PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak poinformowac ?

  • 1. Data: 2006-02-25 12:46:17
    Temat: Jak poinformowac ?
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    Heyka
    Wlasnie przeczytlaem podobny watek i postanowilem zadac pytanie ;) Chodzi
    konkretnie oto,ze mylse o wyjezdzie do UK , ale chcialbym sobie zostawic
    tylna furtke otwarta w razie gdyby mi tam nie wyszlo. Jestem programista i
    pracuje w tej firmie juz okolo roku. Ile czasu przed odejsciem zaczac
    rozmowe o odejsciu ? Jak to przedstawic, w mozliwie najlepszy sposob ? Mam
    bardzo dobra sytuacje w firmie i w sumie dobrze zyje z przelozonymi. Moze
    ktos juz mial taka rozmowe i moglby sie podzielic doswiadczeniem ? Do polski
    jesli mi w UK wszystko wyjdzie to prawdpodobnie nie wroce juz w celach
    innych niz wakacje,ale jesli nie wyjdzie to bedzie powrot.
    Jarod

  • 2. Data: 2006-02-25 13:38:47
    Temat: Re: Jak poinformowac ?
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

> [...]
    > bardzo dobra sytuacje w firmie i w sumie dobrze zyje z przelozonymi. Moze
    > ktos juz mial taka rozmowe i moglby sie podzielic doswiadczeniem ?

    Ja mialam w sumie podobna sytuacje. Odchodzilam z pracy nie dlatego, ze
    bylam z niej niezadowolona, lecz z powodu wyjazdu. Poszlam do szefa kilka
    dni przed oficjalnym zlozeniem wypowiedzenia i powiedzialam, ze odchodze i
    ze warunki placowe ani atmosfera pracy nie maja z tym nic wspolnego, lecz po
    prostu zdecydowalam sie wyjechac z powodow osobistych. Przyjeto nowa osobe,
    caly moj ostatni miesiac pracy poswiecilam na dokladne przekazanie jej
    wszystkiego. Zrezygnowalam z pozostalego urlopu. Efekt jest taki, ze po
    dwoch latach od odejscia nadal jestem pracownikiem tej firmy, wykonuje dla
    niej cos, co mozna robic zdalnie.
    Jesli chcesz to dobrze rozegrac, ocen, ile czasu zajmie Ci przekazanie
    Twoich obowiazkow innej osobie i powiadom szefa o odejsciu na tyle
    wczesniej, aby zdazyc przeszkolic nowego pracownika. Sam papier z
    wypowiedzeniem mozesz zlozyc pozniej, chocby w ostatnim dniu miesiaca, od
    ktorego zacznie Ci biec okres wypowiedzenia, ale powiadomic chyba warto
    wczesniej, jesli sie chce utrzymac dobre stosunki z firma. Mozesz tez
    sprobowac zaproponowac urlop bezplatny, jesli Ci sie cos nie powiedzie w
    nowym miejscu, po prostu wrocisz do pracy. Ale jesli bedziesz legalnie sie
    zatrudnial u innego pracodawcy bedac na urlopie bezplatnym, musisz miec na
    to zatrudnienie zgode obecnego pracodawcy.
    Powodzenia!

    joan

  • 3. Data: 2006-02-25 14:13:49
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > dwoch latach od odejscia nadal jestem pracownikiem tej firmy, wykonuje dla

    Tylko,ze to wlasnie ja pracuje zdalnie a w firmie jeszcze nigdy nie bylem ;)

> [...]
    > ktorego zacznie Ci biec okres wypowiedzenia, ale powiadomic chyba warto
    > wczesniej, jesli sie chce utrzymac dobre stosunki z firma.

    Ja zajmuje sie projektami skoncze jeden robie nastepny, kwestia tego,zeby
    osoba ktora sie za to wezmie umiala to robic ;) Wdrozenie wtedy potrwa max 2
    tygodnie. Jednak jesli beda chcieli osobe ze skromnym doswiadczeniem to
    bedzie bardzo ciezko mnie zastapic ;(

> [...]
    > zatrudnial u innego pracodawcy bedac na urlopie bezplatnym, musisz miec na
    > to zatrudnienie zgode obecnego pracodawcy.

    Pracuje na umowe o dzielo,wiec urlopow nie posiadam.
    Jarod

  • 4. Data: 2006-02-25 16:07:56
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > Tylko,ze to wlasnie ja pracuje zdalnie a w firmie jeszcze nigdy nie bylem
    ;)

    To tym latwiej Ci powinno byc:). Wydaje mi sie, ze odchodzenie z firmy, w
    ktorej sie spedza realnie duzo czasu codziennie przez kilka lat i lubi sie
    ludzi, z ktorymi sie pracuje, jest trudniejsze - przynajmniej emocjonalnie.

> [...]
    2
    > tygodnie. Jednak jesli beda chcieli osobe ze skromnym doswiadczeniem to

    W takim razie chyba dobrze by bylo, zebys odszedl po zakonczeniu projektu
    ktory teraz robisz. Nowa osoba jakos sobie poradzi, nie ma ludzi
    niezastapionych, ale bedzie jej chyba latwiej zaczac cos od poczatku. Ale to
    zalezy od specyfiki pracy.

    > Pracuje na umowe o dzielo,wiec urlopow nie posiadam.

    A masz jakos okreslony czas na wykonanie dziela? Moze najlepiej jest
    odpracowac do konca terminu, o ktorym mowi umowa i wtedy po prostu nie
    podpisywac nastepnej. Nie bawic sie w wypowiedzenia i przerywac w polowie
    projektu. Jesli pracujesz zdalnie, to moze mozesz czuwac przez jakis czas z
    GB nad praca Twojego nastepcy. Wszystko zalezy od Twojego szefostwa, wydaje
    mi sie, ze warto pogadac z szefem zanim wygasnie umowa lub - jesli musisz
    skladac wypowiedzenie - nie czekac z tym na ostatnia chwile.

  • 5. Data: 2006-02-25 19:26:57
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > ktory teraz robisz. Nowa osoba jakos sobie poradzi, nie ma ludzi
    > niezastapionych, ale bedzie jej chyba latwiej zaczac cos od poczatku. Ale

    Nowa osoba na pewno dostanie nowy projekt, moj to najwyzej bedzie konczyl
    ktos z firmy, bo
    u nas nie jest tak, ze tylko ja pracuje ;) Poza tym, ja zamierzam odejsc po
    prostu po zakonczeniu projektu
    i powiedziec, ze w razie czego sluze pomoca... Przez jakis tam czas,
    ewentualnie jak tylko uda im sie, ze mna
    skontaktowac.
    Jarod