PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w TESCO w Anglii

  • 1. Data: 2006-02-25 15:03:30
    Temat: praca w TESCO w Anglii
    Od: elias <s...@h...pl>

    Witam grupowiczów!
    Zacząłem się zastanawiać nad pracą w angielskim
    Tesco, i się zgłosiłem (Kraków). Okazało się, że
    wolne są jeszcze tylko miejsca dla sprzedawców (tzn.
    wykładaczy towarów) na zmianę nocną (22-7), mieszkań
    przyzakładowych ponoć nie ma, musiałbym sam sobie szukać.
    Zatrudniają na 2 lata.
    Czy to się opłaca? Czy ktoś z was wie, ile przeciętnie
    zarabiają tacy "wykładowcy"? (na stronie pisze, że ok. 7
    funciaków brutto), ile kosztują mieszkania, itp.
    Bo słyszałem, że opłacalność jest przeciętna...

  • 2. Data: 2006-02-25 16:35:10
    Temat: Re: praca w TESCO w Anglii
    Od: "Łukasz W." <w...@i...pl>

> [...]
    > funciaków brutto), ile kosztują mieszkania, itp.
    > Bo słyszałem, że opłacalność jest przeciętna...

    skoro 7Ł/h brutto, zakładając że bedziesz pracował 39h/tydz wyjdzie
    263Ł/tydz brutto
    od tego podatek i National Insurance (około 20%) - zostaje lekko ponad
    200Ł/tydz
    mieszkanie a raczej pokoik, zależy gdzie i jaki standard ale min 40/60Ł na
    tydz, zostaje 140Ł,
    za 40Ł na tydzien się spokojnie wyżywisz (można i za 20Ł)
    rachunek jest porsty - ponad 100Ł w kieszeni tygodniowo
    jeszcze zalyży gdzie się mieszka - opłaty za komunikację, itp dochodzą

    pzdr
    Ł.W.

  • 3. Data: 2006-02-25 17:30:52
    Od: darek <c...@s...pl>

    Łukasz W. napisał(a):

> [...]
    > rachunek jest porsty - ponad 100Ł w kieszeni tygodniowo
    > jeszcze zalyży gdzie się mieszka - opłaty za komunikację, itp dochodzą

    No i jeszcze trzeba od tego w Polsce zaplacic podatek, chyba ze
    nastapila przeniesienie 'interesow zyciowych' cokolwiek mialoby to znaczyc.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2006-02-25 18:57:50
    Od: elias <s...@h...pl>

    > za 40Ł na tydzien się spokojnie wyżywisz (można i za 20Ł)
    > rachunek jest porsty - ponad 100Ł w kieszeni tygodniowo
    > jeszcze zalyży gdzie się mieszka - opłaty za komunikację, itp dochodzą

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź!
    A propos tych 7 funtów... W Wyborczej np. pisali
    że kierowcy zarabiają 12, a na stronie Tesco pisze że niezależnie
    od stanowiska "ok. 7 funtów". No, niby jest "około". Wie ktoś jak
    z tymi płacami jest w praktyce?

    > No i jeszcze trzeba od tego w Polsce zaplacic podatek, chyba ze
    > nastapila przeniesienie 'interesow zyciowych' cokolwiek mialoby to
    znaczyc.

    Że co? Z jakiej paki? I ile procent?

  • 5. Data: 2006-02-25 18:59:42
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > No i jeszcze trzeba od tego w Polsce zaplacic podatek, chyba ze
    > nastapila przeniesienie 'interesow zyciowych' cokolwiek mialoby to
    > znaczyc.
    różnicę w podatkach, a nie cały podatek :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-02-26 08:52:22
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl>

    Użytkownik "elias" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > znaczyc.
    > Że co? Z jakiej paki? I ile procent?

    zz paki ze tu masz placic podatki.. a ile - zalezy do jakiego progu
    podatkowego sie zalapiesz po ichnim srednim kursie

    Piotr Żebrowski
    www.otwarte.com.pl

  • 7. Data: 2006-02-26 11:50:02
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości
    > różnicę w podatkach, a nie cały podatek :)

    w tym przypadku na jedno wychodzi

  • 8. Data: 2006-02-26 13:09:35
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > funciaków brutto), ile kosztują mieszkania, itp.
    > Bo słyszałem, że opłacalność jest przeciętna...

    czesc.
    miales moze juz te rozmowe po angielsku? jakies sczegoly? Chyba szespirowskiej
    umiejetnosci nie oczekuja ? ;)

  • 9. Data: 2006-02-26 21:18:28
    Od: elias <s...@h...pl>

    > czesc.
    > miales moze juz te rozmowe po angielsku? jakies sczegoly? Chyba szespirowskiej
    > umiejetnosci nie oczekuja ? ;)

    Póki co tylko przez telefon, ale babka sama Szekspirem
    raczej nie była. Pytania różne np. co myślę że mogę
    wnieść do firmy, jaką lubię muzykę itp. Standard. Ale do Krakowa
    na właściwą kwalifikację dopiero się wybieram, tam mają
    być testy i rozmowa z native speakerem... Generalnie trzeba
    język znać na tyle żeby się móc dogadać i bez problemu
    odpowiedzieć jak klient ma jakieś pytania, czyli pewnie
    trochę więcej niż tzw. "komunikatywny angielski".

  • 10. Data: 2006-02-28 23:16:48
    Od: exark <...@...com>

    witam!
    czy ktoś może mi powiedzieć, na czym polegają
    te testy w Krakowie (oprócz językowych), czy są
    jakieś zadania, jak wygląda rozmowa itp?