PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na cały etat a składki na 1/4?

  • 31. Data: 2007-04-30 18:35:21
    Temat: Re: praca na cały etat a składki na 1/4?
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 30 Apr 2007 19:44:53 +0200, Nikiel ;) napisał(a):

    > Podpisanie ile kasy bierze do ręki (nawet na zwykłym KW), to co innego niż
    > podpisanie całej listy płac -> z wyliczeniem brutto, składek, podatku, itp.

    Czyli mam rozumieć że pracownikom nie "dajesz paska" z dokładnym rozbiciem
    na poszczególne składniki, nie prowadzisz ewidencji przychodów
    poszczególnych pracowników?
    Jeżeli tak - to .... nie mam więcej pytań.

    Uproszczona forma:
    http://firma.onet.pl/804,1106706,ewidencje.html

    Podpis pracownika MUSI być.

  • 32. Data: 2007-04-30 18:37:07
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    o`rety napisał(a):

    > jeszcze raz: jak wpadnie do ciebie kontrola z pipy, to jak udowodnisz,
    > ze wyplacasz pieniadze pracownikom? To chyba logiczne, ze jak wyplacasz
    > do reki a nie przelewem, to poprosisz pracownika o pokwitowanie odbioru.
    > O podanie podstawy prawnej popros pip podczas kontroli, na pewno ci
    > podadza bardzo konkretnie.

    O rety :)
    Weź przeczytaj cały wątek od początku i zastanów się nad
    sensem swojej wypowiedzi.
    Czy ja mówię że mają nie kwitować??

    I po raz kolejny ktoś mi każe pytać o podstawę prawną pip
    zamiast samemu sprawdzić czy to co mówi ma jakikolwiek sens.
    Informuję ponownie: kontrola z pip już u mnie była i brak
    podpisów na liście płac ich nie zbulwersował.

    Czy ja piszę nie po polsku?

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 33. Data: 2007-04-30 18:48:15
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    Artur napisał(a):

> [...]
    > na poszczególne składniki, nie prowadzisz ewidencji przychodów
    > poszczególnych pracowników?
    > Jeżeli tak - to .... nie mam więcej pytań.

    Wcale nie musi

    http://tiny.pl/djgd

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. w
    sprawie prowadzenia kart przychodów (Dz. U. Nr 219, poz. 1839)

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 34. Data: 2007-04-30 19:00:13
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 30 Apr 2007 20:48:15 +0200, Larsoden napisał(a):

    > http://tiny.pl/djgd
    >
    > Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. w
    > sprawie prowadzenia kart przychodów (Dz. U. Nr 219, poz. 1839)

    Jesteś "na ryczałcie"?
    Powtarzam jeszcze raz:
    - przy gotówkowej wypłacie wynagrodzenia - fakt ten musi być potwierdzony
    podpisem pracownika;
    - w sytuacji dokonywania "przelewu wynagrodzenia' na rachunek bankowy
    pracownika - musi być jego dyspozycja w aktach osobowych.
    Nie chce mi się już więcej pisać tego samego.
    Ty także nie dajesz "pasków" pracownikom? Też nie prowadzisz ewidencji
    wypłaty wynagrodzeń z porozbijaniem na poszczególne składniki - tak jak
    Nikiel?

  • 35. Data: 2007-04-30 19:15:00
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    Artur napisał(a):

    > Jesteś "na ryczałcie"?
    > Powtarzam jeszcze raz:
    > - przy gotówkowej wypłacie wynagrodzenia - fakt ten musi być potwierdzony
    > podpisem pracownika;

    No i jest potwierdzany, gdzie napisałem że nie jest?

    > - w sytuacji dokonywania "przelewu wynagrodzenia' na rachunek bankowy
    > pracownika - musi być jego dyspozycja w aktach osobowych.

    To też jest.

    > Nie chce mi się już więcej pisać tego samego.

