PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy to juz sa nadgodziny i czy zgodne z prawem

  • 1. Data: 2007-04-27 16:46:07
    Temat: czy to juz sa nadgodziny i czy zgodne z prawem
    Od: "pawell" <p...@a...pl>

    Witam,
    prosze Was o pomoc.

    pierwsze czy w umowie o prace moze byc taki punkt ( umowa na pół etatu)

    2. Strony postanawiają, że za każdą godzinę przepracowaną ponad wymiar pracy
    okreslony według poniższego wzoru: Łączna ilość godzinu do przepracowania w
    przyjętym okresie rozliczeniowym ustalona dla pełnego etatu - minus 1 godzinu
    pracownikowi przysługiwać będzie dodatek do wynagrodzenia w wysokosci równej
    dodatkowi za pracę w godzinach nadliczbowych.

    czy to jest zgodne z prawem??

    i druga sprawa

    jest to umowa na pół etatu czyli ok. 85 godzin na miesiac. Zaczynajac prace od
    połowy miesiaca mam do przepracowania tylko 42. Tymczasem na ostatnie 3 dni
    miesiaca pracodawca dodał mi tyle godzin, że łączei przepracuje 56 godzin czyli
    30% ponad norme... (nadmienie, że okres roziczeniowy wynosi 1 miesiąc) czy musze
    sie na to zgodzic, tymbardziej ze zmiany dokonano dzisiaj ( czyli 3 dni przed
    koncem miesiąca)

    i 3 sparawa czy dzis pracodawca moze mi powiedziec ze w nastepne dni mam przyjsc
    na 8 godzin jezeli w grafiku było 4 , 4, i wolne ??

    wkurza mnie to bo poto mam pół etatu zeby miec drugie pół wolne a oni pchaja
    mnie na cały etat czy musze się na to zgadzać????? czy mogę za te ok 14 godzin
    nadgodzin poprosic o godziny wolne w stosunku 1 nadgodzina = 1.5 godziny wolnego??

    Pawel Wojciechowski
    pawel @ autograf.pl

  • 2. Data: 2007-04-28 09:43:32
    Temat: Re: czy to juz sa nadgodziny i czy zgodne z prawem
    Od: Alien <l...@g...pl>

    pawell napisał(a):

> [...]
    > pracownikowi przysługiwać będzie dodatek do wynagrodzenia w wysokosci równej
    > dodatkowi za pracę w godzinach nadliczbowych.

    Moim zdaniem zgodne. Pracodawca w tym przypadku wykorzystał do maksimum
    możliwości jakie daje KP w art. 151 par 5.

> [...]
    > sie na to zgodzic, tymbardziej ze zmiany dokonano dzisiaj ( czyli 3 dni przed

    Czy to będzie 85h czy 80h to zależy od miesiąca. W kwietniu jest np. 80h
    dla półetatowca. Jeżeli zaczynasz pracę 16.04 to Twój wymiar czasu pracy
    to 11*4h=44h. Zgodnie z punktem 1 nie będziesz miał dodatku za pracę w
    godz. nadliczbowych ale należy Ci się normalne wynagrodzenie za
    56h-44h=12h pracy. Jeśli przykładowo, masz płacę zasadniczą 1000 zł, to
    w kwietniu powinieneś dostać dodatkowo (1000/160h)*12h=75 zł.

    > i 3 sparawa czy dzis pracodawca moze mi powiedziec ze w nastepne dni mam przyjsc
    > na 8 godzin jezeli w grafiku było 4 , 4, i wolne ??

    Może. Dodatku zgodnie z pkt. 1 nie będzie. Powinno być dodatkowe
    wynagrodzenie jak w pkt.2.

> [...]
    > nadgodzin poprosic o godziny wolne w stosunku 1 nadgodzina = 1.5 godziny wolnego??

    Jeśli Ty składasz wniosek o odbiór nadgodzin to jest to 1 do 1. Jeśli
    pracodawca chce Ci dać wolne to 1 do 1,5.

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-04-28 19:19:05
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Czy to będzie 85h czy 80h to zależy od miesiąca. W kwietniu jest np. 80h
    > dla półetatowca.

    Kwiecien to rozumiem: 20x8=160/2 = 80h , ale skad 85 ?

    Pozdrawiam

    Baton