10
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

> [...]
    > pracy przez uzycie nazwy stanowiska, ktora sugerowalaby pożądana
    > dlugofalowosc. Oczywiscie jak nie ma czegos takiego, to sobie wpisze

    Trudno w nazwie stanowiska zawrzeć informację, iż było to konkretne zadanie,
    do wykonania w konkretnych ramach czasowych. Ja w takich przypadkach
    wpisałbym do CV

    3.1.2005 - 3.3. 2005 - Opracowanie i wdrożenie produktu X dla firmy Y.
    Objęła stanowisko Menedżera produktu. Jej zadanie polegało na wdrożeniu
    produktu X.

    W tym celu:
    - przeprowadziła badanie sektora Z - atrakcyjność, bariery, konkurencja
    etc.
    - opracowała koncepcję produktu X,
    - [...]
    - skutecznie wdrożyła produkt X.

    Ewentualnie, zawęź stanowisko do konkretnej fazy życia produktu, ale to
    będzie brzmiało IMHO trochę niezręcznie.

    pozdr.
    m.

  • 10. Data: 2005-10-03 11:36:20
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    > A takich nazw jak np. "launcher" uzywa sie czy nie?

    Szczerze mówiąc nie spotkałem się. Ale mam wrażenie, że to nic nikomu nie
    powie. Dla mnie osobiście brzmi to jak
    "operator guzika START, który wciskając guzik stawia kropkę nad
    trzymiesięczną robotą innych ludzi".

    pozdr.
    m.