    A ja bardzo chętnie to wyjaśnię, chociaż widzę że ciężko idzie.
    Powtarzam:
    nie mam nic przeciwko kwitowaniu przez pracowników odbioru
    wypłaty w gotówce. Co więcej uważam to za konieczność, gdyż
    nie wyobrażam sobie sytuacji, że gość bierze pieniądze i nie
    zostaje po tym nigdzie żaden ślad. Chyba, że tak ma być ;)
    Natomiast nie uważam za stosowne kwitowanie czegokolwiek na
    dokumencie pod tytułem lista płac, pracownik w ogóle nie ma
    potrzeby listy płac oglądać. Nie znam przepisu, który
    nakładał by na mnie taki obowiązek, obstawiam że takowy nie
    istnieje.

    > Ty także nie dajesz "pasków" pracownikom? Też nie prowadzisz ewidencji
    > wypłaty wynagrodzeń z porozbijaniem na poszczególne składniki - tak jak
    > Nikiel?

    Nie wiem co robi Nikiel, u mnie pracownicy dostają paski,
    RMUA, kartoteki wynagrodzeń są prowadzone zgodnie ze
    wspomnianym wyżej rozporządzeniem, kto chce dostaje
    książeczkę zdrowia, zaświadczenie o zarobkach i
    zatrudnieniu, PITa, a jak ktoś ładnie poprosi to nawet mu
    podetrę nosek. Tylko co to ma wspólnego z wyimaginowanym
    obowiązkiem kwitowania czegokolwiek na liście płac?

    A tak w ogóle to odnoszę wrażenie, że serwery news
    powariowały bo część moich postów się w ogóle nie pojawiła.
    Zerknij na ten wątek przez http://groups.google.pl/ bo tam
    chyba wszystko widać jak należy i może się część
    nieporozumień wyjaśni.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 36. Data: 2007-04-30 19:19:21
    Od: Larsoden <p...@w...acn.waw.pl>

    Nikiel ;) napisał(a):

    > Wyobraź sobie, że Gratyfikant(GT), który otrzymał jakieś nagrody z
    > serii 'Aplikacja roku 2006', i który " (...) spełnia wymogi stawiane przez
    > regulacje wynikające z ustaw i innych aktów normatywnych"* właśnie na czymś
    > takim bazuje? Jest coś takiego jak kasowa lista wypłat, gdzie pracownicy
    > się podpisują ile poborów /na rękę/ biorą, tylko że wszyscy sa na jednej
    > kartce. I aby chronić dane pracowników (przecież jest cała ustawa na to)
    > trzeba tak zakrywać. Rotfl roku. W sumie myślałam, że w wersji GT to
    > poprawią... ale figa z makiem. Samemu trzeba pojedyńcze kartki drukować (ja
> [...]

    Niestety nie ma programu idealnego. Ja osobiście pracuję na
    Symfonii ale i tak połowę rzeczy trzymam w plikach excela bo
    program części rzeczy które potrzebuję albo nie robi albo
    robi źle.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 37. Data: 2007-04-30 21:26:23
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Artur nabazgrolił na ekranie:
    > Czyli mam rozumieć że pracownikom nie "dajesz paska" z dokładnym rozbiciem
    > na poszczególne składniki, nie prowadzisz ewidencji przychodów
    > poszczególnych pracowników?

    Daję. I pasek i rmua. Ale faktu odbioru paska/rmua nikt mi nie potwierdza.
    Proszę, zacznij czytać ze zrozumieniem.

    A pod listami płac podpisuje się kierownik i na tej postawie księgowa 'wali'
    w koszty. Oczywiście są też pod raportem kasowym podpisy pracowników, że
    odebrali określoną kwotę gotówki /ale netto, a nie brutto/.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 38. Data: 2007-04-30 21:37:21
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Larsoden napisał:

    > O rety :)
    > Weź przeczytaj cały wątek od początku i zastanów się nad sensem swojej
    > wypowiedzi.
    > Czy ja mówię że mają nie kwitować??

    widze ze sie nie dogadamy :)

    pozdrawiam